hh of normal mode

hallo,

ik las hier juist op een site dat het veel interessanter is om in avcs/hh mode te vliegen, maar ik snap niet erg waarom dit nuttig is, ik vlieg tot nu toe altijd in normal mode, dit vindt ik het handigst, waarom zijn er dan zoveel die in hh mode vliegen?
alvast bedankt

Gemak...
Je hebt altijd de staart waar je hem hebben wilt, hij "waait"niet weg...
Nadeel je hebt geen indicatie meer op hoeveel wind erstaat, en de te verwachten correcties en gedragingen...

Ik weet niet wie en wat je vliegt, maar voor hoveren is de HH mode ideal (vooral beginners), alleen als je snelle groote bochten vliegt, is de HH mode niet handig, omdat het hek niet mee gaat en je veel meesturen moet. Ik heb het over Helimaat 450 t/m 700

in normal moet je meer sturen bij wind.
in bochten hoef je dan juist weer minder te sturen.

Lees ook hier

en hier

dan kun je voor jezelf een keuze maken

er is nl geen moet, jij vliegt er mee, jij bepaalt waar je mee vliegt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet wie en wat je vliegt, maar voor hoveren is de HH mode ideal (vooral beginners), alleen als je snelle groote bochten vliegt, is de HH mode niet handig, omdat het hek niet mee gaat en je veel meesturen moet. Ik heb het over Helimaat 450 t/m 700

Nu moet je jezelf er ook niet op verkijken...
ik heb altijd hh gevlogen, en merk dat ik er totaal geen last van heb in bochten
ik ben gewend geraakt om heel actief de staart in iedere hoek te sturen die ik wil
voor een beginner kan dit even wat lastig zijn, maar het is beter iets actiever sturen als gewoonte te hebben dan (te) passief sturen

Staart is zowieso een actief ding, moet je ook als zodanig mee om gaan..
beetje hetzelfde dat ik tijdens mn rijlessen op mn kop krijg, omdat ik mijn rijgedrag van de vrachtwagen (erg passief) ook op de motor toepas...

Daar zeg je wat, vario is fabrikant van schaalrompen en alles erin en eromheen
Bij schaalrompen is het gewoon erg fout om heading hold te gebruiken

De reden staat ook beschreven in de eerder gegeven linkjes

Heeft trouwens niets met de maat te maken, een 700 of 800 pod boom ( de hedendaagse 3d heli) kan zonder problemen op hh gezet worden

:confused:Nu weet ik het niet meer,
ik vlieg een Benzinetrainer met een snelle Gyro en een analoog servo in HH mode,de Benzinetrainer gaat ook heel goed in normal mode vliegen.
Verder vlieg ik een Bell 47 G III met GY 401 en een analoog servo. In HH mode gaat hij perfect hoveren, in normal mode, pendelt dat hek hen en weer en is ook bij rustigen 8en in normal mode moeilijk te vliegen.
(PS faq 13-04-2012 heb ik gelezen)

correctie: net een berichtje van Brutus gelezen hoezo (groote) schaal-Heli niet in HH mode vliegen, vervolgens ik het hek van de Bell 47 beter instellen moet en in normal mode vliegen moet.

Deutelijk, schaal-Heli niet in HH mode (danke Brutus)

Laatst bewerkt:
Vandag Bell 47 G hek aangepasst om in RATE modus te vliegen, even wennen, maar gaat goed, helaas nog te veel wind, zondag word het beter:cool:

Back