High rate of low rate /???

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
U

ultim@te

Guest
kan èèn van jullie mij uitleggen wat ze in de bouwbeschrijving van een ARF met ``high rate`` or ``low rate`` uitslagen bedoelen ???
ze geven deze beide opties aan en de optie ``3d``throws .
ik wil voor mijn ultimate eerst een heel gemoedelijke afstelling gaan hanteren zodat ik eerst op mijn gemak aan de kist kan wennen en dan daarna verder experimenteren met de uitslagen voor wat directer vliegen .
mvg eric

Low rate is voor gemoedelijk vliegen en de high rate voor het agressievere werk. Een keer raden wat dan met 3D uitslagen bedoelt wordt :mrgreen:

Op low beginnen is het beste.
Ook weer niet te weinig want een beetje snelle correctie bij eerste vlucht is ook niet erg.

Je kan ze beide in de zender onder de dualrate schakelaars programmeren en zo in de vlucht nog bepalen of je meer of minder wilt. Afhankelijk waar je op vliegt op dat moment.

Grote uitslagen kunnen wel eens rare eigenschappen veroorzaken test dit dus eerst op hoogte.

Gr. Dennis

En dan nog, ook op high rates kun je rustig sturen ;). Gewoon de knuppels niet helemaal naar de zijkant zetten.

Maar zoals gezegd, zet gewoon de uitslagen uit je handleiding in je zender, werken vaak het beste. Ikzelf werk altijd met midrates (tussen low en high in) als laag en 3D rates als high rates.

Ben zelf nooit zo`n voorstander van het kunenn schakelen tussen verschillende uitslagen (maar ben dan ook geen 3d of aerobatic vlieger).

Zou zelf dan eerder de expo gebruiken.

Inderdaad, stel je zet er 30-40 % expo op dan is het eerst gedeelte van de stick ook rustige uitslagen.

Neem aan dat je niet gaat landen of opstijgen door je sticks vol naar links of rechts te gooien.

Ook weet je precies wat ie doet bij 1 soort blijft.
Dual rate moet je alleen doen als je het echt prettiger vind.

ik ben zelf ook van mening dat met expo het geheel wat fijner werkt!!

Neem aan dat je niet gaat landen of opstijgen door je sticks vol naar links of rechts te gooien.
naar links of rechts ????? beetje vreemd dacht ik zo , heb jij je hoogte en rudder verwisseld dan ????
bij landen is alleen up toch van toepassing met opvangen :D:D:D:D
geintje hoor ik snap wat je bedoeld maar expo zorgt ervoor dat je rustig en gemoedelijk kunt vliegen en als je echt even moet corrigeren of je wilt hem ``op zijn staart zetten`` dan heb je de mogelijkheid toch als je de knuppel volledig stuurt :-D
ik was wel bekend met expo en diverse uitslagen maar high of low rate moest ik even over dubben.
als je high rate in programmeert en je zou i.d.d. 40% expo kunnen geven dan kun je op 3d na alle kanten op .
mvg eric

Je kan ook expo op dual rates zetten hoor.
Ik heb low rates op gewoon arco met iets van 25-40% expo voor acro en gewoon vliegen. En high rates zijn meestal 40-50% expo voor 3D.
Dual rates op rudder gebruik ik eerlijk gezegd niet veel.

Back