High Tech Camber meter !

Is wel een prima apparaatje. Ik ben deze week een beetje bezig geweest om mijn nieuwe Team Magic G4 af te stellen, ik vind het alleen wel moeilijk om zonder set-up station alles op de goeie waarden en symetrisch te krijgen. Camber lukt nog wel met een zelfgemaakte camber-gauge, maar vooral de toe(in/out) vind ik erg lastig. Het lijkt mij toch wel essentieel om dat glijk aan beide kanten te hebben.
Ik vroeg mij dan ook af hoe anderen dat doen, of hebben die allemaal een set-up station.

MVG.

Setup "wielen" kan je makkelijk maken van een geodriehoek.
Zet de auto dan op een A4 blad milimeter papier.
En je komt al een heel eind verder.

TM

Toe-in van de achterkant Doe ik altijd met een lange lat langs de voor en achterwiel.

Als je het voorwiel gelijk aan de lat legt kan je dan de lat tegen het achterwiel houden zodat de punt van de lat tegen de voorband aan komt, je kunt aan de positie op de voorband links en rechts vergelijken.

Ik zelf meet de spleet op als ik de lat langs de 2 wielen heb liggen (achterwiel staat onder een hoek en geeft een spleetje)

Een setje setup wielen voor een touring kost niet zoveel, en als je iemend weet met een draaibank (of op school) kan je zelf een setje maken.

normal_F201-setup.jpg

Het kan heel simpel ( Hema )

Kijk ook in dit draadje :

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=17264&postdays=0&postorder=asc&start=90

Geo-driehoeken zijn inderdaad prima bruikbaar:

xray50.jpg

(een micro in de setup)

Back