Hetzelfde ? Ik begrijp het niet meer...

• Topicstarter Topicstarter Thierry
  • Startdatum Startdatum
T

Thierry

Guest
Hallo Allemaal,

Sinds een kleine week heb ik een "Robbe Lama G4 Co-Axial RTF" in mijn bezit, een leuke heli om het vliegen een beetje onder de knie te krijgen leek mij zo.
Nu zie ik op allerlei sites de "Walkera Dragonfly HM 5G4".
Is dit precies dezelfde ? :confused::confused:
Op het oog is deze precies gelijk, ook qua specs zie ik geen verschillen.
Weet iemand dit ? :confused::confused:
De prijs voor de Walkera is lager dan dat ik voor de Robbe heb betaald.

Dank jullie wel voor je reactie.

ja robbe en andere grote jongens kopen gewoon bij de chinezen in en laten er hun naam op zetten dat doen ze ook met Gulang en align

Vaak zitten er iets betere onderdelen op. Vergelijk het met huismerkartikelen bij de supermarkt. Komen van dezelde band als de A-merken. Alleen gebruikt men voor de A-merken iets "betere" ingrediënten.

Voor het merk...
En voor de distributie (vervoer, import etc.) binnen Europa.
Daar zitten een behoorlijk aantal mensen op kantoor die ook betaald moeten worden volgens Europeese maatstaven...
En dan willen ze ook nog wat winst maken, en daarna wil de hobbyshop ook nog een beetje winst
dus... "Ja"

Edit:
Geloof er niks van FranDaman...
kijk maar naar een Futaba GY 401, of een Robbe Futaba GY401

Eric

Laatst bewerkt:
Awel, ik kan alleen maar als voorbeeld geven: De Robbe Spirit Fun, de Art-Tech Falcon 3D, de Mini Pred 3D (uk). Ze zien er hetzelfde uit maar ze zijn anders..

vb Andere kapjes, andere schroeven, zbends op de servo's, ..

Er zitten vaak wel degelijk verschillen.. Kleine verschillen, maar ze zijn er.

:bday:

Awel, ik kan alleen maar als voorbeeld geven: De Robbe Spirit Fun, de Art-Tech Falcon 3D, de Mini Pred 3D (uk). Ze zien er hetzelfde uit maar ze zijn anders..

vb Andere kapjes, andere schroeven, zbends op de servo's, ..

Er zitten vaak wel degelijk verschillen.. Kleine verschillen, maar ze zijn er.

:bday:

Zou goed kunnen kloppen.
IK zeg ook niet dat het altijd zo is, maar het blijft hetzelfde ontwerp/fabrikaat.
Waarschijnlijk blijven de servo's wat langer goed e.d. als de electronika bijv. anders is, een kapje van iets betere kwaliteit etc..
Ik geef juist als voorbeeld de GY401, om aan te tonen dat er ook zonder een enkele aanpassing (op het robbe plakkertje na dan) al een behoorlijk prijsverschil in zit.
Daar is ook niets mis mee, is niet vies ofzo.
Zo werkt handel nu eenmaal.

Eric

Leuk voorbeeld, maar zoals je ziet is je redenatie al onderuitgehaald.
Ik had er ook staan, VAAK zitten er andere onderdelen op/in

Ik probeer Robin van 14 jaar iets uit te leggen...
En jij gaat verkondigen dat het prijsverschil alleen in de onderdelen zit.
Dat is dus NIET waar.
Dus hebben we allebei een beetje gelijk.
Zonder iemand of iemands redenatie onderuit te halen....

Ik ben woest...;)

Tuurlijk niet. Maar ik verkondig niet dat het alleen in de onderdelen zit. Vaak wel, maar zeker niet altijd.

En wees niet bang, ben niet boos. Ben zelfs blij. Nog een paar daagjes tot ik mijn Trex kan ophalen :p

Nou maak geen ruzie over mij, ik red me toch wel. Maar bedankt voor de uitleg. Vidt het wel allemaal een beete dom dat ze dat zo doen. Er is toch ook een andere zender etc. aanwezig bij andere merken...? ik heb nog nooit een robbe heli gezien met een walkera zendertje:D:P

Haha, :lol:
Gelukkig maar, was ook zeker niet mijn bedoeling om iemand boos te maken.

Dit is wel een heel belangrijk onderwerp vind ik, zeker voor mensen die net beginnen met deze hobby.
Geeft ook aan dat het heel belangrijk is als je bijv. op internet iets koopt, dat je heel goed moet kijken wat er aangeboden wordt.
En of het ook klopt wat je uiteindelijk binnen krijgt....

Trex 450, 500?
Ga je veel plezier aan beleven!

Groet
Eric

Prima heli!
Ik ben, zoals je misschien weet, zelf ook begonnen met een 450 (MiniTitan) na een Walkera geprobeerd te hebben.
En heb er echt geen spijt van.
Alles wat groter is vliegt namelijk makkelijker en geeft dan gelijk meer zelfvertrouwen.
Je bent nu wel "begonnen" zeg maar, er is geen weg meer terug.
Het Virus heeft je te pakken :lol:

Eric

Ben ook niet op zoek naar een medicijn zullen we maar zeggen ;)

Vind die Protos trouwens retegaaf joh. Wat een design.
Misschien ooit de volgende stap.

Ik ga er ook niet voor naar de dokter :lol:

Ja, is echt italiaans..
Alles gericht op prestatie en vormgeving, maar wel met wat (begrijpelijke) kinderziektes.
Een ferrari met een kapot knipperlichtje zeg maar..;)
Als die eruit zijn dan is het m.i. ook echt een topheli.
En wie weet wat hij nog meer bedenkt in de toekomst :)

Eric

Back