het posten in tekoop forums gaat niet

Discussie in 'Helpdesk' gestart door lexboy, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lexboy

    lexboy

    Lid geworden:
    13 sep 2009
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Tollembeek (BE)
    hallo, ik kan niet meer posten in te koop topics...
    weet iemand toevallig waarom ?
    Als ik probeer krijg ik het volgende te zien :

    lexboy, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

    1. Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
    2. Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.

    Als het 2 is waarom heeft een beheerder dan men account uitgeschakeld ? ik heb niets verkeerds gezegd ofzo...
    Mvg,Alex
     
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Das een nieuwe regel / aanpassing van forumbeheer in het te koop gedeelte ;)

    Kunnen er niet onnodige discussie plaats vinden;)

    BTW altijd al een regel geweest , maar werdt nauwelijks nageleefd , nu dus niet meer mogelijk!


     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
  3. JaJos

    JaJos

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Kerkrade
    Persoonlijk vindt ik dit jammer, off topic reacties ok, maar ook door reacties kan informatie gegeven worden die de verkoper en koper meer mogelijkheden geven, een simpele vraag als bv. Is er een lader bij, is er een lipo bij of noem maar op vindt ik wel iets wat moet kunnen.

    Ik vindt dit dus nu echt een minpunt.

    Groeten,
    Jos
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja, regels zijn regels...
    Je word toch ook niet gevraagd of je het eens ben met de verkeersregels als je gaat afrijden ??? ;)

    Maar als mod zeg ik, grandiose vinding... Geen offtopic gedonder meer bij de verkoop gedeeltes! Moet je horen als ik een waarschuwing geef voor offtopic, dan zijn ze toch kwaad.. niet normaal...
     
  5. JaJos

    JaJos

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Kerkrade
    Begrijp me niet verkeerd, regels moeten er zijn geef ik je volledig gelijk, maar we kunnen ook overdrijven, door de antwoorden op de verkoop gedeelte kan ik een inschatting maken of deze aankoop geschikt is voor mij, deze mogelijkheid wordt ons nu ontnomen.

    Deze functie gaf de kracht tegenover marktplaats waar ik dus nooit iets zou kopen maar nu geen meerwaarde meer heeft.

    Jos
     
  6. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Je hebt hier altijd nog het sturen van een PB met vragen als optie, toch?

    Groet,

    Ad Bakker
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Of je post in 1 keer alle relevante info !,
    Btw je kan je eigen post nog gewoon editten

    Denk alleen dat de marktmeesters weer iets meer te doen krijgen , zoals dubbele posting verwijderen, omdat men ook niet meer kan " kicken" , dus zal het wel weer " op slot " laten zetten en dan weer een nieuwe posting maken om zo weer bovenaan te komen ....
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ja tot een maand geloof ik... (de edit tijd)

    Ik heb persoonlijk als mod nog gepoogd , om een strakker beleid te voeren. Dus wel reacties toestaan op verkoop topics, enkel offtopic geleuter, te belonen met een waarschuwing. En dan gewoon echt strak houden. Waarschuwing geven, en geen pb wisseling, gewoon eens stukje uitleg,en klaar.

    Heb dit ook al een tijdje gedaan,(maar dan met idd wat meer pb verkeer) maar ja, dat vonden de betreffende users niet zo leuk. Dan volgt er een pb wisseling van 3 a 4 pb's. Das ook niet handig. En gingen ze klagen bij de beheerder. dus die had dan weer de mailbox vol, ;)

    Dus na beraad, (deze 2 "problemen") in onderling overleg, is er besloten door de beheerder,het geheel uit te schakelen.

    Ik kan daar niets meer aan doen... Het is nu eenmaal zo. ! Voordeel heb ik wel, nu, ik ben geen tijd meer kwijt met deze buisness, wat ik op zich wel prettig vindt... Had het liever ook anders gezien....
     
  9. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Prima toch ! ,

    Misschien iets meer focus op de auto forum's , daar nu weer langzaam een wild groei onstaat van draadjes met vragen , van veel al beginnende forum leden, over auto's die allang een draadje hebben en de vragen al tal van keer zijn beantwoord ( maar das persoonlijk) :D .
     
  10. JaJos

    JaJos

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Kerkrade
    www.modelbouwFORUM.nl

    FORUM:

    Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.
     
  11. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Leuke defenitie. Ik mis alleen het stuk waarin staat dat een forum tevens een soort online verkoopsite is, waar het de bedoeling is dat er flink gediscussieerd wordt m.b.t. de aangeboden waar.
     
  12. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Een forum moet ook beheerd worden, zowel technisch als sociaal, dat kost veel tijd van vrijwilligers.

    We hebben een vrijwilliger voor moderator functie ;)

    Bedenk Jos dat het ook weer niet de bedoeling is dat ervaren mensen ad nauseam (oude Latijnse uitdrukking) antwoorden herhaald hebbende, langzaam afhaken omdat vraag voor 100.000ste keer gesteld wordt. Voordeel van even zoeken is dat je meteen antwoord kunt hebben, uitgebreid, zonder te hoeven wachten:
    [142287] faq-zoekfunctie

    't Is ook niet voor niets dat iemand de moeite neemt om een dergelijk leuk filmpje te maken

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  13. JaJos

    JaJos

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Kerkrade
    Nee ik zeg niet dat dit forum ook een soort online verkoop functie heeft of moet hebben, echter dat er reactie's op de verkoop sectie gegeven kon worden was wel de sterkte ervan.

    Bij menige aankoop heeft me dit geholpen en dit ga ik gewoon missen.

    Jos.

    Ps, of jullie het geloven of niet, elke reactie heb ik in de verkoop ( heli-elektronica ) steeds gelezen.
     
  14. Dakota

    Dakota

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Woerden
    Vind het ook jammer. Er zijn in het verleden al verscheidene websites geweest die best goed liepen qua aanbod en vraag. Op een gegeven moment zijn ze ineens gesloten... Meestal wanneer het te goed ging en er meer data kosten opgehoest moeten worden.

    Er is dus wel degelijk behoefte aan verkoop en commentaar. Kan er dan niet meer reclame op komen om de kosten te drukken? Of een kleine bijdrage van de verkoper gevraagd worden zodat er toch nog gereageerd kan worden?

    De verkoper krijgt nu 25x dezelfde vraag via pb... jammer.

    Overigens nu kan de verkoper ook niet meer kicken... Wat nog wel hierboven vermeld staat.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
  15. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ik dacht dat het alleen nog aan de TS was om berichten te plaatsen in het verkoop topic. Dat andere geen berichten plaatsen heb ik geen moeite mee, maar zelf geen berichten meer bij plaatsen vind ik toch een beetje jammer. Je hebt nou eenmaal ook dingen die af en toe een uppie nodig hebben.
     
  16. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    DE enige rede dat het posten en editten niet meer kan is omdat de moderators te lui zijn om zich hiermee bezig te houden. Stel jullie allemaal niet zo aan. Het feit dat je hier juist kon discussieren over prijzen gaf dit tekoop gedeelte juist zijn kracht, het zorgde voor een goede doorstroom. Inderdaad waren er een aantal eikels tussen die echt doorgingen over de prijs, maar over het algemeen ging dat allemaal binnen de regels.
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik vrees niet meer als bekend wordt wat 't schuift, Ron.

    Maar als anderen dat ook niet kunnen is dat probleem toch ook grotendeels opgelost? Alle aanbiedingen blijven gewoon keurig chronologisch gerangschikt staan, en je kan niet meer "gepasseerd" worden door. De periode dat je als "nieuw bericht" genoteerd staat is toch door al dat ge-up zeer beperkt. Het wordt allemaal een stuk relaxter lijkt me zo. En ook voor de gebruiker is het stukken minder irritant dat je niet meer steeds met "even een uppie" wordt geconfronteerd.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  19. lexboy

    lexboy

    Lid geworden:
    13 sep 2009
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Tollembeek (BE)
    Als ik het goed begrijp kan men een topic maken bij te koop of gezocht maar niet meer uppen, niet reageren, ...

    Dat is wel best stom ... als je bericht te ver naar achter is geplaatst en men wil het eens uppen wat niet meer gaat moet hij opnieuw een topic aanmaken.
    Dit zal voor een overvloed aan topic's zorgen en het zal daarbij erg onoverzichtelijk worden ...

    Dat het posten in je eigen topic's 1x om de 48uur laat is goed maar doe dit bij alle topic's zal er bijna niets meer verkocht worden....
     
  20. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    mooi eindelijk niet meer dat geschop dat doet zo zeer iedere 48 uur een trap onder je reet wil je in het echt ook niet dus ;)

    marktplaats werkt ook prima op deze manier dus waarom hier niet?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina