Het vinden der tandwielen

• Topicstarter Topicstarter Duffman
  • Startdatum Startdatum
D

Duffman

Guest
Een goeieavond gewenst allen.

Na reeds talloze keren de zoekmachine te gebruiken (op het forum en Google zelf) heb ik beslist mijn vraag dan toch maar te posten.
Ik heb net een auto op methanolbrandstof gekregen van een vriend van me die weet dat ik graag van die dingen herstel.
Het betreft een protech ontwerp zonder model, de kap is er namelijk reeds lang af...
Nu moeten er enkele tandwielen vervangen worden van de aandrijving, het ding heeft 2 versnellingen zodus moeten er drie tandwielen vervangen worden: een 70-tands secundair, een 63-tands hoofdtandwiel (vermoed ik) en het 18/25 tandwiel van de overbrenging.
Ik heb het internet afgezocht, conrad volledig afgespeurd maar nergens de specifieke tandwielen te vinden.

Heeft iemand een idee waar ik nog kan zoeken, of misschien er andere tandwielen te monteren zijn om het ding opnieuw rijdende te krijgen?

Groeten,
Duff

Plaats even een foto van het model, een specifiek chassistype kan je waarschijnlijk wel in de goede richting helpen.

Als je denkt dat het een Protech is heeft het ook nut om contact met protech op te nemen..
Verder raad ik je aan om meer info over de auto te geven misschien dat iemand wat herkent en verder kan helpen..

Wel het motortje is van protech, de servo's, uitlaat etc Team Losi SPORT.
Ik heb enkele foto's gemaakt, nog even resizen en ik post ze.
Ik heb ook al even gedacht protech zelf te contacteren echter is er nergens, maar dan ook nergens een serienummer of chassisnummer op het ding te vinden...
Ik speur nog even verder met m'n zaklamp.

DSCF5044.JPG
DSCF5045.JPG
DSCF5046.JPG

Dat zijn ze dan.
Dat zijn ze dan. Als extraatje zag ik net dat het schroefje van het overbrengingstandwiel afgebroken is, groefje inslijpen en proberen eruit draaien is de boodschap denk ik...
DSCF5050.JPG

Nu ben je misschien een man van 41, maar ik kan je wel kussen!
Hartelijk bedankt!

Fantastisch!
Morgen snel ik meteen richting de modelbouw winkel om een bestelling te plaatsen!
Of is er ergens een degelijke webshop waar ik online kan bestellen?
Liefst niet in US, ik hou het liever dichterbij...

Hartelijk dank!

Back