Het Stampede VXL topic

Nou ik geef m niet gelijk.
Enige wat ze gemeen hebben zijn idd de motor en aandrijving, daarna houdt t op.
Qua rijstijl zijn ze net zo verschillend als de savage flux en de E-revo.

En de redenering van darkfire lijkt helemaal nergens op, zo kun je elke auto wel op elkaar laten lijken dmv banden en een kap.

Andere banden en kap maakt van de revo nog geen savage qua handeling en andersom, hij lijkt optisch alleen maar erop.

Moet dat dan in dit geval? Degene die een stampede wil kopen vraagt ook niet om een mening, maar of de motor om te zetten is in een stampede xl5 vanuit een rustler vxl.
Simpel antwoord is dus ja! En niet "ik zou geen stampede nemen omdat hij teveel op een rustler lijkt":confused:

Heb beide gehad...
Maat van me heeft de rustler over genomen, en er dikke pede banden ondergezet....
Lijkt goed, en gedrag is ook goed, maar, hij is nog steeds niet echt wheelie gek!

En dat vindt ik zo kewl aan de pede.....
Qua rijgedrag lijken ze totaal niet op elkaar! Zowel stock , als met de pede banden, en gearing aangepast....

De rustler vindt ik leuk, maar niet zo leuk om hem te houden, daarom is hij ook weggegaan...

Ik moet erbij zeggen dat een Rustler met de achterbanden van de Stampede en de high-speed betanding samen met een 3S lipo een hele leuke combo is!
We reden met mn vriend met zijn Rustler met mijn achterbanden en 3S lipo en hoge snelheidsbetanding, na 100 meter vanuit stilstand deden we echt wel 50-60 (ik denk nog hoger maar oke) en dan deed hij opeens volgas en...
bam! Op de kop en 5 meter op de kap verder gegleden:rolling:.
We waren vergeten de wheelie-bar omlaag te doen:rolleyes:.
Met een Stampede met de goede betanding zou je dus heeeeel ver komen want de Stampede is erg licht getand.

Filmpje misschien? Wil ook zo'n setje kopen namelijk..

geen filmpje , wel een linkje van het setje , lees onderaan de reviews:rolleyes:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Brushless Car Power System 3600kv/35A

setup: standaard gearing / 2S 40C hardcase LiPo / ESC 35A, conclusie :rijtijden rond de 20~30 min., ESC handwarm, liPo handwarm , motor rond de 55 graden celcius.

Nadelen:
ESC is open aan de kant van de motor aansluitingen , geen enkele bescherming voor de printplaat e.d, zelf afdichten ,Setje kan niet tegen vocht.
Voordelen: extra fan meegeleverd voor de evt. koeling, en simpele programmeerkaart voor een paar functies .

Laatst bewerkt:
ik had het ook al bij algemeen gepost maar zag toen dit topic.

Ik heb een Traxxas Stampede VXL met de standaard 7cell 3000MaH (8.4) erbij.
hierbij dus de 19/86 Pinion/Spur , en als ik de 4000Mah installeer dan moet ik de 25/86 erop doen.

vraag 1 :
Kan ik met de standaard 7cell 3000 ook op dat gear rijden zonder dat het invloed heeft ?

2e vraag : de black chrome banden die ik erop had is na 3 keer rijden toch beetje lus gekomen ondanks ze gelijmd zijn. Kan ik dat zelf herstellen en hoe?

Rijd nog steeds op de stock gearing, ook me tlipo's, gaat me hard zat.
De motor blijft koeler, en omdat je nu nog" maar" 53km/uur gaat, heb je ook minder schade, en slijtage,als het mis gaat.

Met het andere tandwiel ga je harder, maar word alles iets heter, en is je rijtijd korter

Crossposten word NIET gewaardeerd.
Daarnaast had je vraag in dit topic gekund.

Ik heb je vraag ook berantwoord in je andere topic, en dat topic op slot gezet.

mvrg: Emil, mod

Hallo Stampede rijders,
mijn kap is binnenkort aan vervanging toe, vraag is of jullie allen nog met de originele kap rijden en of er nog andere kappen passen op de pede?

Welke Lipo is het beste voor de Stampede VXL?

Ik gebruik een 2S 5200mAh hardcase Lipo van Corally waar ik erg tevreden over ben. Voor een beetje bashen op het weiland heb ik ook nog een paar WinForce 2S 5000mAh LiPo's, omdat ze lekker goedkoop zijn en ik er een aantal in 1 keer kon overnemen.

2S is meer dan zat voor een Stampede VXL, het is nu al moeilijk zat om niet constant op de achterwielen te rijden (stuurt zo onhandig).

Ik vroeg me af of je elektronica kon overzetten van de robitronic stinger naar de stampede op de servo na.
geeft dat geen problemen/ is het riskant?

dank u

Laatst bewerkt:
2 Channel pre-installed radio
Compact Electronic Speed Controller comes as standard met 7,2v accu/ lipo komt eraan.
3300kv XMax Brushless Motor (is dat goed?)
stinger5.jpg

stinger4.jpg

Back