Het vliegt!! Restauratie verslag AT6 Texan

Mooi vandaag de fa180 eens laten lopen op de at6. Ik kom nu op 7200 toeren. Daar zal naar mate de motor verder inloopt nog wel een 200 toeren bij komen. Vandaag helaas nog niet kunnen vliegen door het slechte weer. Maar ik vermoed dat ik nu een flinke vermogens toename heb. In ieder geval al 800 toeren meer als met de fa150.

dan is het dus nog een vrij nieuwe saito 180 als die nog moet inlopen?
je zal in ieder geval wel meer vermogen hebben als met je 150,al gaf die een erg mooi geluid.ik kan al bijna niet wachten tot je volgende filmpje:p

Verschil in afmetingen tussen de 150 en 180 zijn er niet. Het gietstuk van de 120, 150 en 180 is gelijk.
De minimale gewichtverschillen zijn er inderdaad wel.
Ik vind je toerentallen nog steeds aan de lage kant. Welke maat prop heb je op de motor zitten?

Dat is dus de beetje de vraag. Het is master airscrew classic prop. en die zou rond de 18x8 moeten zitten. Het zou kunnen zijn dat de motor ook wat door de uitlaat wordt geknepen maar dat gaan we van de week eens even testen door zonder uitlaat te draaien.

Met 18x8 (menz) en standaard uitlaat zal de motor ingeveer 7400-7600 toeren draaien.
Brandstof 15% olie (Aerosave) en 5% nitro.
Indien lager dan is het tijd om kleppen te stellen.
17x10 geeft ongeveer een gelijke belasting voor de motor, maar een Harvard zal met 18x8 mooier op schaal vliegen.
Voor mijn Mustang was de spoed van 8 te weining, die vliegt nu uitstekend met een 17x10.

Laatst bewerkt:
Tnx. Ik gebruik inderdaad geen standaard demper. Maar een hele stille. Zou goed kunnen dat die de motor ook wat knijpt. Maar ik draai nu 7200 en ingelopen zullen daar nog wel 100 of 200 toeren bij komen.

Inmiddels zijn we alweer wat verder. Ben nu bezig mijn fg-36 o. p de at6 te bouwen. Motor is bijna gemonteerd en we zijn bijna klaar om weer te maidenen. Het voordeel nu is wel dat ik helemaal geen lood meer hoef te gebruiken.

Back