Hitec 8 DS

heb er drie,

2 normale 8 kanaals ds hitec ontvanger
en de 8 kanaals superslim dubbelsuper.
(superslim heeft normale bereik)
35 mhz overigens.

Geen problemen, zowel in zwevers als in
motormodel.

8kan.jpg

superslim.jpg

Johan

Ik heb de double super in mijn extra gehad :( .
Had ik maar wat meer uitgegeven voor een fatsoenlijke futaba :evil: . Tijdens het aanvliegen begon dat ding zn eigen leven te lijden. Neusje naar beneden en rollen maar!!!

Nee bij mij komt er never nooit meer een hitec ontvanger in mijn vliegtuig zolang ik een futaba ff 8 heb.

Ik gebruik een hitec micro 555 in m'n gilette F5D pylonracer. Op grote afstand laag boven de grond nog geen glitch gezien!

Paul

heb zelf slechte ervaringen met de 8 kanaals rcd3500, veel glitches.
de slim heb ik ook, en hiermee geen enkel probleem.

De reden van de vraag is dat ik op zoek ben naar een een vervangende ontvanger voor de Mulitiplex Micro IPD.
Met twee verschillende daarvan heb ik al gedonder gehad.
Gisteren een nieuw toestel ingevlogen.
model.jpg

Eerste vlucht OK.
De tweede begon met wat geschud met de staart. En eindigde met spontane kwart tot halve rollen. Op het moment dat ik al opgegeven had het toestel heel aan de grond te krijgen was het weg en kon ik toch nog landen.
Dit is al de derde keer dat ik gedonder heb met twee verschillende IPD ontvangers. Daar wil ik in ieder geval van af.

Hallo Hans,

Ik snap niet waarom de een wel en de ander nooit problemen heeft met die IPD ontvangers? Maargoed er kunnen ook zoveel storingsbronnen zijn.

Ik heb effe naar jou bouwprojekt zitten kijken en zie dat je zo'n mooie tunnel voor de servokabels erin hebt gemaakt. Nu is echter mijn vraag hoe heb je de antennekabel op je vliegtuig zitten?

Misschien overbodig maar ik mag hopen niet in die diezelfde koker, want dan heb je meteen je storingsbron te pakken. Verder is het ook niet verstandig om deze parallel hieraan te leggen. Maar op ruime afstand zou dit toch ook weer niet dergelijke storingen moeten kunnen teweegbrengen.

Bij mijn Diablotin heb ik de antennekabel op zo'n 7-8 cm van deze kabelboom liggen en ik heb nog nooit een storingstik gezien.

Verder heb ik ook wel eens gehoord (gerucht?) dat het gebruik van verschillende merken servo's tot problemen kan leiden. Hiervan heb ik echter met Futaba en Hitec nog niets gemerkt.

PS: Mooi ontwerp trouwens. :wink:

Grtz,
Emile 8)

Wat voor problemen had je de vorige keer met de IPD ontvanger? Hoe heb je die toen opgelost?

Ik heb zelf 4 Micro IPD en 2 Mini DS IPD ontvangers en ondanks dat ook ik storing heb gehad is het altijd iets anders geweest dan de ontvanger zelf.

Ik heb problemen gehad met het gebruik van JR-8041 digitale servo's. Die stonden zo te reutelen dat alle andere servo's aan de ontvanger mee gingen doen. (erg lastig als je met een F3A kist aan het vliegen bent :evil: )
Ook heb ik problemen gehad met slechte kristallen en ontvangers die ondanks de schuimrubber liggen te trillen (soms ook door rammelende servo kabels).
Etc.
Het is echter tot nu toe niet nodig geweest om een ontvanger af te schrijven omdat hij niet betrouwbaar is. Verleggen van kabels (servo danwel antenne) en vervangen van verdachte servo's heeft de problemen altijd opgelost.
Ik ben 1 keer zover gegaan dat ik een externe antenne (worden ook wel bij jets gebruikt) van +/- 30 cm achter de cockpit op de romp gemonteerd heb.

Ik denk dat het wel goed is om expliciet de Failsafe van de IPD ontvanger te programmeren. Als je dat niet doet blijven de roeren in de laatste stand voor de (externe) storing staan en kan je toestel gaan rollen. In geval van een neutraal geprogrammeerde failsafe vliegt hij gewoon even rechtdoor.
Als de storing door trillingen wordt veroorzaakt helpt niets anders dan het gas dicht trekken en snel binnen komen.

Als de storing door trillingen wordt veroorzaakt helpt niets anders dan het gas dicht trekken en snel binnen komen.
en hopen dat ie niet al stuipend ten gronde gaat net als de mustang met de rcd3500 8 kanaals hitec ontvanger............ :(

Storing is vaak niets met de ontvanger maar meer de ligging ervan en waar de antenne langsloopt.

desalniettemin ging mijn mustang tenonder met alle zgn "gouden regels" geeerbiedigd.
antenne buiten de romp, geen ijzer op ijzer,etc etc noem maar op.

voor mij geen ds8 van hitec meer.

Emile zei:
Hallo Hans,
Ik heb effe naar jou bouwprojekt zitten kijken en zie dat je zo'n mooie tunnel voor de servokabels erin hebt gemaakt. Nu is echter mijn vraag hoe heb je de antennekabel op je vliegtuig zitten?
Antenne direct bij de onvanger naar de buitenzijde van de romp. Dat is het zeker niet.

Emile zei:
Verder heb ik ook wel eens gehoord (gerucht?) dat het gebruik van verschillende merken servo's tot problemen kan leiden. Hiervan heb ik echter met Futaba en Hitec nog niets gemerkt.

Storing trad op bij volgas en in combinatie met de ikarus winggyro.
Echter die gyro geeft nooit problemen bij andere ontvangers.
Ik durfde het niet aan om met die nieuwe kist nogmaals te gaan vliegen zonder gyro met dezelfde ontvanger.
Ik vervang eerst maar eens alles.

AvdS zei:
Wat voor problemen had je de vorige keer met de IPD ontvanger? Hoe heb je die toen opgelost?
Niet opgelost. Ontvanger is wel terug geweest naar HobbyIn om alles te laten controleren. Er is niets gevonden, wel opnieuw ingeregeld.
Nu ligt hij in een kratje met de rest van de componenten te wachten voor een nieuw projectje. Ik hoop dan maar dat het probleem verholpen is door combinatie van andere servo's andere motor ander etc.

Back