Bertus zei:
Als jullie tips hebben zijn ze van harte welkom
Nou, het geven van tips is wel lastig. Maar ik kan me wel een voorstelling maken hoe ik het zou proberen.
*van hardschuim een positieve mal maken.
*Vorm kontroleren met behulp van sjablonen. Dan heb je de grootste kans op twee gelijkende kappen.
*Na het schuren overdekken met goedkoop verpakkingstape. Daar hecht geen epoxy aan.
*Het aanbrengen van mat over deze erg ronde (spherische vorm) levert wellicht ongewilde plooien op. Beter zou je keperweefsel gebruiken.
*Probeer de plooien daarheen te werken daar waar je de sparing van je wielen gaat maken.
*2*160grams lijkt me ruim voldoende. Al weet ik niet precies hoe groot ze worden. Maar een sterktefunctie hebben ze toch niet. Ik zou met dunnere matten werken totdat je circa 300grams opgebouwd heb. Je kan dan de plooien die ontstaan misschien meer wegwerken. Scheelt straks allemaal schuurwerk.
*Misschien is het slim om, als de hars/mat nog pikkerig maar wel steviger is, een laag mix balloons/epoxy aan te brengen. Dat hecht dan nog goed. Daarna schuur je de kappen waarschijnlijk veel makkelijker glad.
Kijk maar of je wat aan deze ideen hebt, als ze al niet te laat komen... Succes ermee!
Trouwens, ken ik die Dymondservo ergens van?! :wink: