Hete lijm

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Erik Janssen, 27 sep 2021.

  1. Erik Janssen

    Erik Janssen

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Hoorn
    Ik ben een romp aan het bouwen en om de servo opstelling een beetje uit te proberen heb ik de servo's een heel klein beetje vast gezet met hete lijm.... wel met 195 graden .

    Ik wilde deze later weer even lostrekken, nou mooi niet ik trok de bevestigingsplaat stuk.

    Vraag:.... lijmen jullie wel vaker de servo's vast met hete lijm, met epoxy ken ik het maar dit ging wel heel erg makkelijk.

    Ik heb het over een DLG model 1 meter met maximaal 0.5 kg/cm
     
  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Ja, ik doe het ook vaak met hittelijm. Als je dat weer wil losmaken, moet je een paar druppels alcohol of spiritus op de lijm gieten en dan 30 seconden wachten. Het laat dan los en je kunt de lijm er dan als een "velletje" aftrekken.

    (bekijk even vanaf 8 minuten en 30 seconden)
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2021
  3. Erik Janssen

    Erik Janssen

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Hoorn
    Dank je @hmeijdam een beren interessant filmpje.... dat van dat alcohol is echt speciaal, niet aan het werk met een kegel dus....
     
  4. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Het werkt met isopropanol (wat ze in het filmpje gebruiken), maar ook met bio-ethanol (van de Action), of spiritus.
    Toen ik hier zelf achter kwam heb ik me wel voorgenomen nooit smeltlijm te gebruiken in brandstofkisten. Methanol zal de smeltlijm ook wel los laten komen verwacht ik.
     
    Erik Janssen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina