Hij is geleverd met een 2.4GHZ zender die was in tijdelijke actie gratis erbij. de antenne steekt eruit en moest een zwart rietje omheen en die staat rechtop.
De winkel is gesloten helaas.
De handleiding zegt alleen dat er geen metaal bij de antenne in de buurt moet zitten (inch er tussen) dat je hem in foam moet verpakken enz.. Alleen ik heb dus zoiets van hij staat in de winkel online dus dat hij meteen ready to use word opgeleverd, in elkaar gezet etc. en klaar voor gebruik, dan ga ik er niet van uit dat ik zelf nog aan het bouwen moet gaan, en dan zou daar dus ook materiaal voor bijgeleverd moeten worden en duidelijk vermeld moeten worden.
De batterij is vol. hij blijft prima in een cirkel om je heen rijden en heeft genoeg power dan maar zodra je vijf stappen verwijderd bent houd hij op, sturen werkt niet gas niet niks. vervolgens loop je 3 stappen naar voren en ook dan duurt het even voor hij weer begint, wat ik dus weer zo apart vind want als het een antenne probleem is dan zou je verwachten dat hij niet zo wisselend is. soms denk ik misschien is de motor te warm en houd hij daarom ermee op, maar dat slaat dan nergens op want als ik dus tig rondjes om mezelf heen rijd heeft hij dat niet. En daar maakt het dan niet uit of ik in wisselende snelheden om mezelf rijd of op 1 tempo.
Dit is overigens de eerste brushed motor rc auto die we hebben, omdat er in zijn budget geen brushless waren (tenminste niet in hun shop). Maar dan nog kan ik dat niet verklaren, dit moet volgens mij toch niet uitmaken?
Ik heb zelf de Himoto 1:8 en die komt met precies dezelfde controler en niks geen last, ik kan met dat ding tot heel wat meters ver rijden. Zelfs de 1:18 die we al hadden van een ander merk is een licht dingetje maar die heeft gewoon datzelfde bereik.
Ik weet ook niet hoe de winkel het oplost, het is de eerste keer dat ik bij hen bestel en hij heeft al zijn verjaardagsgeld gespaard om dit te kunnen kopen. Beetje sneu zo.