Het Syma X1 Draadje

• Topicstarter Topicstarter 6cell
  • Startdatum Startdatum
6

6cell

Guest
syma-x1-2-4g-rc-ufo-ultra-micro-quadcopter21.jpg

Heb onlangs een x1 gekocht (55,- euro inc verzenden bij V-nix.nl) en inmiddels 13 accuutjes vervlogen..laad niet snel met de usb lader(1,5 uur ofzo) en 1 lipo helpt ook niet.
Dus meteen maar een ladertje gekocht bij HK ( Turnigy 6 cell ) en 3x 600mah turnigy nanotech lipootjes en 4 originele lipo's met 5 voudige laaskabel

Super stabiel quadje...vliegt erg leuk..in HR best snel maar precies goed voor mn stukje tuingras van 10 bij 5.

Vliegtijd..minuut of 8.

Zeer crashbestendig coptertje, nog niks gesloopt, maar alle begin is moeilijk dus na jaren niet vliegen maakte ik nog wel eens stuurfoutjes met nose in.
Voor mij de ideale instap terug in de rc vliegwereld.

Geflipt heb ik nog niet maar krijg em steeds beter onder controle.

Denk niet dat je hier een miskoop aan kan doen, nog geen enkele klacht van mij over dit coptertje..kunt hem zo trimmen dat hij bij stick los, stil hangt dus ideale trainer om te leren vliegen. Veel en veel makkelijker dan een FP heli om te leren vliegen.

Ben benieuwd wie er nog meer met dit quadje vliegt en naar jullie ervaringen.

Update na 37 vluchten

zie bericht hieronder

Laatst bewerkt door een moderator:
Update na 37 vluchten

Ik heb probleemloos 37 accuutjes leeg gevlogen.
Met veel plezier, wat vliegt dat ding leuk en wat is het leuk om zo weer het rc vliegen op te pakken.

Hij is zeer stabiel en de gyro werkt zeer goed.
Met een beetje trimmen kun je de sticks loslaten.
Hij stabiliseert zich bij gas los in horizontale positie.

Ik heb hem over mn huis heengevlogen, tegen muren hij is van 20 meter naar beneden gedonderd uit bomen, crashes waren er een veelvoud van 37 accuutjes, maar ik heb NIKS vervangen.

Alleen nu een motortje is denk ik stuk, deed het aarzelend en met een beetje hulp maar levert nu definitief te weinig trust.

Als ik hem vergelijk met de Hubsan X4, dan vind ik de Syma makkelijker voor een beginner. Hier leer je makkelijker vliegen mee, de zender is beter instelbaar en overzichtelijker, er kan niet veel fout gaan bij het instekllen en aansluiten eigenlijk en hij is niet zo zenuwachtig, ( de Hubsan struikelt over zijn eigen ground effect, je moet hem meteen wat hoger wegvliegen) en de Syma is bombproof, als jij gas loslaat bij een crash heb jij geen schade. Bij gas los stabiliseert hij zichzelf. Op High settings vliegt de Syma best wel sportief...ik kan er nog genoeg van leren in ieder geval. Voor ik de volgende stap zet: een quadcopter zelf bouwen en instellen. (binnenkort... het rc vuurtje brand weer)

2 nadelen heeft de Syma wel, eigenlijk te groot voor binnen vliegen en de zender is makkelijk instelbaar en bedienbaar maar heeft een slecht bereik, krijg af en toe hick ups bij 30 tot 50 meter.Wil je alleen binnen vliegen of allebei dan is de hubsan de betere keuze.

edit:
motortje was stuk vervangen, beetje priegelwerkje maar binnen 10 minuten af, motordraadjes even op de FC solderen( meteen de motordraadjes buitenlangs geleid over de armen kan ik ze vele makkelijker vervangen die motortjes, mischien maak ik er nog een keer wat stekkertjes aan als ik me verveel) en hij vliegt weer perfect.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back