[Hitec Eclipse 7], component stuk

Ben met de computer in samenwerking met me zender bezig geweest alleen doordat de kabel teveel bewoog raakte een adertje los en raakte de middelste pin van me trainer socket.

De zender viel 2 sec uit en ging weer aan. Hierna stonk het naar brandlucht van onderdelen.

Een foto:
zender_PCB.JPG

Het ziet ernaar uit dat het SOT23 component mogelijk stuk is. Deze krijgt namelijk direct input op de basis. Daarom denk ik dat óf hij een korte puls heeft gehad van een positieve spanning, óf een puls van een negatieve spanning.

Op het component staat: C1Y. Op internet (haast) niets over te vinden.

Iemand een idee welke dit is om te kunnen vervangen?

Tazzy zei:
zou haast zeggen post even op diyaudio.com?
Wat heeft die ermee te maken? Denk dat ze een beetje raar zullen kijken als ik daar aankom met een zender :roll:

Het is een PPM signaal dus valt alleen te meten met een scoop. Helaas heb ik dat hier niet liggen :(

Leuk hoor, me zender gaat wel aan maar pas als ik bijna 100% uitslag geef reageert de ontvanger erop.

Corrien, hoorde dat jij zenders repareerd, zou je me kunnen helpen?

Stuur Corrien dan even een PB-tje.

Ik zou maar niet verder gaan proberen.

LED-Maniak zei:
Tazzy zei:
zou haast zeggen post even op diyaudio.com?
Wat heeft die ermee te maken? Denk dat ze een beetje raar zullen kijken als ik daar aankom met een zender :roll:

Het is een PPM signaal dus valt alleen te meten met een scoop. Helaas heb ik dat hier niet liggen :(
Laat je niet verwarren door dat het een DIY-Audio site is... er zit vooral veel kennis van techniek

DennisM zei:
LED-Maniak zei:
[...]

Op het component staat: C1Y. Op internet (haast) niets over te vinden.

Iemand een idee welke dit is om te kunnen vervangen?

http://www.fairchildsemi.com/ds/KS/KSC1623.pdf

Is het deze misschien?
Onderaan pagina 1 zie je een voorbeeld van de markeringen op de behuizing.
C1X; waarbij X : staat voor de hfe factor. (in jouw geval O, dus een hFE van 90-180)
Gevonden via deze link: http://www.fairchildsemi.com/pf/KS/KSC1623.html

Kan hem zeker zijn ja. In mijn geval is het Y dus 135-270.

Alleen me zender zelf werkt ook niet geweldig meer. Deze tor is dus niet alleen voor de trainer maar ook voor het signaal neem ik aan?

Eens kijken of ik een sample bij ze kan bestellen.

Back