Ja, daar moet ik voor uitkijken, de machine is het middel om sneller RC onderdelen te maken, het moet niet een doel op zich worden. Vandaar ook dat ik wel verlekkerd naar Smoothieboards en DUET controllers en zo kijk, maar als dit zo werkt ben ik tevreden.
Net Vref gemeten, als ik alleen de Arduino aanzet meet ik 0,606V, als ik de machine helemaal aanzet 0,765V. Vreemd. Ik dacht dat Vref alleen aan de stuurspanning gerelateerd was, maar kennelijk is daar meer aan de hand. Ik ga even rekenen met alle vier de mogelijkheden
Rcs 0,050 Ohm, Vref 0,765V = 1,9A. Poehé, da's meer dan de motor kan hebben. Niet logisch.
Rcs 0,050 Ohm, Vref 0,606V = 1,5A. Nog best veel.
Rcs 0,068 Ohm, Vref 0,765V = 1,4A.
Rcs 0,068 Ohm, Vref 0,606V = 1,1A.
En alles loopt op 24V dus het zou krachtig moeten zijn. Nu weet ik dus eigenlijk nog niks, misschien is de Rcs van de Geekcreit® A4988n heel anders? Lijkt me vreemd...
Alles is mechanisch weer geassembleerd, ik hoop vandaag de Z-homing weer goed te zetten (de nozzle zal ongetwijfeld niet exact op dezelfde hoogte teruggekomen zijn) en dan weer een printpoging. Mijn steps met mm heb ik naar 146 gezet; 3200 steps per omwenteling (200 steps maal 16 microsteps) gedeeld door (7mm diameter maal Pi).
We zullen het zien, als iemand logische input heeft over de Vref, graag...
Hugo