Nog steeds jalours op alle Turbo en Aspirin-bezitters probeer ik mijn Highlight ook maar eens te upgraden.
Ik heb de complete staart eraf gehaald. Dit koste geen moeite omdat die er na de laatste vliegdag al half bij hing. Het geheel vervangen door de SuperGee staartdelen. De vleugel is dus net als de Highlight bevestigt met pen en 1 breekbout. De vleugel sluit niet helemaal mooi aan op de romp vanwege het afwijkende profiel. Tevens zal het bij de eerste vluchten even zoeken zijn naar de juiste EWD. Aansturing van de rolroeren gebeurt niet zoals bij de SG vanuit de vleugel maar blijft voor het gemak even zoals de highlight vanuit de romp.
Vleugel is redelijk geworden. Veel buigsterker dan de orginele Highlightvleugel. De Mylar was iets te klein waardoor de leadingedge wat bijgewerkt moest worden. Tevens is er wat vuil en haren in het laminaat terecht gekomen. Die Mylars zijn ook zo statisch dat ze alles aantrekken!
Doordat ik nog het gewone huis tuin en keuken epoxy gebruik met een redelijke korte potlife kwam ik in problemen bij het lamineren. Het begon al in te dikken voordat ik klaar was met lamineren. Daardoor is de vleugel een gram of 10 te zwaar geworden en is in de vacuumzak niet al het overtollige epoxy er mooi uitgeperst. Vleugel glanst wel mooi, maar die 135 gram moet echt volgende keer naar de 125 gram.
Kistje weegt nu 270 gram vliegklaar. Mocht bij de testsvluchten blijken dat deze combi het lekker doet dan ga ik nog een romp bestellen en de tweede echt netjes bouwen en de servo's ook in de vleugel bouwen.
Eerst zal ik het hiermee moeten doen en is dit mijn speelgoed voor 11 juni.
Vliegt het echt als een vaatdoek dandoe ik 11 juni mee in de microklasse.
Vliegbericht volgt
Ik heb de complete staart eraf gehaald. Dit koste geen moeite omdat die er na de laatste vliegdag al half bij hing. Het geheel vervangen door de SuperGee staartdelen. De vleugel is dus net als de Highlight bevestigt met pen en 1 breekbout. De vleugel sluit niet helemaal mooi aan op de romp vanwege het afwijkende profiel. Tevens zal het bij de eerste vluchten even zoeken zijn naar de juiste EWD. Aansturing van de rolroeren gebeurt niet zoals bij de SG vanuit de vleugel maar blijft voor het gemak even zoals de highlight vanuit de romp.
Vleugel is redelijk geworden. Veel buigsterker dan de orginele Highlightvleugel. De Mylar was iets te klein waardoor de leadingedge wat bijgewerkt moest worden. Tevens is er wat vuil en haren in het laminaat terecht gekomen. Die Mylars zijn ook zo statisch dat ze alles aantrekken!
Doordat ik nog het gewone huis tuin en keuken epoxy gebruik met een redelijke korte potlife kwam ik in problemen bij het lamineren. Het begon al in te dikken voordat ik klaar was met lamineren. Daardoor is de vleugel een gram of 10 te zwaar geworden en is in de vacuumzak niet al het overtollige epoxy er mooi uitgeperst. Vleugel glanst wel mooi, maar die 135 gram moet echt volgende keer naar de 125 gram.
Kistje weegt nu 270 gram vliegklaar. Mocht bij de testsvluchten blijken dat deze combi het lekker doet dan ga ik nog een romp bestellen en de tweede echt netjes bouwen en de servo's ook in de vleugel bouwen.
Eerst zal ik het hiermee moeten doen en is dit mijn speelgoed voor 11 juni.
Vliegt het echt als een vaatdoek dandoe ik 11 juni mee in de microklasse.
Vliegbericht volgt
