Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
ik had der wel al afgelakt met signaaloranje hoogglans lak en toen wilde ik gaan proef drijven met een paar stenen der in en toen zag ik ineens to mijn grote verbazing dat ze geschuurt is van voor naar achter op de naden
maar hier de link van de romp die rooie romp is van de nederland 1:25 zo zien ze der op dit moment uit
de misschien open deur toch maar even intrappend:
Ik denk dat de scheuren precies op de naden van de houten bouw zitten? Dat het hout is gaan drogen en daardoor is gaan krimpen?
ik denk dat het dat is want de zijkanten zijn van 6 mm berken triplex en de donderkant van 3mm hobby triplex en dat is nat geworden omdat ik het een nacht in het water heb gelegt zo dat ik het beter kon buigen zo dat het kunnen zijn ? maar goed ik heb uhm al kaal geschuurt en de kop nov veranderd want ik zag tot mijn grote verbasing dat de kop een beetje rond afloopt en dat was ik vergeten dus dat heb ik nog veranderdt en op der kont is het precies het zelfde en dat heb ik ook nog verander en nou gah ik morgen 2de poging wagen om der weer mooi te plamuuren en te schuren en dan gah ik aant het motorische gedeelt beginnen als het verder allemaal goed gaat en dan heb ik een probleem welke motoren worden het ik zat te denken aan speed maar welke dat weet ik nog niet misschien zijn der nog ideeen eover de 3 motoren en de regelaars en de ontvangers en het hele gebeuren .
en nou gah ik morgen 2de poging wagen
----------------------------------------------
Wat zou je ervan denken :als je eerst eens alles goed laat drogen. :!: :!: :!:
En dan niet geforceerd :!: :!:
Maar een week of nog langer op een droge plaats. :roll: :roll:
Misschien worden de kieren dan wel zo groot als dat je er een lat tussen kan liggen he mvg
Frederik
wees niet bang 2 weken geleden is het gebuurt ik wilde gisteren gaan proefdrijven maar toen zag ik het ineens en ik heb der vandaag helemaal kaal geschuurt en morgen gaa ik der weer plamuren en weer gladjes maken dus het hele gebeuren heeft 2 weken in me kamer gelegen zou het nou nog nat zijn dan ? ik hoop het niet
glasmat...dat is zeker net zo iets als die houten draaibank van Frederik, maar even alle gekheid op 1 stokje, in de polyester met die romp, en inderdaad wat Adam bedoelt, leg er een glasvezelmat overheen, dan ben je van alle ellende af, zxo gaan varen met een alleen maar geplamuurde / geschilderde romp wordt echt niets hoor, binnen de kortste keren zal ze weer lekken.
glasmat...dat is zeker net zo iets als die houten draaibank van Frederik, maar even alle gekheid op 1 stokje, in de polyester met die romp, en inderdaad wat Adam bedoelt, leg er een glasvezelmat overheen, dan ben je van alle ellende af, zo gaan varen met een alleen maar geplamuurde / geschilderde romp wordt echt niets hoor, binnen de kortste keren zal ze weer lekken.
ja daar zat ik ook al aan te denken ik heb nog een glasvezelmat liggen dus allen de hars en de harder en dan hoef ik ook niet zo veel meer te plamuren en te schuren en te plamuren en te schuren en te plamuren.
maar armando ook bekend op dit forum zij tegen mij toen we een middag gingen varen dat ik ook een polyester romp kon bestellen bij iemand die ook op dit forum zit en ook nog is de polyester rompen verkoopt maar wie is dat dan 8O zou die meneer / dame hier zich kunnen melde dan kan ik er eventueel ook een bestellen .
een romp bestellen is een optie maar nou zat ik te denken als ik nou zelf een mal maak en dan kan ik er zelf een matje over heen leggen en dan heb ik een eigen gemaakten...maar waar kan ik het makelijkst een mal van maken nou weet ik van me zelf dat pieschuim en dat soort spul helemaal weg woordt gevreten door de hars ,maar zou karton ook helemaal weg gegeten worden ???? op me werk gooien ze iedere week zo een 300 kilo aan karton weg dus ik dacht misschien gaat dat wel met karton ???. hoor het graag van jullie of misschien zijn er nog andere makelijke materiaalen
Je zou je huidige romp als mal kunnen gebruiken, moet je hem wel ontdoen van assen ed, verder zal hij glad moeten zijn, de contramal kan je dan van polyesther maken, hierin kan je vervolgens weer je nieuwe romp maken, besef wel dat eea veel tijd en geld kost, je moet met verschillende materialen aan de slag, was, gelcoat, etc. ik zou gewoon zo'n romp kopen, scheelt je veel tijd en geld....