HiModel motor1611Kv (Bi Night Tekening op pagina 6,film op7)

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door DennisK, 2 jan 2007.

  1. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Zijn al 2 voorbeelden met dit motortje gegeven hier.

    Lijkt me duidelijk.
    Als je 70 gram stuwkracht veel vind, dan is het zeker wel de moeite waard om dit motortje eens te testen. Zal je versteld van staan wat die doet!

    Mijn Little blowfish was 129 gram met 2S340mah, eigenbouw cd-rom van +30 gram, 2x 5gr , 1x 9 gr towerpro servo en GWS pico ontvanger.

    Een motortje van 10 gram lijkt me meer iets voor indoor-shockflyer-freaks... Die 14 gram meer is het probleem echt niet lijkt me.
    De ele-accu's zijn idd nog wel wat mindere ervaringen her en der mee geweest.
    Ik heb nu die 3S460 himodel lipootjes van rctechnics met de laatste Little Blowfish met dichte romp en zelfde cd-rommetje. Nog wat zwaarder, maar nog steeds ideaal voor binnen en buiten :). en 3x verticaal :).
    http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35_68&products_id=1396

    Voor dat paarse motortje kan je misschien het beste deze accu pakken dan: http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35_68&products_id=1395. Het ging toch alsnog om een vliegtuigje met vleugelprofiel? GEEN shocky dus? Met die accu en motor gaat het tot 200gr nog makkelijk verticaal volgens mij. Kijk maar naar die van Dirk.... :roll:
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Misschien beter een 3/3D op 2 cellen, die heb ik zelf ook in gebruik en valt dan zeker niet tegen, zelfs niet met modellen nét boven de 200 gram, vol 3D is dan nog steeds mogelijk.

    Grt.
     
  3. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Stroom en toerental zijn ongeveer gelijk van de paarse en de Typhoon 3/3D

    Dus ik denk dat ik gewoon het goedkope motortje ga proberen. Iemand moet het doen :D haha
    En dan begin ik met 2 cellen. Is het niet genoeg kan ik altijd nog een 3 cells proberen.

    Motortje zal heus nog wel op een ander modelletje passen als hij niet geschikt is voor zijn doeleinde.


    282215 Brushless Outrunner 1540KV
    Specificaties:
    Type: 282215
    KV (RPM/V): 1540
    Werk Voltage: 6-12V
    Werk Stroom: 4A-8A
    As: 3mm
    Gewicht: 26g / 1.2oz
    Dimensions: D28 x L22mm


    Typhoon 3/3D

    Specificaties:
    Formaat: 27,9x23,5
    Gewicht: 24 gram
    KV: 1800
    Max. Amps.: 5-8
    Beste Prop: 8x3,8 2S1P
    Efficientie. 76%

     
  4. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    zo'n plastic GWS 8x4.3 propje zal het zeker leuk doen op dat motortje gok ik zo. snelheid genoeg en toch prophangen
     
  5. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Waarom vind ik met m'n slowflyertjes een 7x6 altijd fijner vliegen dan een 8x4,3 :?: Je zou juist bij een slowflyer andersom verwachten toch? Ik merk duidelijk verschil, maar ik kan het zelf niet goed uitleggen :?
     
  6. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Komop Alex,
    waarom een typhoon kopen als je voor 12.50 een mooie motor hebt bij RC-technics.
    Of een kleine Microrex of strecker.. van meer geld en met minder vermogen.

    IK vlieg zelf met een AXI 2208-34... en deze weegt stukken meer. En ik heb een 30 grams Strecker!
    Gewicht is nog zo raar nog niet..

    Deze dingen zijn voor indoor prima.. het is nog maar sinds het laatste halve jaar dat men zonodig de Bling Bling vliegt met een nog lichtere motor (11- 24 gram.)
    Op de kisten die ik vlieg, Shockflyers van ikarus, de Knuffel V1 en 2 zijn motoren tussen de 24 en 50 gram prima!

    Lekker kopen die motor en eerst maar eens vliegen! Dat setje zal het prima doen op een dubbeldeker.. Keuze uit 2 of 3 cellen moet je zelf maken..
    Voor je zonodig aan de lichtere motor gaat moet je ook eens nadenken over servo's met koperlakdraad en ontvangers van 2.8 gram!

    Groeten Vincent
     
  7. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Jij legt goed uit wat ik bedoel Vincent :)
     
  8. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Ik ben maar vast begonnen met tekenen.
    Kan zijn dat er zo hier en daar nog wat afmetingen wijzigen.

    Zoiets zal het wel worden iig. Officiële afmeting hangt een beetje af hoe groot ik hem uitprint :D maar spanwijdte zou 70cm moeten worden.
    [​IMG]

    [​IMG]


    Ik teken momenteel 3D dus als alle delen klaar zijn kan ik het viritueel in elkaar plakken voor het resultaat.

    Als ik de eigenschappen van depron zou weten kan ik er zelf een kracht meting op los laten.


    [edit]

    [​IMG]

    [/edit]
     
  9. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
  10. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Solidworks 2006.

    Leuk programmatje. Heb al een hoop dingen zo voor mezelf getekend. Je kan het daarna ook 2d schets maken en ook converteren naar A-CAD DWG of PDF.


    [​IMG]
     
  11. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Gister heb ik de 282616 Brushless Outrunner 1611KV maar besteld. 40 gram uitvoering. Deze was op voorraad.
    Als hij overpowered is dan koop ik er ooit nog wel een kleinere motor.....wat ik sowizo toch wel doe :)

    Heb verder een Fly 12A regelaartje. 8x4 prop 8x4.3 prop + prop adaptor
    Lipo 4 lader
    en 460 mAh 3S 11.1V accutje. (40 Gram)
    balanceerder op MP gekocht.

    Ben alleen de stekkertjes vergeten.


    met een beetje geluk zou ik wel rond de 200 gram uitkomen.

    motor 40
    accu 40
    regelaar 8
    4x6 servo 24 gram
    10 ontvanger

    122 gram
    dan hou ik 78 gram over voor het vliegtuig zelf.
     
  12. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Wat gewicht betreft kom je op zo iets uit.
    Mijn zoon heeft er een gebouwd met een 25grams regelaar en 1000mA lipo en kwam op 190 gram uit.
    Ik heb er zelf ook mee gevlogen en dat was echt makkelijk vliegen. :)
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44953
    Dat regelaartje van 12A heb ik ook en mijn hele assortiment cd rom motoren loopt er prima op. :)
     
  13. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Even een teken vraagje. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik dit kan printen op meerdere A4tjes.

    Heb nu even een rastertje gemaakt in Solidworks met een formaat kleiner dan een A4. en dan iedere keer zo'n blokje los uitgeprint maar in PDF moet dat vast wel makkelijker kunnen.

    Soort tiled printing oid.
     
  14. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Bij Inventor kan ik bij printopties gewoon "tiled" aanvinken en dan deelt ie ze netjes op.

    Als het niet lukt in solidworks kan ik wel proberen om het via inventor op PDF te gooien (in A4tjes).
    Moet je even de file sturen (als inventor solidworkfiles wil openen...)
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    On topic blijven aub!

    Softeware vragen in bij de helpdesk of software
     
  16. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Heb vandaag mn spullen binnen gekregen.

    Als het er van komt zal ik de boel eens meten qua trekkracht en stroom.

    Motortje ziet er iig goed uit en is nog best compact.
     
  17. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Hey,

    Gister heb ik de boel aangesloten en getest maar met een 8x4 GWS prop op 11.1V meet ik 13,5Ampère en met een 8x4.3 ook zoiets maar dat trekt ie niet dus de stroom zal daar nog wel wat hoger zijn.
    Nou zal de Ampèremeter misschien wel wat afwijken maar ik hoor de spanning inzakken en de boel wordt wel heel snel warm dus zal er niet heel ver vandaan zitten ben ik bang.

    zonder prop meet ik nog steeds 2 Ampère???

    Welke prop moet ik dan hebben? Dacht dat deze wel geschikt was eigenlijk.
     
  18. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    mhh, een paar posts geleden besloot je opeens toch voor 3cellen (ipv 2) te gaan zie ik nu. Denk dat daar de fout zit!
    een 8x4.3 is prima op 2cellen waarschijnlijk. Gok dat je op 3S beter 7x3.5 kan nemen!
     
  19. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Ik ben van plan om de mini 3dx(Mijn2de shocky) die ik nu op de elktronca na dan vliegklaar heb
    met een fietsbel omdat ik 90% van mijn vliegtijd buitenvlieg

    Dacht ik om hem met deze fietsbel met 8x4.3 prop meer dan 800gram trekkracht of met een apc 9x4.5E 960gram trekkracht
    voor het heftige stunt werk

    zie http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=1025
    en met deze regelaar
    25A Economic Brushless ESC
    zie http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=969
    en 4x TowerPro SG-50 Micro Servos
    met een lipo 3S vanaf 1200 tot 2200mah 20C
    totaalgewicht van de shockflyer zal tussen de 300 gram en 500 gram vliegklaar zijn

    de shockflyer is volgens de tekening(http://www.foamyfactory.com/plans/mini-3dx-plans.zip) gemaakt alleen is hij niet uit 3mm depron gemaakt maar uit 6mm dus is hij ook wat zwaarder

    shockflyer spanwijte 800 mm
    romplengte 660 mm

    maar kan een gemiddelde shockflyer zoveel power aan? en zal ik met deze setup goed kunne hoveren?
    of is het beter om er een lichter fietsbel en regelaar? Zo ja welke fietsbellen zijn goed genoeg voor buiten?
     
  20. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Set up lijkt mij wel goed maar je kan nog naar een iets kleinere prop.
    Een shockflyer van die afmeteingen van 6mm depron kan dat wel hebben als hij goed gebouwd is.
    Power/thrust ongeveer 1.5 streeft men meestal naar.
    Overigens kan je verdere vragen hier over misschien beter in een eigen draadje stellen. :)
     

Deel Deze Pagina