Himoto 1/10 truck - aliexpress onderdelen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Sinds afgelopen weekend heeft mijn zoontje (12 jaar) een Himoto truck gekregen die niet helemaal goed meer was. De auto heeft een harde klap gemaakt waardoor de linker voorkant niet goed meer stuurde.
Voor mijn hobby rij ik offroad met mijn Suzuki Jimny, dus het leek me wel leuk met hem samen te sleutelen aan de rc auto en deze weer netjes gangbaar te maken.

Ik begreep dat de rc auto van monstercars.nl vandaan kwam. Ik kan daar online ook upgrade onderdelen kopen voor de Himoto. Echter na wat googlen zag ik 'dezelfde' onderdelen ook op aliexpress staan voor minder geld.

Himoto blijkt ook een soort chinees merk te zijn welke monstercars.nl importeert. Zou er dan veel verschil zitten tussen de prijzen van de onderdelen op hun eigen website en op aliexpress? Heeft iemand daar ervaring mee?

Een andere vraag is hoe jullie de kwaliteit van Himoto rc autos ervaren. Ik ben zoals gezegd nieuw in de rc wereld dus heb geen ervaring, maar ik lees bijvoorbeeld dat Traxxas een goed merk is. Wat maakt Traxxas een goed merk? Zijn de gebruikte onderdelen van ander kunststof als de onderdelen van Himoto? Of ligt dat meer aan de gebruikte motor, servos of esc?

Ik ben benieuwd of jullie mij wat advies kunnen geven.

Alvast hartelijk dank!

Rob

Op aliexpress kopen kan prima maar het heeft zo zijn levertijd waar waar Monstercars (indien voorradig) het snel kan leveren.
Prijsverschillen heeft natuurlijk heel veel externe oorzaken dat huur, personeel en vergunningen hier duurder zijn dan daar in Azië maar dat is een andere discussie.