Hitec 56,Hitec 65 of Waypoint 84/92 voor T-rex?

Hallo,

Nadat ik gister ineens 3 kapotte Hitec 55's in mijn T-rex had zitten,ben ik toe aan nieuwe servo's.

Nou hoor ik veel goede dingen over de Hitec 65(HB of MG?)maar ik zag dat Waypoint nu ook nieuwe servo's heeft,de 92 speed,met de volgende specs:

W-092SH High Speed for Mini Helicopter /E3D
Weight : 9.4g/0.36oz
Torque : 4.8V 1.3kg-cm / 17oz-in
Speed : 4.8V/0.09sec/60?
Size(mm) : 24.5x11.5x22.5
Size(inch) : 0.98x0.45x0.90
Motor type : 3-Pole Ferrite
Gear type : Plastic
Ball Bearing: Single, Top

Heeft iemand hier al ervaring mee?
Of andere suggesties?

Groeten,
Marcel

Nu je aangeeft dat het door een "vrij harde aanraking met de aarde" komt , maakt het wat duidelijker .
Wij, een groepje heli vliegers van 4 man sterk ,waaronder één persoon die ook een sponsor van jou is, vliegen al vanaf februari 2005 met de T-rex.
Onze bevindingen zijn, al koop je nog zo`n dure servo, als je crasht mag je blij zijn als er nog een paar heel zijn , vooral die types met de servo`s direct onder de tuimelschijf , bij het oude type de T-rex v2 kwam het wat minder voor [ geen directe aansturing van de tuimelschijf ].
Dus na heel wat ongelukken met de heli`s :cry: en daarna het vervangen van vele nieuwe servo`s , zijn wij tot de conclusie gekomen ,koop een servo die betaalbaar is en toch aan je vliegeisen voldoet en waar je eventueel nieuwe tandwielen voor kan kopen, en als je dan een crash maak, dan maar hopen dat het mee valt . :D

gr
Albert

Onze bevindingen zijn, al koop je nog zo`n dure servo, als je crasht mag je blij zijn als er nog een paar heel zijn , vooral die types met de servo`s direct onder de tuimelschijf , bij het oude type de T-rex v2 kwam het wat minder voor [ geen directe aansturing van de tuimelschijf ].

Mhh, dat is dus 1 positief punt voor die "rare" indirecte aansturing. Ik vond het al raar eerlijk gezegd, want verder heb je eigenlijk alleen maar meer wrijving en meer speling tov directe aansturing...

Ik heb nu de ES-03 van conrad erin gestampt. 7.95 per stuk :D

Albert Jager zei:
Nu je aangeeft dat het door een "vrij harde aanraking met de aarde" komt , maakt het wat duidelijker .
Wij, een groepje heli vliegers van 4 man sterk ,waaronder één persoon die ook een sponsor van jou is, vliegen al vanaf februari 2005 met de T-rex.
Dus na heel wat ongelukken met de heli`s :cry: en daarna het vervangen van vele nieuwe servo`s , zijn wij tot de conclusie gekomen ,koop een servo die betaalbaar is en toch aan je vliegeisen voldoet en waar je eventueel nieuwe tandwielen voor kan kopen, en als je dan een crash maak, dan maar hopen dat het mee valt . :D

gr
Albert

De oudere Hitecs kon je bijna na iedere crash vervangen (HS50/55) omdat er weer eens gestripte gears in zaten. De 56 HB waren al een hele verbetering, duidelijk sterkere gears. Ik vlieg nu al geruime tijd met de HS 65 HB en heb nu voor het eerst een gestripte gear omdat ik de struiken in vloog...... :lol:

Ik heb een setje HS 65 MG's (Metalen Gears)liggen die ik bij de volgende "rebuild" ga toepassen. Deze zijn speciaal door Hitec gemaakt voor de directe swash aansturing van de T-Rex. Ze hebben hierbij de ervaringen van de vorige serie succesvol verwerkt.

Ik heb op de Amerikaanse forums nog niet 1 bericht gezien van iemand die een gestripte HS 65 MG had. Natuurlijk kan alles kapot, maar er zijn wel degelijk ontwikkelingen en op dit moment is de Hitec HS 65 MG gewoon de beste servo voor de T_Rex SE.

Bij mij komen er 55's in en mijn zwager en schoonvader vliegen met de 56's.
Voor alsnog iig geen problemen en ze hebben een goede reactie/kracht-verhouding.

Back