Himoto Buggy Blue Green.

Hey allemaal,

Ik wil een elektrische auto kopen en ik heb deze gezien: de Himoto Buggy Blue Green.

Heb deze gezien bij monstercars.
ik vraag me alleen af hoe snel deze gaat?
ik vraag me daarom af of dat als ik er een: Venom Fireball Brushed Modified Motor inzet of deze dan iets harder gaat of wel wat veel harder?

ik ben nieuw op elektro dus heb er nog niet erg veel verstan van

bedankt.

Zal misschien 25-30km/h gaan, ik denk niet dat hij harder zal gaan.
En die motor, ja dat zal vast wel harder gaan, maar dan moet je wel zorgen dat je er dus ook een goede regelaar bij neemt.

p.s. voor dat geld, verwacht vooral niet te veel!

Hallo Lars,

kijk ook eens naar de Ansmann mad Rat,

hier bouwverslag:

ansmann-mad-rat

die kun je helemaal zelf bouwen en kost ongeveer 70 euro

Het leuke van bouwen is dat je dan ook snapt hoe het werkt
en alles zelf kunt repareren.

daarna koop je een goede besturing, motor en regelaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
net wat oscar zegt.
die mad rat is een goede auto.
de himoto buggy is ook goed, alleen zul je er na een paar keer mee rijden toch zegen "had ik maar een andere genomen.
tja, sorry maar het is gewoon zo.
succes met de keuze.

gr Sander.

Die Himoto is dezelfde auto als de Reely Pyro van Conrad, die heb ik zelf ook. De auto is behoorlijk degelijk, niet duur en rijdt heel behoorlijk, met mijn 9,5t eraser er in heb ik er echt wel lol mee gehad. Bovendien heeft de auto kegeldiffs die behoorlijk wat power kunnen hebben.

De nadelen vind ik persoonlijk dat het chassis veel flex heeft (maar dat maakt hem ook bijna onbreekbaar). De auto standaard alles zo vast heeft aangedraaid en geborgd dat je het haast niet los krijgt zonder schade, hij standaard veel te hoog vertand is (wel topsnelheid, geen trekkracht) de dempers wat eigenaardig werken en dat de tandwielen niet zijn afgeschermd, op een of andere manier weet elk steentje wat onder de kap terecht komt zijn weg te vinden naar de tandwielen.

Als je toch al overweegt om een snellere motor en regelaar te monteren koop dan liever geen RTR

Een Durga is inderdaad wel mooi, maar voor die rijklaar is zit je toch op minimaal 300,- euro das natuurlijk niet te vergelijken met de Himoto. Een goede tweedehands is vaak ook geen slecht idee als je op een strak budget zit. Succes met je keuze.

Laatst bewerkt:
Die Himoto is dezelfde auto als de Reely Pyro van Conrad, die heb ik zelf ook. De auto is behoorlijk degelijk, niet duur en rijdt heel behoorlijk, met mijn 9,5t eraser er in heb ik er echt wel lol mee gehad. Bovendien heeft de auto kegeldiffs waardoor hij veel power kan hebben.

ik neem aan dat je met kegeldiffs, kegelvormige tandwielen in het diff bedoelt? dit zijn naar mijn weten de meest basic diff's die er zijn, en niet per definitie sterk. Ik zeg niet dat ze niet goed zijn, heb immers geen ervaring met de wagen. echter zitten in de Mini-LST2 ook kegeltandwielen in de diff's, en die zijn absoluut hopeloos.

Ik heb ervaring met verschillende kegeldiffs en balldifs, waarbij je vooral bij die laatste wel en beetje verstand van zaken moet hebben om ze goed af te stellen, heb je ze eenmaal goed dan hebben ze ook mijn voorkeur en kunnen best veel hebben, mits voor 1:10 on-road en buggy's, een kogeldiff kies je in mijn ogen vooral voor de rijeigenschappen.
Weet je niet hoe je de diffs af moet stellen of wil allen maar bashen en niet racen, dan ga ik persoolijk liever voor kegeldiffs.
Dat kegeldiffs normaal gesproken sterker zijn blijkt wel als je kijkt waar ze toegepast worden.

Maar in plaats van een discussie te voeren over wat voor diffs je moet hebben kunnen we ons misschien beter richten op de vraag van TS. Hij vraagt of de auto die hij heeft gezien een goede is.

Voor de kritische lezer heb ik mijn eerder post iets aangepast voor wat betreft de diffs.

Maar in plaats van een discussie te voeren over wat voor diffs je moet hebben kunnen we ons misschien beter richten op de vraag van TS. Hij vraagt of de auto die hij heeft gezien een goede is.

Voor de kritische lezer heb ik mijn eerder post iets aangepast voor wat betreft de diffs.

True. maar de uitspraak dat kegeldiffs sterker zijn dan kogeldiffs (of planetaire diffs, welke ik dus in gedachten had..) is gewoon onjuist.
Het komt meer aan op de materialen waarven de tandwielen gemaakt zijn.
dat was mijn punt een beetje. (en dat goede kegel diffs oersterk zijn, zul je mij nooit horen ontkennen.)

anyways, persoonlijk zou ik niet voor een Hitomo of Reely auto gaan.
Het is een persoonlijke voorkeur, maar als ik dus een auto zou moeten kopen nu, zou ik meer uitgeven voor een traxxas, HPI, Tamiya etc.
Ik denk echter wel dat de Reedy en Hitomo auto's, voor de prijs, bet leuke auto's zijn.

Back