Het OpenTX draadje (nieuws, handige weetjes, hardware, diy)

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Tadango, 2 apr 2020.

1. arjan191

arjan191 Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    16 sep 2014
    Op Radiomaster-site bedrading foto's gevonden. Wat blijkt: de uitbreidingsspeaker-set was geplaatst, met maar een van de twee plugjes verbonden. Beide speakertjes, een onder de hoofd-printplaat en 1 in het deksel, doen t. Ze geven de beep die ik op een schakelaar ter test heb ingesteld.

Het chassis deel op de printplaat zit niet goed vast. Kijken of ik die goed vast kan zetten.

Als ik een testschakelaar wil configureren op een amber-sound, dan geeft scherm foutmelding "no sounds on SD".
    Afspelen via system-sdcard-sound-speel af, dan spreekt amber weer.
    Met taal-instelling op Engels, zijn de Amber-sound wel aan een schakelaar te koppelen.

Conclusie:
    1. Slechte connectie op printplaat van chassideel;
    2. Amber speaks not if ingesteld op Dutch, maar wel in Engels.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2021
  2. arjan191

Lid geworden:
    16 sep 2014
    Chassideel op z'n plek aangedrukt, want solderingen zagen er goed uit. Connector erin, en de boel doet t nu.
    t gekopieerde model spreekt nu ook Amber's

Thedo vindt dit leuk.
  3. alm

alm

Lid geworden:
    20 jun 2015
    Ah, neem aan dat het werkend is getoond bij de verkoop/aankoop, maar fijn dat het opgelost is nu.

4. arjan191

Lid geworden:
    16 sep 2014
    Nope, marktplaats-koop :)

5. Hein.z

Hein.z

Lid geworden:
    26 jul 2019
    Je weet dat je per taal een map met spraakbestanden moet hebben? Kan zijn dat de directory-benaming niet klopt waardoor hij 'm niet vindt.

Ik heb zelf alle talen behalve engels van de SD kaart gekiept omdat het veel ruimte inneemt (wat lastig is bij kopiƫren van de SD inhoud van/naar kaart). Als dat bij jouw zender ook gebeurd is verklaart het waarom hij in andere talen niet wil praten.

6. arjan191

Lid geworden:
    16 sep 2014
    Mapnaam klopte. Ik zet ook alleen de Engelse map erop. Denk ook dat de zender taal-instelling bepaalt in welke map ie gaat zoeken bij een "play track" instructie, ook al programmeer je m op zender om een speciefieke wav af te spelen.

7. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Correct,, selecteer je Engels, kiest ie de EN map, kies je dutch kiest ie de NL map.. etc etc.

Deel Deze Pagina