Hier ook maar even voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Daniel, ik had me al even voorgesteld in de gelagkamer, maar aangezien ik hier meestal tussen de historische schepen te vinden zal zijn, zal ik het hier ook maar even doen :)

Ik ben 31 jaar en ben werkzaam op een olietanker voor eetbare oliën in de binnenvaart, zo heel vaak zal ik dus niet posten aangezien ik veel van huis ben, maar ben ik dan eens thuis, dan vind ik het altijd leuk om een beetje te knutselen, niet enkel modelbouw, meer net waar ik even zin in heb.

mijn ervaring in de modelbouw beperkt zich (tot ong. een weekje terug) tot plastic modelbouw, maar nou heb ik het altijd in eens in de hout willen proberen, en aangezien ik momenteel een paar weekjes thuiszit ivm, gekneuste ribben door een auto-ongeluk, heb ik toch maar de stap naar hout gezet, en de Halifax van constructo besteld, een schoener uit 1765 (al staat op de doos 1768, dit is echter de datum dat ie in britse dienst kwam, en niet de terwaterlating) ik ben hier een apart bouwverslag van begonnen, dat nu nog tussen de "Gewone bouwverslagen staat, maar met een beetje geluk verplaatst wordt naar het subforum voor historische schepen.

Zoals gezegd, het is mijn eerste houten bootje, dus raad en advies zijn altijd welkom

M.v.g. Daniel, dat we maar een hoop gezellige gesprekken en leerzame tijd hier mogen beleven !!! :proost:

Hallo Daniël.

Leuke boot, en niet al te moeilijk. Ik heb deze een aantal jaren terug ook gebouwd.

Wanneer je onder het subforum Historiche zeilschepen een topic aanmaakt voor de Halifax zijn er altijd welwillende zielen die je verder willen helpen bij specifieke vragen.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank jullie voor het welkom, timber voor de 2de keer :wink:

Hans, het andere topic, (over het subforum war jij mijn vraag in het aangepaste bericht beantwoorde) was oorspronkelijk de vraag of mijn bouwverslag dat nu in het gewone topic bouwverslagen staat, was idd de vraag of dat het topic verplaatst kon worden naar het subforum voor historische zeilschepen :wink:

hij is momenteel nog te vinden onder :

bouwverslag-de-halifax-1-35-constructo

Ik had het idee dat hij tussen de klasiekers iets meer op zijn plaatst zou zijn :wink: ik heb dit verzoek in een Pm naar maarten gestuurd, nadat ik dus idd zag in een pm te reageren :rolleyes: tsja ik weet het, ik ben hier nog nieuw, hoppa gelijk hele forum vol spam oeps :rolleyes: :noob:

P.s. Als mijn Halifax ook maar half zo mooi uit de verf komt, ben ik al heel tevreden :wink: Ik zag bij Manus gister ook al een paar hele mooie foto's staan van de zijn :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank jullie wel :)

Chris, ik weet nog niet hoe ik dan met mijn werk zit, maar dat lijkt me idd wel interresant, ik heb iig wel vast even een aantekening in mijn agenda hiervan gemaakt :) dank je

Back