himoto emxt-1

hallo,

ik ben frank en het leek mij wel mooi om aan de modelbouw te beginnen en heb als beginnersauto een 1:10 himoto emxt-1 4x4 auto gekocht. de kwaliteit is echt super en alle onderdelen zijn er bij te krijgen.

setup:
stock motor 27turns
stock esc
2ch receiver
3kg himoto servo
2x 3000mah nimh accu + snellader

foto's:
r0qali.jpg

2nath93.jpg

oa28w5.jpg

k'heb leds besteld en ga bij de voor- en achterlampen leds plaatsen, ook bij de achterbak ga ik 3 op en rij maken, met een schakelaar op de achterbak.!!

misschien later mijn setup upgraden!
met:
brushless motor+esc
sterkere servo
betere accu(lipo?)+lader

reacties!!:P

Welkom op het forum!

Ik heb deze auto ook op de plank staan. (alleen dan gekocht onder het merkje Reely Big Tire) Rijdt niet verkeerd!! (Al staat die van mij mooi te wezen met leuke velgjes en een custom kap, dus rijd er verder nooit mee) Onderdelen zijn vrij goed verkrijgbaar, maar duurt vaak even voor ze binnen zijn...

Leveranciers/merken waaronder deze auto uitgebracht is:
-Seben Racing (veel te koop op e-bay)
-Maverick (oa bij PK racing)
-Reely (Conrad)

M.b.t. een brushles motor/regelaar...Wees voorzichtig en wees kritisch op de belasting van de aandrijflijn. Deze kan niet zoveel hebben als wel eens gesuggereerd wordt... Je zou kunnen beginnen met het aanbrengen van kogellagers en metalen aandrijfassen. Een tijdje geleden ook eens gelezen dat er een Tamiya setje is die de standaard tandwielen kunnen vervangen (soepeler/sterker)
Shocks zou ik persoonlijk vervangen, de standaard shocks vindt ik echt bagger

Verder...Leuke beginners auto mits je bovenstaande ter harte neemt;)
Succes met upgraden!

Laatst bewerkt:
oké alleen ik heb hem nu compleet uit elkaar liggen en overal zitten wel metalen kogellagers en ook metalen assen dus dat scheelt weer.!;)

--update--

leds zijn aangesloten en doen het allemaal:p nu moet ik nog twee nieuwe tandwielen hebben want die waren versleten.

256acti.jpg

2pzn0jl.jpg

2qvtwz9.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Frank,

ik heb vorige week ook dezelfde auto gekocht. Via google vond ik dit topic. En ik moet zeggen wat cool gedaan zeg met die lampjes erin! Dat lijkt mij ook wel zeer stoer om eraan toe te voegen.

Ben dan ook wel benieuwd waar je die lampjes hebt gekocht.

laatst met dikke regen aan het vervelen, dus heb maar eens aan aanhangertje gemaakt van een paar latten. later ook maar eens een paar lampjes erop!!
15q9m5c.jpg

10x8wau.jpg

2lxv1ty.jpg

23moe8o.jpg

21l0uwp.jpg

2a8khzk.jpg

qsm7ur.jpg

m.b.v. een mini tamiya stekker heb ik de lampjes aangesloten.

Laatst bewerkt:
Hehe erg cool gedaan met die aanhanger, nu alleen niet te snel optrekken als er wat in ligt.

Die site ziet er nuttig uit, ik zal daar eens rondkijken. Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet zo'n bouwer (had de auto meer voor de fun gekocht) dus mag ik vragen hoe je die lampjes hebt vastgemaakt? En hoe je dat verder regelt met de stroom?

Nvm dubbelpost

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien wat laat maar waar heb je deze wgen gekocht ik ben nml. ook op zoek naar een off road en ik kom steeds weer op deze uit maar ik weet niet waar ik deze nu het beste kan bestellen of aanschaffen graag wat info hierover.

b.v.d. mitch

als je dit topic van 1 blz eventjes goed had doorgelezen had je gezien dat er in de 2de post vermeld wordt dat de wagen bij conrad te bestellen is onder een andere naam.
op conrad staan sowieso soortgelijke auto's voor soortgelijke prijzen.
succes!

Back