Hitec eclipse 7 voor eksy cp belt?

• Topicstarter Topicstarter staafken
  • Startdatum Startdatum
S

staafken

Guest
Hey,

Ik vlieg al een tijdje met een belt en heb een koopje kunnen doen van een hitec eclipse 7.Aangezien ik geen ervaring heb met digitale zender hier enkele vraagjes

1) kan ik deze zender gebruiken op de esky ontvanger of moet ik deze vervangen door de hitec ontvanger?

2) op welke waarden stel ik men 5 punten in op normal mode?
ik zit nog niet id stunt fase.--> zijn de filmpjes van helifreak hier een mooie lijdraad?

3) ik heb een protech nt_420hh gyro eropzetten. Kan ik met men remote deze nu ook "besturen"

4) verder nog handige tips :d

thx alvast

1) waarschijnlijk wel, even zorgen dat je de goede kristallen in de ontvanger en zender hebt zitten en het zou moeten werken. mijn ontvagers zijn allemaal van een ander merk dan de zender, en dat werkt ook.

2)Moet je even de handleiding erbij pakken, maar ik zou gaan voor een simpele rechte lijn van 0 naar 100%. als je 3d gaat doen ga je van 100% naar +/-90 naar 100%, waardoor je motor ook gas geeft bij het naar beneden trekken van de throttle stick. Even testen wat het beste voelt.

3)als je 5 kanalen hebt wel. Bij mij (fx 18) is er een lineaire schuif nodig om mn gyro aan te sturen.

4) rustig aan en niet verder gaan dan je gevoel toelaat ;-)
heeft mij al vele crashes bespaard( je hebt wel eens minidere dagen:mad:), hoe vervelend het op het moment zelf ook is.

En om de zender in te stellen moet je eigenlijk even de handleiding doorkijken, dan kom je al de in te stellen punten vanzelf tegen.

Succes!

Esky ontvanger met esky kristallen is geen probleem,
Ik zou niet te veel engergie steken in een belt-cp want de onderdelen zijn duur.
Op een gegeven moment wil je toch een Trex 450 kloon die veel stabieler en 3d geschikter is dan een belt-cp.
Ok zijn de onderdelen 3x zo goedkoop.
Kijk eens naar een 450GL of een KDS450
Of een SJM 400 of T-rex 450 die tot de pro's behoren.
Ik heb deze weg al bewandeld

Esky ontvanger met esky kristallen is geen probleem,
Ik zou niet te veel engergie steken in een belt-cp want de onderdelen zijn duur.
Op een gegeven moment wil je toch een Trex 450 kloon die veel stabieler en 3d geschikter is dan een belt-cp.
Ok zijn de onderdelen 3x zo goedkoop.
Kijk eens naar een 450GL of een KDS450
Of een SJM 400 of T-rex 450 die tot de pro's behoren.
Ik heb deze weg al bewandeld

Ik ben het niet helemaal met je eens,
Belt CP onderdelen zijn in verhouding juist NIET duur,
een complete barebone heb je al voor 65,00 bij Vnix dus dan heb je in principe alle spares.
Ik heb zelf nu een Belt CP en een Trex 450SE V2, maar voor een beginner zou ik zowiezo een belt CP aanraden. Als ik die T-Rex met zijn neus de grond in boor ben ik vele malen meer geld kwijt.

Natuurlijk is een T-Rex 450 stabiel, mits je hem goed afsteld.
En een belt cp goed afgesteld is ook gewoon stabiel.
[Dit geld voor welke heli dan ook: Niet goed afgesteld vliegt als een dwijl]

Gewoon doorvliegen met de Belt CP en pas later een Trex kopen :)
Beginnen met een T-Rex is vragen om problemen (in de vorm van: Gloeiende wat gaat er veel geld in die hobby).

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is ;)

Groet, Christian

Thx voor de reply's , ik kon gewoon een leuk koopje doen en ben er voor gegaan. Die remote gaat voor alles dienen : heli's vliegers en auto's daarom dat het me leuk leek... Maar deze vergt wat programmatie en daar ken ik nog niet voldoende van :d.

Men belt vliegt zeer aangenaam en ik blijft er wel nog een tijdje bij. Mij pa heeft een Mini titan en ik vind die minder leuk om te leren vliegen.

Thx voor de reply's , ik kon gewoon een leuk koopje doen en ben er voor gegaan. Die remote gaat voor alles dienen : heli's vliegers en auto's daarom dat het me leuk leek... Maar deze vergt wat programmatie en daar ken ik nog niet voldoende van :d.
als de zender 35mhz is mag je er alleen mee vliegen dus niet voor boten en auto's

als de zender 35mhz is mag je er alleen mee vliegen dus niet voor boten en auto's

Juist, is ook 35mhz , maar is louter voor privé, ik zit nergens in een club ofzo...

Op post hierboven,

Men belt vliegt gematigder, maar is mss omdat ik die al van id beginne ken :d

Back