Het QAFS' waterraketten-topic!

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door QAFS, 16 mrt 2006.

  1. QAFS

    QAFS Guest

    Heej.
    Ik ben Matthijs, en ik ben 13 jaar en ik woon in Emmen. In dit topic zal ik al mijn water-raketten nieuws zetten. Zoals nieuwe modellen, lanceerplatformen en launch-reports.
    Ik begin met mijn eerste 2 raketten ( zijn nu allebei kapot)

    1. Transformer:
    Deze raket is heel vaak veranderd. Hoe hij op het laatst was, is het best. De raket vliegt soms wel 50 m hoog en vliegt erg stabiel. De raket heeft nooit een goed werkend parachutesysteem gehad.
    [​IMG]


    2. Mini:
    Deze raket heet mini omdat hij best klein is. De raket is een 1 L fles.
    Toch vliegt deze raket erg hoog, en hij heeft ook *bijna* een werkend parachutesysteem gehad. Het systeem klapte helaas te vroeg open waardoor de raket niet hoog komt.
    [​IMG]


    3. Apollo:
    Dit is mijn nieuwste raket! Ik vind hem zelf erg mooi en hij is ook stabiel. Ook vliegt hij erg hoog (55 M). De raket heeft ook nog een kleine ruimte, waar misschien ooit nog een camera in wordt geplaatst, of lichtstaafjes om in het donker te lanceren.
    [​IMG]


    Groetjes Matthijs :D
     
  2. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Matthijs,
    Ziet er goed uit!!!

    Je bent al goed bezig met parachutering, veel mensen vergeten dat te doen.
    Een airflap is altijd moeilijk af te stellen dat hij op precies het juiste moment opengaat. Meestal is het iets te vroeg. Maar het is op zich wel een veilige optie.

    Veel succes en hou ons op de hoogte.

    Kom je een keer lanceren op een DRRA lanceerdag (bij Almere), zie de DRRA website (KLIK HIER VOOR DRRA WEBSITE en klik op Activiteiten.

    Groet,
    Bas
     
  3. QAFS

    QAFS Guest

    Hé cool! Hoeveel mensen komen er?
    Komen er ook veel mensen met waterraketten?
    Alleen ik weet niet of ik mn pa kan overhalen om naar Almere te rijden :p
     
  4. QAFS

    QAFS Guest

    Apollo is weer aangepast! Ik heb net een 4 BAR launch gehad, goed voor zo'n 50 M! De fles schoot LOODRECHT de lucht in! Dit was serieus mijn beste launch ooit.

    Foto van de raket met z'n nieuwe vinnen:
    [​IMG]

    (hij lijkt schuin te staan maar dat valt wel mee)

    -QAFS
     
  5. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Op een mooie dag soms wel 50 personen. Meestal zijn er wel een stuk of 15-20 mensen.

    De meeste raketten zijn natuurlijk "echte" raketten met vaste brandstof. Maar geloof mij, zodra er een waterraket gelanceerd wordt staat iedereen naar je te kijken.

    En dan je vader overhalen, tja dat kun alleen jij. Maar geloof me, er is best een grote kans dat hij daarna ook raketten wil gaan bouwen.

    Houdt de DRRA site in de gaten, we zullen ook in dit forum melding maken van de lanceerdagen.

    Groet,

    Bas
     
  6. QAFS

    QAFS Guest

    Dit is m'n nieuwe waterraket met 28'' parachute! De parachute heb ik bij Action gekocht. 2.29 , het is een speelgoedartikel. De parachute heb ik 'r uitgeknipt. De parachute heeft Geen touwen, maar een net . Ook de stof is erg mooi.

    [​IMG]
     
  7. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Mooie raket!!!

    Hoe heb je de flessen aan elkaar gelijmd?
    Bison 2 componenten of Bison Vloeibare Zool?

    Kun je een foto van de parachute maken, ik ben erg benieuwd.
     

Deel Deze Pagina