Het zoveelste; Ik begin, wat te kopen? Topic!

• Topicstarter Topicstarter Tommo
  • Startdatum Startdatum
T

Tommo

Guest
Hoi allemaal, waarschijnlijk worden jullie allemaal al compleet gestoord van alle vragen van mensen maar ik gok het er toch maar op!

Ik heb de laatste 3/4 dagen dit forum rondgecruised, beetje op zoek naar informatie die me zou helpen. Ik ben namelijk een paar weken geleden per ongeluk op een advertentie gekomen die een modelhelikopter had. Ik had vroeger natuurlijk wel eens in modelbouwwinkels rondgelopen maar een helikopter was toen ver buiten mijn budget (ik ben nu 21).

Nu echter, zag ik de prijzen en door een financiele meevaller van de belasting heb ik aardig wat geld over.

Dus als een groot kind heb ik me zitten verdiepen in deze modelbouw wereld en ik werd steeds meer aangetrokken tot deze mooie RC helikopters. Ik heb nog nooit gevlogen en dus 0,0 ervaring maar het lijkt me echt geweldig! Ik ben gister toevallig een winkel binnen gelopen en heb daar een beetje rondgekeken en rondgevraagd. De verkoper vertelde me dat hij geen esky's verkocht om de simpele reden;

- Het staart rotortje moet teveel werken, gaat hier snel door kapot en dat constante vervangen is onzin.

Wel gaf hij me als raad de Graupner Jet ranger of the Graupner Micro 47G. Dit zijn beide coaxial helikopters van rond de 150 euro!

Nou heb ik voor mezelf het budget van 150 euro gesteld aangezien ik nog nooit heb gevlogen en niet weet hoe leuk ik het ga vinden! Maar beginnen met een Picooz leek me ook geen optie..

Ik heb thuis indoor ruimte en rond om het huis is het vrijwel altijd windstil dus in de tuin zou ik ook kunnen oefenen. Ik heb zon 10 meter vliegruimte met een breedte van 4 a 5 meter (Dat is binnen!)

Na veel zoeken op het forum kom ik eigenlijk op deze opties uit:

- Graupner Jet ranger
- Graupner micro 47g
- Lama v4
- Honey bee FP
- Protech Axial 3d Parkfun

Kan iemand me misschien een beetje vertellen wat slim zou zijn en wat een goede en betrouwbare webshop is (in nijmegen zit volgens mij geen RC modelbouwwinkel)

Alvast bedankt voor de response!

Groeten tom

Hoi !

Zo`n dubbelrotor ben je na ong. 30 minuten helemaal zat, die vliegen niet maar "hangen"

De Honeybee is wel een leuke heli, doen het prima !

Bij RC technics kun je die bestellen, heb je de volgende dag in huis.

Hoi !

Zo`n dubbelrotor ben je na ong. 30 minuten helemaal zat, die vliegen niet maar "hangen"

De Honeybee is wel een leuke heli, doen het prima !

Bij RC technics kun je die bestellen, heb je de volgende dag in huis.
Dat zou betekenen dat hij zonder enige heli ervaring na 30 minuten de complete oriëntatie onder de knie heeft. Wat een kul!!!
Ik kan uit ervaring vertellen dat je na 30 minuten echt nog niet klaar bent voor een FP, die NIET blijft hangen en die je dus constant moet corrigeren. Zowel tail in als nose in en side in.
Laat je niets wijs maken en begin met een coax heli. Kosten een 7 of 8 tientjes. Als je dat leuk vindt, oefen daar dan je oriëntatie mee en het stickgevoel. Ga daarna naar een FP, zodat je kunt ervaren dat een enkel rotor heli constant gecorrigeerd moet worden, en als je daarna nog verder wilt, ga dan naar een CP heli.

Willem.

Sja...
Zo zijn er inderdaad al vele malen heel veel meningen voorbijgekomen :D
Wat willem zegt kan en wat andere zeggen kan ook....
Het is van te voren moeilijk te bepalen namelijk.
De ene vliegt binnen een half jaar met een 90 size CP heli alle 3d vliegfiguren...
En de ander hovert na 5 jaar nog steeds met een coax of FP heli.

Ik blijf erbij dat als je serieus verslingerd bent en het voornemen hebt om bij een club / buiten te gaan vliegen, dan moet je gewoon een paar stappen overslaan en iets meer geld uitgeven.
Er zijn op dit forum diverse relatief goedkope heli's te vinden waar je dat mee kan doen en koop dan in ieder geval een heli die je over alle assen moet besturen.
Alles wat je aanleert met coax en FP moet je jezelf enigszins weer afleren als je toch later een CP gaat vliegen.
En al die stappen in een korte tijd (mocht je het in de vingers hebben) kost ook veel geld.....

Wil je gewoon een heli voor binnen om wat mee rond te vliegen, dan is een coaxiaale heli natuurlijk makkelijk en goedkoop.
Het heeft wat mij betreft dus te maken met geld, interesse, aanleg, toepassing...
We kunnen geen appels met peren vergelijken.

mijn mening :)

ok bedankt voor de tips, ik ben gegaan voor een lamav4.. bij eskyshop besteld.. maandag besteld, helaas nog niet binnen!

Back