highlight( info over HLG) en blaster

hallo,

ik ben op zoek naar een hlg model en de highlight spreekt mij wel aan.
nu zie ik dat er op NANmodels de radina(is volgensmij hetzelfde als de highlight) staat voor €157,-
en op frankenmodellbou saat de highlight voor €179,-
mijn vraag is nu: wat is er zo anders aan de highlight van frankenmodellbau en die van NANmodels?
en hebben mensen ervaring met dit model? is het een aanrader?

gr dragonf3b

Hallo Jesse,

Welkom in de "DLG" wereld......:):)

Jouw interesse in de Highlight is heel begrijpelijk. Het toestel ziet er heel leuk uit en ook de prijs is heel aantrekkelijk.
Echter..... de huidige Highlight wordt sinds medio vorig jaar door een andere gebouwd c.q. op de markt gezet. De commentaren in vooral de duitse fora lezend is deze nieuwe "Highlight" geen echte verbetering gebleken, eerder een verslechtering. Speur maar eens rond op dit forum: http://www.rclineforum.de/forum/thread.php?threadid=137737&sid=&hilight=highlight&hilightuser=0

Als leer - leskistje voor het DLG'n zou ik je eerder deze aanbevelen: http://www.modellbau-bichler.com/lo....html?osCsid=9c2ea9d252fd4920eae666d210661571
Dit is weliswaar geen super wedstrijdkist maar heeft t.o.v. de Highlight in elk geval het voordeel dat hij wat minder kwetsbaar is. Verder denk ik ook dat de vliegprestaties wat beter zijn als bij de Highlight. En dat alles dan voor nauwelijks 20 euri meer............

Arno

maar hoezo ben ik jesse? :P

sorry................... :oops:

Weet niet maar je woont maar morgen zou je eens je licht kunnen opsteken op het Maldens Vlak, zuidelijk van Nijmegen.
Verder weet ik natuurlijk niet wat je plannen zijn (en over welk budget je beschikt voor een koopkist) maar advies over diverse modellen is op het forum en op F3K.nl volop te krijgen.

Arno

haha dat geeft niet ;)
ik kon vandaag niet, heb bezoek.
ik denk zelf over een modelletje tussen de 150,- en 200,-
eigenlijk gewoon een goed en strak uitziend model. het hoeft geen model te zijn die meevliegt bij de WK's en die 300euro kost.
en een model dat zo'n beetje uitziet als de highlight. een mooie slanke en dichte vleugel. en besturing dat zie ik dan nog wel wat erin moet. duurt nog ff voor ik hem wil kopen dus haha :P
maar bedankt voor je tips.

gr dragonf3b

go fly!

Nu je ook het bedrag van 200 euro noemt vergeet dan ook de Blaster niet mee te nemen in je lijstje.

zou persoolijk ook voor de blaster gaan zoals theo zegt,blaster vliegt aangenaam heeft geen nevenefecten zoals higlight

Hi,

Zoals ik al eerder aanhaalde, de "echte" highlight betaat niet meer. Het model dat tegenwoordig onder die naam verkocht wordt is afkomstig van een andere bouwer want de kwaliteit van de huidige Highlights (bouwtechnisch) is stukken minder.

Wel heeft deze leverancier (NAN models) van de oude Highlight nu een nieuw model in de markt gezet. Het is allemaal een beetje puzzelen omdat dit nieuwe model onder verschillende namen, in de verschillende landen, te koop is.
Ik praat hier over de RAD2 aka Spin aka Razor aka Discus II. De meest gedetailleerde info over deze kist vind je hier: http://www.airtech-rc.com/modelesreduits/fr/discus2_.htm en http://www.f3x.com/
Het prijskaartje is echter groter gegroeid :) , maar afgaande op de specs van dit toestel en de bouwkwaliteit die NAN levert is 300 euri's een gepaste, marktconforme prijs.

Arno

tja, die 300,- is eigenlijk net iets teveel voor mij.
denk dat ik toch maar eens moet nadenken over de blaster. eerst maar kijken voor hoeveel ik mijn f3b model kan verkopen.
dit seizoen nog uitvliegen en dan stop ik ermee. dus een leuke vervanger (f3k/hlg model) is altijd leuk! en dan lijkt het me ook echt leuk om een keer naar zo'n meeting toe te gaan. jullie horen nog van me ;) haha

gr dragonf3b

go fly!

dragonf3b zei:
tja, die 300,- is eigenlijk net iets teveel voor mij.
denk dat ik toch maar eens moet nadenken over de blaster. eerst maar kijken voor hoeveel ik mijn f3b model kan verkopen.
dit seizoen nog uitvliegen en dan stop ik ermee. dus een leuke vervanger (f3k/hlg model) is altijd leuk! en dan lijkt het me ook echt leuk om een keer naar zo'n meeting toe te gaan. jullie horen nog van me ;) haha

ik heb trouwens ook nog een vraagje over de werp techniek: ikzelf zit op atletiek en hierbij doe ik ook discuswerpen, wordt bij het werpen van de hlg modellen ook een deel van de discus techniek gebruikt? dat zou wel handig zijn :P

gr dragonf3b

go fly!

Hallo Dragon,

Kijk daar zat ik zelf nu op te wachten.
Iemand die aan discuswerpen doet en ons tot grotere hoogten kan brengen.
Jurgen en ik zaten er al over te denken om in Nijmegen eens contact op te nemen met een Discus-trainer ofzo voor wat hints en tips.
Maar nu zou het leuk zijn als jij op een volgende meeting daarover misschien wat tekst en uitleg zou kunnen geven.

Gisteren heb ik bij het smijten geprobeerd om vooral zo lang mogelijk te wachten met het maken van de zwiep aan het einde.
Dus niet de hele ronde snelheid opbouwen, maar proberen het model zo lang mogelijk achter je te houden en als het ware je lichaam op te winden.
In het laatste kwart van de draai het meeste energie stoppen.
Ik had het idee dat het bij mij wel hielp.
De 40 meter van Jurgen en Peter haal ik nog niet, maar....

Erik

Eric,

Het is nog niet te zien aan mijn werphoogte maar mijn schoonmoeder is
kampioen van Leiden geweest met discus werpen en iets van 4e van
Nederland (in 1954 of zo). Ik zal haar eens vragen waar je op moet letten..... :D
Cheers

Bart

Eric,

Nederland (in 1954 of zo). Ik zal haar eens vragen waar je op moet letten..... :D
Cheers

Bart

Eric,

Cheers

Bart

heey,

en weet je wat het mooie is, mijn trainer heeft meegedaan met de olympische spelen in atlanta
dus ik denk dat ik hem ook eens een paar keer laat gooien, kijken hoe hoog hij zou uitkomen met het werpen :P
ik weet niet hoe jullie techniek is, maar ik moet zelf ook nog veeeeel oefenen! haha
maarja oefening baart kunst he.

gr dragonf3b

go fly!

Ik heb in het verre verleden op het CIOS ook regelmatig met van die schijven staan smijten. De beweging is inderdaad gelijk en toch ook weer niet :wink:
Komt bij het DLG'en die snelheid hoofdzakelijk uit de laatste halve - 3/4 draai, wordt bij het discuswerpen de snelheid al veel eerder opgebouwd. Ook het loslaten is wel ff anders.
Dus nu niet direkt je leraar je DLG op volle kracht laten gooien. Dat kon wel eens verkeerd aflopen :cry:

En dan wil ik natuurlijk Jurgen ook vragen of er bij frisbee niet een derelijke werpstijl te vinden is?
Ik heb zelf ook eens bij dezelfde vereniging als Jurgen ge-frisbee-ed, maar daar zag ik geen mensen een volle draai maken voor de (fore hand) worp.

Erik

Back