Himoto 1/10 truck - aliexpress onderdelen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Sinds afgelopen weekend heeft mijn zoontje (12 jaar) een Himoto truck gekregen die niet helemaal goed meer was. De auto heeft een harde klap gemaakt waardoor de linker voorkant niet goed meer stuurde.
Voor mijn hobby rij ik offroad met mijn Suzuki Jimny, dus het leek me wel leuk met hem samen te sleutelen aan de rc auto en deze weer netjes gangbaar te maken.

Ik begreep dat de rc auto van monstercars.nl vandaan kwam. Ik kan daar online ook upgrade onderdelen kopen voor de Himoto. Echter na wat googlen zag ik 'dezelfde' onderdelen ook op aliexpress staan voor minder geld.

Himoto blijkt ook een soort chinees merk te zijn welke monstercars.nl importeert. Zou er dan veel verschil zitten tussen de prijzen van de onderdelen op hun eigen website en op aliexpress? Heeft iemand daar ervaring mee?

Een andere vraag is hoe jullie de kwaliteit van Himoto rc autos ervaren. Ik ben zoals gezegd nieuw in de rc wereld dus heb geen ervaring, maar ik lees bijvoorbeeld dat Traxxas een goed merk is. Wat maakt Traxxas een goed merk? Zijn de gebruikte onderdelen van ander kunststof als de onderdelen van Himoto? Of ligt dat meer aan de gebruikte motor, servos of esc?

Ik ben benieuwd of jullie mij wat advies kunnen geven.

Alvast hartelijk dank!

Rob

Op aliexpress kopen kan prima maar het heeft zo zijn levertijd waar waar Monstercars (indien voorradig) het snel kan leveren.
Prijsverschillen heeft natuurlijk heel veel externe oorzaken dat huur, personeel en vergunningen hier duurder zijn dan daar in Azië maar dat is een andere discussie.

Himoto levert RC auto's voor een ander (lager) segment en daar is de prijs en kwaliteit naar. Je kunt er prima lol mee beleven alleen zal bij veel gebruik op sommige plekken een hoge slijtage te zien zijn. Als je nu een kromme as hebt, die kan je gewoon recht tikken, gebroken plastic gewoon voor plastic vervangen. Je zult vast hele mooie aluminium delen kunnen vinden maar daar waar plastic nog veert bij het opvangen van klappen zal aluminium buigen en gebogen staan. Of een klap zal doortrekken naar een volgend onderdeel....

Natuurlijk wordt Traxxas als een goed merk gepresenteerd, dat komt door de marketing daarachter, op iedere hoek van de straat kan je wel Traxxas kopen maar dat hoeft het niet perse een beter merk te maken al denk ik wel dat het boven Himoto staat en de prijs zeker ook......

Wil je wat beters zou ik gewoon eens goed rond kijken. Associated en Losi zijn van die merken die ook in de wedstrijdwereld zitten en dan ook hun RTR auto's een beetje DNA van de wedstrijdmodellen hebben.

wat traxxas voor mij goed maakt, is dat ze hun onderdelen distributie erg goed op orde hebben.
kapot kan en gaat alles. maar hoe repareert het?

ik rij voor de lol, met mijn zoontjes
de ene is nogal jong, die heeft een ftx tracer. relatief goedkoop auto'tje.
als je er met een scherp oog overheen gaat, is dat ook logisch. geen oliegevulde veren, geen oliegevulde cardans, weinig instelbaar.
maar tegelijk heeft de kleine man nog geen stukken gereden.
en hij gaat nog best vlot (trekt net geen wheelie vanuit stilstand)
raakt toch wel eens een stoeprandje. scheelt wel dat ik hem heb leren rijden met de gas trim onderin. dan heeft ie maar 50%
tegenwoordig rijdt hij gewoon volgas.. en dat gaat best goed

ikzelf en mijn wat oudere zoontje hebben een traxxas.
gewoon overal en nergens onderdelen te halen.
want kapot gaat het, dat is een zekerheid.
maar waar haal je onderdelen, en hoelang moet je er op wachten?

andere merken zullen best beter zijn
maar ik ben echt teveel een hobbyrijder met wat grove inslagen her en der om een echt nette auto te kopen..
toevallig laatst mn wielmoer net niet helemaal correct aangedraait.
na 2 keer goed wegtrekken, zie ik het ding raar weggaan.
velg helemaal rond gestript aan de binnenkant...
dat heb ik dus wel vaker..

Afhankelijk wss van model, maar mijn ervaring met himoto is wel heel ok. Redelijk "slappe" onderdelen zoals kunststof chassis enz waardoor je ook niet snel brokken hebt. Het zijn geen racers met super rijkwaliteiten, maar moet ook niet. Schroeven lubberen wel eens uit, maar doorgaans herstelbaar. Idd geen "upgrade" onderdelen in alu kopen best, deze plooien snel. Ik heb een maverick, dat is nagenoeg gelijk aan de himoto trucks, en voor de fun wel shokdemperplaatjes in carbon gemaakt nadat ik de standaard alu 3-4 keer terug recht geplooid had. Ik rij er af en toe mee, leuke kleine 4WD. Op ali niets mis mee als je de juiste onderdelen vindt, afhankelijk van warehouse soms binnen een week thuis.
Heb maar even kortstondig een traxxas slash gehad. Ik heb algemeen minder traxxas fan: nogal plastiekerig, bash proof wel. Ik vind ze vooral duur voor wat ze zijn. Voor vergelijkbar centen heb je vaak een 2dehands hoogwaardiger merk.
Maar elk zijn ding natuurlijk.

Dank allen voor de reactie. Inmiddels heb ik de Himoto ingeruild bij Toemen (Oisterwijk). Ik zag toch dat ik allerlei onderdelen moest (wilde) vervangen.
Iemand had mij nog gewaarschuwd niet naar een zaak als Toemen te gaan omdat je daar zoveel mooie spullen ziet.

Uiteindelijk heb ik een Arrma Kraton 4S aangeschaft. Eigenlijk iets duurder dan dat ik aanvankelijk wilde, maar wel iets waar ik de komende jaren mee vooruit kan.
Heel eerlijk tot nu toe geen spijt van.

Tot zover de update :)

Back