hij is er me t-rex 450xl ccpm +bling + foto,s

normal_IMG_0737.jpg

normal_IMG_0734.jpg

is er imand bekend met het aantal graden dat de staart roter moet hebben+-?

normal_IMG_0731.jpg

normal_IMG_0729.jpg

normal_IMG_0728.jpg

normal_IMG_0733.jpg

normal_IMG_0732%7E0.jpg

normal_IMG_0785.jpg

de giero er ontvanger zitten en dus in .
het onderstel is gelaagerd en draait dus heel soepel.

mijn setup.

1 x T-REX 450XL (CDE) CCPM EP-Helicopter (Pre-Ordering)
1 x TP2100-3S - Thunder Power Gen II 3-cell 2100 mAh Li-poly Pack
1 x Castle Creations PHOENIX-35 Brushless Sensorless ESC
1 x MEGA ACn 16/15/3 brushless 3 turn motor
1 x Tara Enterprises 3 cell 11.1v 2000 mah LiPo Pack
1 x Pinion Kit (11,13,15T) - 3.17mm shafts

en wat ik al in huis had
3 x hs55
1 x hs50
1 x micro 6 light
1 x gy401
1 x mx22

Hoi hoi,

mooi "ding"...

is er imand bekend met het aantal graden dat de staart roter moet hebben+-?

Graden niet... echter de pitchslider staat nagenoeg in het midden van de vrije ruimte van de heckrotoras, wanneer de heli (zonder zijwind) neutraal hoovert.
Gewoon de avcs (headlock) uit, zenderknuppel in het midden, pitchslider in het midden, servohevel 90 graden op je stuurstang en dat is alles :wink: .

Gr.A.

@michel pet

mooie heli man!!

ik hoop dat die van mij morgen binnen komt en dat ik de rest voor het weekend binnen krijg.

zijn er trouwens nog punten waar ik op zou moeten letten bij het bouwen?

ps. hou heb je die gyro daar gekregen?

De constructie van het oefenkruis lijkt mij onnodig zwaar.
Die lagering is leuk om de heckrotor af te stellen. Maar elke keer als je opspoelt zal de heli een rondje draaien, aangezien de het koppel al direct aanwezig is maar de staart nog niet genoeg toeren draaid om dit tegen te houden.
Dan valt nog te betwijfelen of zo'n ronddraaiend oefenkruis nog effectief is in het voorkomen van een crash.
Ik zou al die alu en lagers netjes in de hoek leggen en van een maatje dikker koolstof een kruisje maken wat ook nog net ff iets groter is (gelijk aan rotordiameter) een setje pingpong ballen aan de uiteindes bevestigen die nog wel rond het stokje kunnen draaien, door bv. een boutje oid kops in de koolstofbuis te lijmen.

Rick

door bv. een boutje oid kops in de koolstofbuis te lijmen.

twee rubbertjes werkt ook heel goed (dunne benzineslang ofzo)

Ik wil er zelf ook heeeel graag een kopen. Ik vlieg nu met een E-sky. Ben nu aan het tweifelen wat ik in de zomervakantie wil gaan doen deze micro heli aanschallen een brandstof heli aanschaffen of verder gaan met vliegtuigen.

Als je gaat vliegen hoor/zie ik (en waarschijnlijk een heleboel andere mensen) je bevindingen hier verschijnen.

PS: als echte nederlander wil ik natuurlijk weten wat deze heli mij zou gaan kosten ik schat €800 zonder zender :?: (die heb ik wel)

Niet schatten, Gewoon hierboven op de div advertenties klikken en zelf gaan optellen.

De x400 is compleet zonder zender voor e490..
Ben zelf nog aan t wieberen tussen de trexen (wat is het verschil tussen aldie versies???) en x400.

gister de kap en de rest wat geel is gif geel gemaakt staat net wat mooier.

de kap ziet er mooi uit maar is wel wat krap.
voor de rest is de kit 100% goed en niets mis mee.
de beschrijving is wat minder op bepaalde punten maar goed te doen.

het onderstel is een probeersel en over het gewicht maak ik me niet zo druk het is net een kogel.

de gyro staat op een printplaatje dat tussen de sleufjesklem zit.

normal_IMG_0735.jpg

normal_IMG_0785.jpg

hier goed tezien.

Looks great Michel!

For the tail rotor: At neutral you want about 6 degrees pitch on it to counter the heli's natural tendency to want to spin from the main rotors torque. Looking at the heli from behind and the tail rotors straight up and down the bottom one's trailing edge should pitch to the right about 6 degrees. Just play with the tail servo pushrod length until you can lift the heli up off the ground with gyro in rate mode and it does not spin or drift in either direction. Thats a perfect setup :)

Cheers,
Josh

Oh! One other thing! They have a problem with the swash plate AGAIN on this one. Mine has come apart in the middle AND on the outside. I will take some pictures and show you.

Here: http://www.mfis.net/microflight/shop/images/CIMG1524.JPG

That caused a nasty crash! :) I originally glued one part of it when i built the kit but the other part came apart during the 4th flight.

Anyway.... TAKE IT APART AND GLUE IT guys or else you will be placing an order with me (or someone else) for spares very soon i think :)

Cheers,
Josh

Op www.Trextuning.com staat dit probleem inderdaad ook:

Flight Testing

First hops proved to be a huge disappointment. It seems Align still doesn't know how to make a swashplate that stays together. Below you can see the results of 30 seconds of spool up .......
PICT186411.jpg

Fortunately the heli hardly left the ground and no other damage was done as I noticed the swashplate come apart immediately it happened. Some strong epoxy has now been applied to the swashplate to secure it in place.

Rest van het verslag: http://www.trextuning.com/buildxl.htm

Indeed... but they dont mention the outer plastic part of the swash coming apart from the bearing as in my picture. That was a surprise. I never even had that happen with the old version 1 kits. :)

BTW, Satoer, Were you at the rotterdam redbull air race with your girlfriend? :)

jd

yeah with CA and a toothpick was used to apply the CA. Be real careful not to get it in the bearing or you will need to soak the bearing in acetone (nail polish remover) or something similar and maybe that might not even fix it.

I switched the metal swash now. Dont want it coming apart again.

The CDE and HDE are the 2 newest versions. CDE is 120 degree CCPM and the HDE is 90 degree swash with mechanics very similar to the V2 and V2.5. The main differences between the newest kits (cde and hde) are 39 ball bearings instead of 27, lightened frames, improved tail mechanics, stretched tail boom, and many small but thoughtful improvements.

Cheers,
JD

:lol: ik heb de rest van me spullen nu binnen en kan gaan afstellen en de zender instellen.
ik zal proberen een verslag daar van te maken met foto's van de helikopter en de zender.

we zijn weer een stap verder.
ik heb voor de accu's op een verhoogd plankje gemaakt om dat de tarta lipo net niet lekker in de kap paste en niet goed vast kon zetten.
zie hier onder.
normal_IMG_0805.jpg

ik hep van balza 2 vulstukjes gemaakt met een stuk print plaat daar op. met als voor deel dat ik ook de cc 35 op die plek kon zetten.
normal_IMG_0808.jpg

normal_IMG_0807.jpg

normal_IMG_0805.jpg

normal_IMG_0806.jpg

zie hier ook de cc 35 mooi op zijn plek.
normal_IMG_0810.jpg

de afwerking moet nog gebeuren dit is een groffe setup.

Back