Himodel GX200A/Unilog en servoweg

Beste ampereverslaafden,

Via deze weg een tip(je) van mijn kant waar ik zonet bij toeval achter kwam.

Ik had net de combi Kira 600 en GX200A in mijn V-Max evo(Enigma) geplaatst en wilde even een korte statische test doen toen ik merkte dat de GX200 niet op "scherp" ging :confused:
Nu had ik de regelaar buiten het model aan een losse ontvanger geprogd (waarbij alles naar behoren werkte) en in de kist zit de Unilog (met opto-kabel).
Na alles systematisch getest te hebben bleek dat de combinatie opto-kabel /Unilog bij standaard servowegen ervoor zorgt dat de GX200A net niet op "scherp" en dus ook net niet vol door schakelt!

Je moet dus de servowegen van het gaskanaal vergroten naar -110% en +110%!!!!

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

Ps. Met RFM16x17smal levert de Kira 2,3kW statisch

Laatst bewerkt:
Rob, ik weet niet wat de GX200 nodig heeft maar een OPTO zou het signaal niet moeten veranderen. Weet ook niet of de GX200 een fixed input verwacht of dat hij zichzelf instelt.

Bij de CC regelaars met fixed throttle input heb je maar iets van 65% nodig. Met 100% zit je dus zeker veilig.

Het hangt ook een beetje af van welk merk zender en ontvanger je gebruikt. Niet iedereen werkt met de standaard 1000-2000us signaal band waarbij 1500us het midden is. Is goed om dit even voor jezelf na te kijken. Dit kan je zelfs met de Unilog nog doen.

Wat betreft de W.min limiter functie van de Unilog, die gaat dan naar 900us en zou denk ik nog wel moeten werken.

Laatst bewerkt:
Reactie

Halo Jos,

Volgens de beschrijving heeft de GX200A 1,1ms tot 1,8ms nodig bij fixed range throttle.
Ik gebruik een Graupner MX16s als zender en Graupner SMC 16 scan (SPCM) als onvanger.
Indien direct op de ontvanger aangesloten armde de regelaar wel met standaard servoweg en via de Unilog zonder de opto ook, alleen als de opto ertussen kwam armde de regelaar dus niet.
Hier moest ik de servoweg vergroten tot 110% dan armde de regelaar pas.

Hier een plaatje van de statische run van vanmiddag:

full

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

Laatst bewerkt door een moderator:
Jos, ik heb ook een keer een opto gehad die het signaal iets veranderde, hij stuurde mijn Schulze niet helemaal open.
Ik kwam daar achter omdat de regelaar zo idioot heet werd en in de loggings ik toeren tekort kwam.
Op zich heel raar maar het gebeurd wel.
Dus altijd uitlezen wat je pulstijd is (kan realtime met Logview) en neem de pulstijd aan de ruime kant, als ie 1800 ms moet hebben doe dan 1850.
Zelfde natuurlijk ook de andere kant op.

GJ

Interressant. Gelukkig heb ik wel een paar % extra maar niet heel veel extra want dit heeft effect op hoe de vertraging in mijn zender het vermogen laat oplopen.

Jos

Mario had precies hetzelfde met de GX200, deze had ook een paar % extra nodig om betrouwbaar te armen.

De GX200 heeft 1100 en 1800ms nodig, de CC125/180 1200ms en 1800ms.
Als ik me goed herinner kwam Mario bij 100% op 1105ms, waardoor de regelaar soms wel en soms niet armde, heel irritant. Met een paar procentjes extra servoweg was het probleem verholpen.

Gerben

Jullie bedoelen hierbij toch de ''servo uitslag'' vergroten ? heb er namelij ook een op mn funjet zitten, maar heb altijd al het gevoel gehad dat ie iets meer toeren zou mogen maken, en op het begint duurt het wat later voor dat ie optoert als bij andere elektro kisten...

Back