het posten in tekoop forums gaat niet

Discussie in 'Helpdesk' gestart door lexboy, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Jazeker... Zoals het nu is is het rustig en overzichtelijk. (Herhaling) Dat is best een groot voordeel.

    Bij RC-Network mag je niet upppen, om te uppen. Dan wordt er onherroepelijk ingegrepen/gemodificeerd.

    Wel schuift de advertentie weer naar boven als er content wordt toegevoegd. Beeld of een verkochte item. Dat mag aldaar. Exact staat het wel in de regelementen...

    Bij RC-Line Forum RCLine Börse - RCLine Modellbau Forum
    is het vergelijkbaar en ook hier zie je dat de discussies zijn weggenomen.
    De verkopende kan veranderde specificaties aangeven. Ook daar een archief dat interessant is om te doorvorsen als je iets wilt weten.

    Zoals het verkoopdeel van het MBF dus nu bij staat mag het van mij best zo in grote lijn blijven. Zou ik graag zien dat je à la RC-Network kan toevoegen, in een nieuw venster. Dus nieuwe content kan aanbrengen.
    Maak je schrijffouten of is anders soortige correctie nodig in het openingsveld, dan zou je aan de marktmeester een nieuwe tekst kunnen doorgeven?
    (Hmmm... Wellicht kunnen de moderatoren eens buurten bij de Oosterburen om wat ervaring? :D )

    Algemeen... Als een advertentie slordig of te bondig is omschreven, wordt er ook niet verkocht. Kan je gevoegelijk van uitgaan. Die advertenties blijven dan ook het langst hangen... Beter toezicht op inhoud daarop lijkt me echt wenselijk.
    Te zien als een stukje opvoeding door de marktmeester...

    Voorbeelden van goed 'adverteren' kan je hier overigens bijna niet aanhalen. Spullen zijn veelal vlot verkocht... is de advertentie in een oogwenk weer weggepoetst.

    Voor mij... echt een bijzonder punt, zowel bij RC-Network als RC-Line, is dát archief!
    Hier verdwijnt alles uit beeld.
    Dat geheugen (of geweten?) is mijns inziens zinvol. Als referentie voor prijzen... of soms staan der ook interessante technische specificaties bij.
    Maar ook als onderscheid dat het MBF een community is, met een iets hogere graad van sociale controle. (Dat is direct ook het grote verschil met het anoniemere Marktplaats). Hogere integriteit van het aangebodene?

    Ik mis de oude situatie wel. Ik heb toch aardig wat spulletjes afgenomen van diverse actieve leden. Met de informaliteit van het oude systeem kwam het vaak vlot tot 'redelijke' prijszetting, maar vaak ook tot een goed contact.
    En zo kon het dan zijn dat je dan maar weer ergens in den lande de aanleiding had, om de handen te schudden en koffie achterover te slaan.
    Van het een kwam dan weer het ander... en heb ik daardoor al aardig wat sympathieke forummers ontmoet... is mijn modelbouwkast gruwelijk vol geraakt door een informele klets en koop impuls cultuur.

    Naar mijn gevoel liep in bijzonder veel gevallen de verkoop als een gesmeerde boterham.
    De botsingen en confrontaties blijven veelal in het geheugen hangen, dreven door het up-systeem ook vaak lekker boven. In aantallen 'incidenten' mogelijk nihil? De goede zaken, groter in aantallen, werden eigenlijk vergeten...

    Groet Bas
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Oproep aan forumleiding

    Beste mensen, we zijn ondertussen drie maanden en evenzoveel draadjes verder, en we halen nog steeds ouwe koeien uit de sloot en stokpaarden van stal.

    Ik doe nu een appél op de forumleiding om knopen door te hakken, of in ieder geval een stukje duidelijkheid te scheppen:
    - Komt er nieuwe, dedicated, software voor het verkoopdeel?
    - Hoe willen jullie verder gaan?


    Je kan zo democratisch zijn als je groot bent, maar heb niet de illusie dat je het iedereen naar de zin maakt. Welke beslissing je ook neemt, tegenstanders zul je blijven houden en die zullen zich ook laten horen.

    Als iemand zich absoluut niet in de beslissing van de forumleiding kan vinden (welke dan ook!!) kan hij of zij gewoon zelf de beslissing nemen om niet meer van MBF gebruik te maken.

    Deze discussie nog langer laten voortsudderen (met alle emoties van dien) levert zo langzamerhand meer werk op dat alle verkooptopics bij elkaar...
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Hulde!

    En een hangslot erop!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina