Historisch statisch schip starter?

• Topicstarter Topicstarter GiovanniW
  • Startdatum Startdatum
G

GiovanniW

Guest
Hallo

Ik ben Giovanni en ben 21 jaar oud. Ik ben op zoek naar een nieuwe hobby en nu lijkt mij zo een schip bouwen wel wat (ik vind het vooral zeer mooi op de kast staan :) ).

Nu, ik heb geen enkele ervaring met modelbouw of iets dat er mee te maken heeft. Ik vroeg me dus af of er een soort instapmodellen zijn (te betalen) om te kijken of dit iets voor mij zou zijn.

Verder vroeg ik me ook af welke basismaterialen vereist zijn voor zo een modelbouw.

Alvast zeer wel bedankt!

Groetjes Giovanni

Hallo Giovanni en welkom op het forum. Er zijn zeker instap modellen waar je je qua prijs geen buil aan hoeft te vallen. Zelf ben ik begonnen met de Leida van Corel. Niet zozeer een model dat me aansprak, maar tuigwerk e.d. is te overzien. Ik zag hem net staan voor €87,50. Ook de Scotland van Corel is voor die prijs te krijgen. De meeste merken hebben kits van beginners tot topmodellen. Er zijn vast nog meer suggesties.
Qua materiaal is de kit behoorlijk compleet. Meestal is het een kwestie van houtlijm en verf of lak erbij kopen om het naar eigen smaak af te werken.
Wat gereedschap betreft is een setje vijlen, een scherp mes, schuurpapier en een paar kwasten genoeg om mee te beginnen. Als het allemaal bevalt en je wil er verder mee, dan kan je het zo gek maken als je wilt.

Ohhh... En lijmklemmetjes. Altijd handig

Welkom Giovannie.
Zoals Erik al aangaf; genoeg instap modellen te vinden, kijk maar eens bij de Kombuis (modelbouwwinkel)
Zo'n model op de kast is leuk, maar het bouwen is uiteindelijk het leukste hoor!
Kik eerst eens even een aantal bouw verslagen door, zo krijg je een idee.
Verstandig om met een "eenvoudig" model te beginnen, maar kies er een waar een beetje uitdaging in zit.
Op die manier merk je vanzelf of het je "ding" is.
Kennis zit hier genoeg, dus als je iets hebt; stel je vragen en je krijgt meer hulp dan je aankunt!

Oke bedankt allemaal. Ik zal eens kijken op de website van kombuis en laat dan wel weten wat het geworden is :)

Groetjes

Je kunt eventueel hier je keuze bekend maken, en advies vragen als je niet zeker van je zaak bent.
(Als het maar Engels is:D);)

Hallo daar

Ik heb eens zitten rondneuzen op de webshop van kombuis en mijn oog is gevallen op de Albatros van Constructo:

Albotros *-*http://modelbouwdekombuis.nl

Iemand opmerkingen of suggesties? En moet je er echt veel plaats voor hebben om zo een schepen te bouwen of is een bureau genoeg?

Groetjes Giovanni

Zelf ken ik het model niet zo goed (helaas Klaas, het is een amerikaan geworden) Maar er is een collega bouwer die er ook aan is begonnen bouwverslag-constructo-albatros
Bureau lijkt me plek genoeg. Zelf ben ik wat rommelig en heb ik altijd plek tekort.

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij ook een leuk model om mee te beginnen.
Zelf bouw ik momenteel een schip van 1.30 meter aan de eettafel, en dat doe ik al jaren zo.
Voordeel, het dwingt je opgeruimd en netjes te blijven werken:)
Als je dat doet heb je niet héél veel plaats nodig, hoewel ik wel eens jaloers ben op mensen met een ruim werkhok

of groot slaapkamer van 3 by 9 meter .

ik bouw aan een tafel van 1 by 2m30.

de uss Missouri die ik bouw is dan ook 2 m20 lang .

maar een stevig bureau kan ook , zolang je er zelf rustig kan bouwen.

ik heb het over het forum eagter , niet de echte werkelykheid.

de 5 de engelse oorlog heeft ook nooit bestaan

Zou ik deze bouwkit op bol.com kopen? Hij staat daar 10 euro goedkoper. Verder vroeg ik me af welke speciale dingen ik nog zou moeten bij bestellen om deze boot te beginnen bouwen.

bol , heeft waarschynlyk een snellere levering , weet niet hoe het met de garantie gaat.

bison d2 superspeed witte hout lym , tangen mesjes schuurpapier enz

Ik heb geen slechte ervaringen met bol.com en 10 euro is mooi meegenomen. Ik wist niet eens dat ze die bij bol.com ook al hebben. Voor de rest heb je om te beginnen genoeg aan houtlijm D2, ijzerzaagje, vijlen, schuurpapier, lijmklemmen, punaises en een hobbymes genoeg om te beginnen denk ik.

Leuk model Giovanni! Niet te klein, niet te groot, niet te moeilijk.

bestellen bij Bol.com heeft mij nog nooit problemen opgeleverd, zelfs in het geval van garanties. ik wist trouwens ook niet dat ze ook al aan modelbouw deden, van Amazon wist ik het wel.

Back