Bouwverslag het vliegbaar maken van een door mij zelf ontworpen drone

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door starrider, 1 dec 2014.

  1. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    We zijn niet negatief over het ontwerp.
    Maar op basis van drie fotos en het gewicht kunnen wij er geen beeld van krijgen hoe je dat gaat doen.
    Met alleen deze informatie kunnen we er weinig aan bij dragen.
    Dit is dus geen bouw verslag maar een geheim project.:confused:
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2015
  2. _Ik_

    _Ik_

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    51
    Zolang het niet vliegt is er niks revolutionairs aan. Met alles wat je zegt en doet laat je blijken eigenlijk niet zo goed te begrijpen wat je doet. Revolutionaire ontwerpen komen doorgaans van mensen die juist heel goed begrijpen wat ze doen. Jij wil iets maken wat er mooi uitziet, of en hoe het verder werkt interresseert je blijkbaar niet, want alle fouten in je ontwerp doe je van de hand als negatieve kritiek, en ondertussen blijf je volhouden dat je et allemaal zo goed begrijpt. Je ontwerp barst (als je em straks de lucht in gooit zelfs letterlijk) van de fouten, die et veel te zwaar, onbestuurbaar en in ieder geval inefficient maken. Als je blijft negeren waar anderen je op wijzen, ben je of heeel lang bezig voor veel meer geld dan nodig, of het zal nooit vliegen (wat et mijns inziens nooit leuk zal doen). Aan jou de keuze.

    Ps. Aangezien je topic ondertussen best uitgebreid is, lijkt et me dat het met enthousiasme hier wel goed zit. Niet veel eigenwijze mensen krijgen hier zoveel aandacht hoor.
     
  3. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    duikboot????

    Ik denk dat ik het model al eens tegen ben gekomen als duikboot
    En aan het model zit zo tezien geen koolstof ( het lijkt een vacuĆ¼m getrokken model)maar bij gebrek aan meer foto,s is het koolstof
    in afwachting van de vlucht film
    v,g ton
     
  4. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    duik boot

    deze lijkt wel een beetje


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. starrider

    starrider

    Lid geworden:
    30 nov 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Dronten Flevoland
    beste modelbouwers,
    hierbij mijn volgende reacties;
    a) het is wel degelijk een model van koolstofvezel; zie bijgaande foto's mal en model
    b) mijn ontwerp is al van 1984
    c) NASA kwam in 1998 met een dergelijk ontwerp, bijzonder nietwaar ? zie foto's
    d) zie reactie van vliegtuigontwerper Kees Radius in mail van 2005
    e) zie mijn "windtunnel"proeven mbv Fan, windmeter in knopen en weegschaal tbv lift
    f) zelf al jaren vliegervaring, zweefvliegen, motorvliegen , helikopter .
    g) werk aan replica bouw en onderhoud vliegtuigen in de Aviodrome.
    Dus enige kennis van aerodynamica is wel aanwezig!
    zie bijlagen
     
  6. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2015
  7. _Ik_

    _Ik_

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    51
    Welke bijlagen?
    Kennis is nutteloos als je het niet gebruikt, om advies vragen is nutteloos als je et zelf toch allemaal beter denkt te weten.
    Als et al zolang geleden ontworpen is en nog steeds nergens vliegt, wat is er dan revolutionair aan?
     
  8. starrider

    starrider

    Lid geworden:
    30 nov 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Dronten Flevoland
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] sorry , even een probleem met internet,
    hierbij de info alsnog;
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. starrider

    starrider

    Lid geworden:
    30 nov 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Dronten Flevoland
    oeps !
    ben pas 67
    doei
     
  10. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    misschien heb je hier wat aan
    ik geloof ook al 30 jaar oud
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Zo een vrijgevormde delta vleugel vliegend maken is denk ik best te doen. Zet er een prop achterop en schiet het ding met een bungy af. Als je het gewicht zo veel mogelijk beperkt en het zwaartepunt goed berekend moet het vliegen. Zitten er roeren achter in de vleugel? Een eenvoudige elevon mix op 2 rolroeren moet voldoende zijn.

    Het VTOL verhaal zoals jij wil met EDF gaat hem niet worden vrees ik. EDFs zijn niet erg efficient in het maken van stuwdruk, zeker niet als ze zelf niet met snelheid door de lucht bewegen. 1:1 stuwdruk is bij slechts zeer veel vermogen haalbaar. Veel vermogen netekend zware accus of heel kort vliegen.
    Wil je voldoende lucht aan kunnen zuigen dan moet je vsn boven naar onder dwars door je kist 3 gaten boren ter grootte van je EDF. Voor de voortstuwing wilde je nog een 4de fan plaatsen meen ik. Het gewicht alleen al van 4 fans + regelaars + accus zal de kist onpraktisch zwaar maken. Er zijn al EDF multicopters gebouwd, maar die vliegen allemaal slecht en heel kort.

    Mijn advies, bouw het ding op als duwprop model en ga dat eerst eens goed vliegend maken. Het is een mooi model dat het verdient om te vliegen.
     
  12. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Als multicopter is bijna alles vliegend te maken zelfs met EDFs.
    De kunst is om het gewicht binnen de perken te houden en met zorg een setup samen te stellen.
    Ecalc is een onmisbaar stuk gereedschap daar bij en geeft een je goed beeld hoe realistisch je setup in de praktijk is.
    Alleen zal voor motoren props en ESC s een EDF equivalent gezocht moeten worden met voldoende static thrust.
    In het eerste filmpje aan het begin geeft men in de setup aan hoe veel vermogen er nodig is.

    [media=youtube]yQILzdfmXuk[/media]

    [media=youtube]8mkrvf1aLsk[/media]

    https://www.google.nl/search?q=edf+...%2Fblogs%2Fmy-edf-tricopter-project;1280;1707

    http://www.ecalc.ch/xcoptercalc.php?ecalc&lang=en
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. starrider

    starrider

    Lid geworden:
    30 nov 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Dronten Flevoland
    dank jullie wel
    goede opmerkingen
    daar hou ik nou van
    en weer een hart onder de riem

    mvgr
    dio
     
  14. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    heel mooi
    en nu nog uitleg hoe het mogelijk is zonder rook
    het lijkt mij interessant
    het mini quadje werkt perfect
     
  16. Luppie

    Luppie verslagschrijvers

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    1.077
    Locatie:
    Double-u monkeyfield
    Hallo Dio,

    Gewoon door gaan met dit project! Misschien is de kans dat dit perfect gaat vliegen niet groot maar dat wil niet zeggen dat dit project niet gaat slagen. Ik kan hier trouwens geen enkele foto meer zien van je model dus misschien moet je die opnieuw plaatsen? Ik gebruik hier http://photobucket.com voor.

    Al mijn projecten zijn geslaagd wanneer er iets moois op de bouwplank ligt. Wanneer dit ook nog eens vliegt is dat een bonus ;)
     

Deel Deze Pagina