Hi-Tech modelbouw

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Vliegeniertje, 5 feb 2010.

  1. Vliegeniertje

    Vliegeniertje

    Lid geworden:
    4 dec 2006
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Eindhoven NB
    Ik mis eigenlijk een robot afdeling op het forum. Kleine modelbouwrobotjes en de ongekende mogelijkheden die moderne procesoren/boardjes leveren zijn de volgende stap in de modelbouw. Of valt dat meer onder electronica?

    Mischien een Hi-Tech afdeling waar ook cad-cam en andere moderne toepassingen etc besproken kan worden?

    Denk ik....

    Grtz,

    Louis
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2010
  2. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Dat lijkt meen geweldige aanvulling! Modelbouw en robots hebben enorm veel raakvlakken. Ik ben er jarenlang mee bezig geweesd en gebruik nu mijn gereedschap, servo's en kleindelen voor de modelbouw. Obstakel ontwijkend gedrag of baanvolgende autos zouden leuk zijn voor veel beginners ;) iets dat we al heel vele jaren kennen van onze robotjes :) Met de gyro's en headtracking, verbeterde 2.4GHz technieken zijn de afstanden veel leuker tegenwoordig, laat maar zien in een eigen hoekje op het forum dat deze werelden elkaar geweldig kunnen aanvullen!
    Jakko
     
  3. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik ben hier ook wel een voorstander van. Het is iets heel anders dan wat vele van modelbouw kennen. Het is de ultieme combinatie van elektronica en constructie.
     

Deel Deze Pagina