Het Stampede VXL topic

nu is mijn beslissing duidelijk dat het geen e-maxx wordt, maar nu is toch een beetje de vraag of het een stampede 4x4 word of slash 4x4.

stampede omdat het wel een bash-carretje is en ik bash graag.
slash omdat het meer keuze in kappen en wielen heeft.

EDIT: het is vooral die beetle kap van de slash, kan die denk je op de stampede 4x4?
hij past wel op de stampede 2WD, zie:
[URL="
- Ice breaker Traxxas stampede studded tires and ice skates[/URL]
[URL="
- Traxxas Stampede Gulf Racing BAJA VW BUG[/URL]
[URL="
- Traxxas Stampede Proline Baja VW Shell[/URL]

Stampede of slash

Waar ligt de meeste fun voor jezelf?
Want kappen of wielen? ze rijden heel anders van elkaar.

Slash is meer allround.

Naar mate van de afstelling kun je er mee:
Bashen
Algemeen offroad (met hard bochtenwerk)
Hard op een rechtstuk.
Algemeen onroad (met hard bochtenwerk)

Stampede = dan meer echt bashen en hart op een rechtstuk.

Eigenkijk net als de 1:1 echte modellen.

Ikzelf wil ook goed kunnen sturen etc.
En op dat vlak rijd een stampede meer als een 1:1 monstertruck.
En een slash als zijn 1:1 variant.
[URL="
- Traxxas Torc Truck Series Pro 4X4 Round 8 Part 1[/URL]

Dat vind ik het voordeel van de slash.
Met een stampede een circuitje rijden is niet echt je van het met zijn bochtenkwaliteit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit er aan te denken een stampede te kopen, maar zit te twijfelen tussen de 2wd of toch even wachten op de 4wd.

Wat zijn de voors en tegens van een 4wd ten opzichte van een 2wd? zou een 4wd veel meer slijtage hebben?

Ik zit er aan te denken een stampede te kopen, maar zit te twijfelen tussen de 2wd of toch even wachten op de 4wd.

Wat zijn de voors en tegens van een 4wd ten opzichte van een 2wd? zou een 4wd veel meer slijtage hebben?

Tja meer bewegende onderdelen, is meer slijtage, en meer vermogen nodig...
Dus ja, maar 4wd is meer grip, beter te controleren, enzo.

Maar ik heb een slash 4x4, en een 2wd pede, en zou voor geen goud de pede in 4wd willen, maar ook de slash voor geen goud in 2wd!!!!

De lol met een slash 4x4 is stukken meer dan een 2wd, omdat hij beter te controleren is, en met name driftend de bochten door. Dat geeft zoveel meer fun dan een 2wd, waar ik me aan erger met een 2wd slash maakt de 4wd slash helemaal goed.

De 2wd pede is zo leuk omdat het uitdaging bied. En die uitdaging zou verloren gaan met een 4xe pede, ben ik bang. Eingelijk vindt ik de pede onroad leuker dan offroad. Wellicht dat de 4x4 pede het anders doet hoor....

De 4WD zal waarschijnlijk net zo snel omslaan. Nagenoeg elke wagen zal omslaan wanneer je met 60km/u het stuur omgooit mits er voldoende grip is.

Michael, leuke vergelijking maar eigenlijk is het schaal 1/10 dus 60km/u * 10 = 600 km/u en dan het stuur omgooien. Je punt is wel duidelijk hoor ;) Just teasing.

De 4WD zal waarschijnlijk net zo snel omslaan. Nagenoeg elke wagen zal omslaan wanneer je met 60km/u het stuur omgooit mits er voldoende grip is.

Michael, leuke vergelijking maar eigenlijk is het schaal 1/10 dus 60km/u * 10 = 600 km/u en dan het stuur omgooien. Je punt is wel duidelijk hoor ;) Just teasing.

Haha maar omdat 600 niet mogelijk is hield ik maar 180 aan:banana:.

Laten we maar weer ontopic gaan....
Als de stampede net zo rottig schoon te maken is als de slash 4x4 is het wel erg jammer, de Pede 2wd is een stuk makkelijker om schoon te maken .....

Hallo,

De pinion gear van mijn Stampede zit los, volgens mij ben ik iets kwijt geraakt want lijkt mij dat dat niet hoort, maar ik weet niet wat ik ben kwijt geraakt :confused:

Iemand enig idee welk bestelnummer dat is? Of wordt het gewoon een nieuwe pinion gear bestellen?

mvg,robert

In je boekje staan alle nummers....
Ws je inbus boutje los, of weg....

Btw, vandaag me stampede op de kop in een (helder water) diepe sloot, met de slechts halve bandjes boven water. Dit zo voor een 10 seconden denk ik:

Conclusie:

Radiobox met inhoud = waterdicht.
Regelaar vx3s= waterdicht
Blauwe schielded lagers = waterdicht
Gearbox halves, met dik rood vet op de naden, home made waterproof=waterdicht
Velineon achtercover, niet waterdicht, paar drupjes.
Velineon lagers, aan de achterkant waterdicht totaal geen water in de motor.

Wel alles met wd40 ruim ingespoten om alles voor te zijn, maar dacht niet dat het nodig is. Nee goed in orde de pede!

Was niet de enige pede in die sloot ;), er lag een meter verder ook nog een in,maar deze stak net met de kap een stukje boven water.....

Ik had mijn Pede een keer meegenomen naar Engeland om wat te kunnen crossen in de pauze en op de parkeerplaats van het hotel. Daar stond ik onderaan een hellende weg waar een soort plateau in zit, leek me ideaal om te jumpen.

Dus ik stuur mijn pede omhoog, draai hem naar me toe en de helling af vol gas. Op weg naar beneden komt hij aan op dat plateau en ineens zie ik een enorme lading water in V vorm wegschieten, hij maakte een aardige boeggolf door een diepe plas die ik niet had gezien. Maar hij kwam er wel doorheen en ik stopte hem naast me. De Pede zeiknat, maar na wat drogen en schoonmaken in het hotel reed hij nog als vanouds. Ik heb wel ondertussen wat onderdelen veranderd maar van water trekt hij zich weinig aan gelukkig.

Hey jongens, ik had een paar andere vraagjes nog;
1. Kun je een 3s LiFePO4 (lithiumijzerfosfaat) batterij laten werken met onze vxl-3s of gaat hij dan te vroeg uit? Het zou anders leuk zijn eens een 3s (9,9v) lifepo4 batterij te proberen!

2. Ik heb een paar vragen over smeren; ik heb hier wat 'high speed grease' van Protech voor difs, versnellingen en lagers (dik, rood spul) en ook rijwielolie (geel, licht, zeer vloeibaar).
Ik lees ook in onze handleiding op bladzijde 21 ('Driving your model', punt 9 'Additional maintenance') het volgende=
(lubricating)... is necessary after extended wet use or if the vehicle wont be used for an extended amount of time. (lubricating)... is needed to prevent any trapped moisture from corroding internal steel components.
-Stub Axle housing bearings; remove, clean and re-oil the bearings
-Transmission; Remove, clean and re-grease the transmission components. Use a light coating of wheel bearing grease on the metal gear teeth.
-Velineon motor; Remove the motor, clean with aerosol motor cleaner and re-oil the bearings with lightweinght motor oil.

Mijn vragen over het smeren;
  • Is mijn Protech-grease geschikt om kogellagersr te smeren en hoe kan ik dat het best doen?
  • Hoe moet ik de motor schoonmaken, wat is een aerosol motor cleaner en er staat ook weer bij dat ik de lagers moet smeren; hoe?
  • Hoe zit het met WD-40 (magische WD-40 wat ik nog steeds nergens gezien heb of gebruikt)? Wanneer is dat te gebruiken? Welke andere smeer heb ik dus nodig?
Bedankt voor alle moeite, succes!:bye:
EDIT; hier de foto van het spul van Protech;
full

Er saat op;
"High Tech Grease- for difs, gears and ball bearings.
Special sticky grease for difs, gears and ball bearings, water repellent."

Laatst bewerkt door een moderator:
Back