HiModel motor1611Kv (Bi Night Tekening op pagina 6,film op7)

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door DennisK, 2 jan 2007.

  1. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
  2. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    sry pc flipte
     
  3. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    Hey ik heb hem nu ook gebouwd maar ik kom veel te veel power te kort (prophangen gaat gewoon niet).

    Nu was ik aan het denken om een ander motortje te nemen maar wel dezelfde accu.2s 860mah

    Dus dacht ik aan deze : http://www.rctechnics.eu/220812-brushless-outrunner-1800kv-p-1689.html

    Maar welke prop moet hier dan op?

    Ook het zwaarte punt is nu achterlijk achterlijk zelfs met de accu tegen de motor.

    alvast bedankt!
     
  4. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Welke motor en prop had je er op zitten dan? En hoezwaar is ie geworden?


    Die nieuwe generatie Himodels zien er veel degelijker uit. Heb zelf de http://www.rctechnics.eu/221210-brushless-outrunner-1400kv-p-1694.html gekocht voor een handlaunch ombouw en een vriend van me heeft de 36 grams 2600kv die denk ik al 400gram trekt met een 5x5 propje op 3S.

    Die 36 grams 1800Kv moet mij voldoende lijken op 2S en dan zoals aangegeven een 8x4.5 prop. Begin maar met een 8x4.3 GWS en een ampere metertje om te kijken of je binnen de limiets valt.

    Die 1611 Kv maakt een hoop herrie dus laat die maar liggen al doe ie het best goed voor zn geld. 400gram op 2S1300 8x4.3GWS

    En als je zwaartepunt toch te ver naar achter ligt.
    Of neem een grotere motor (de 49grams serie) en/of neem een grotere accu. bv die 1400kv
    Als je een lichtere accu had willen gebruiken had je er even rekening mee moeten houden voor het inbouwen van je apparatuur.

    Typhoon 6-3D trekt ook wel leuk maar is meer voor 3S ontworpen.

    zoek eens op http://www.bizgreece.com/catalog/ daar staat bij de meeste himodel motoren wat ze presteren.
     
  5. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    ik had er die 1540kv variant op.
    ik zal dan die 1800Kv wel nemen samen met wat extra 8*4.3
    of moet ik die 2600kv nemen dan weet ik zeker dat ik genoeg power heb,maar kan die wel op 2s?
     
  6. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    2600kv is te veel voor een 3D.
    Dan draai je 19240RPM onbelast. 80% daarvan is nog steeds 15392.
    Voor 3D is rond de 8000rpm wel goed genoeg met een grote prop.
    Voor 1800kv kom je op a 10.000 rpm uit.
    Hoever je toerental indipt ligt wel een beetje aan de belasting en kwaliteit van de motor.
     
  7. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    oke dus ik ga voor de 1800kv met 8* 4.3
     
  8. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Alweer een beetje verder gekomen?
    En heb je ook al foto's?
     
  9. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Eindelijk vliegende pics.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    ja hoor zeker al verder zodra het even kan vliegen!

    ik zal wel eens een filmpje maken.

    motortje krijg ik pas met mijn verjaardag (29ste)

    ps: mijne is al paar keer gerepareerd telkens de middelste strut, een idee om dit te verstevigen?
     
  11. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    uuhm een vraagje:

    ik heb mijn motormount vastgezet met epoxy.
    het probleem is dat ik ook de schoefjes van de motor heb gelijmd :oops:
    en aangezien er een nieuw motortje op moet... :roll:

    weet jij misschien hoe ik de motor of mount kan losmaken zonder mijn bi-night te slopen?
     
  12. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Dat heb ik ook moeten doen bij mn diablo omdat er een schroefje in de motor was gevallen die er misschien wel al weer uit was maar kon hem niet vinden.

    Gewoon netjes langs de epoxy snijden tot hij los laat. En daarna weer zo terug plakken dan zie je er bijna niets van.
    Of toch proberen im bij de schroefjes te komen
     
  13. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    ik denk dat ik hem gewoon uit snij ja
     
  14. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    EUREKA!!

    even de haardroger er op houden de epoxy wordt dan wak
     
  15. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Deze threat gestart op 2 jan 2007 ofwel morgen alweer een jaar oud.
    En bij deze dus weer HAPPY NEWYEAR :p
     

Deel Deze Pagina