Hitec FLASH 4 pro car FM

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door kieskes, 28 mrt 2004.

  1. kieskes

    kieskes Guest

    Hallo, m'n eerst post hier en gelijk al een lastige vraag :p

    Ik heb een 2e hands rc set gekocht met een Hitec Flash 4 Pro Car zender.
    Hiervan Mist de 'batterijhouder'.....
    Weet iemand waar ik deze kan bestellen??? Ik heb de zender nog niet thuis dus weet niet hoe die eruit ziet.

    Alvast bedankt!
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Bestelnummer voor deze batterijhouder is H36004, adviesprijs is 6,50 euro. Bij de meeste modelbouwwinkeliers zal deze wel te bestellen zijn.
     
  3. kieskes

    kieskes Guest

    Hartstikke bedankt!

    Ik heb pkracing gemaild of hun hem kunnen bestellen voor me, ben benieuwd.!
     
  4. kieskes

    kieskes Guest

    weet iemand toevallig wat voor stekker aan het batterypack moet zitten in de hitec zenders??
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Hitec hanteert meerdere systemen in zenders: batterijveren, een tweepolig stekkersysteem, dat je ook in Futaba zenders tegenkomt en een uni-stekkersysteem, dat bijv. ook bij servo's wordt gebruikt.
     
  6. kieskes

    kieskes Guest

    je weet niet toevallig wat voor systeem er in deze zender zit?
    aangezien je ook het bestelnummer hebt, weet je er misschien ook wel wat meer van?
     
  7. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Als ik dit wist, had ik dit al vermeld. De opgegeven batterijhouder is volgens de prijslijst geschikt voor o.a. de Flash-zenders (ook voor Prism, Lynx en FocusSS).
     
  8. kieskes

    kieskes Guest

    nog maar een keer...(bericht was opeens weg)

    Ik ben via deze pagina:
    http://www.hitecrcd.com/Accesories/battery.htm erachter gekomen dat er ook gewoon een battery pack in kan met een zogenaamde ELCO?? aansluiting, zie plaatje:


    [​IMG]
    kan jij mij vertellen of deze aansluiting vaker voorkomt? het lijkt gewoon zon vrij normalen aansluiting (weet geen naam)
    op zich is zon batt pack het mooist, is met opladen ook veel makkelijker.

    Alvast bedankt voor je antwoord!!
     
  9. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Met de Flash 4(x) en 5(x) heb je twee mogelijkheden :

    De AA cellen worden standaard in een houder voor 8 cellen geplaats die contact geven op de zender via twee koperen lippen.

    of je opteert voor een voorgesoldeert pack met een (Futaba)stekker die tevens in het batterijcompartiment, op een apparte stekker, kunnen aangesloten worden.

    Beide manieren kunnen doch bij aankoop van dergelijke zender wordt normaal bovenste systeem meegeleverd.
    Onderstaande afbeelding toont de achterzijde en de aansluitingsmogelijkheden. Let ook op de twee koperen lippen aan de linkerkant die je de mogelijkheid geven om voor de 1e optie te kiezen (die standaart wordt meegeleverd-heb helaas de batterijhouder niet meer)
    [​IMG]

    @ Corrien,

    Sorry als ik in je vaarwater terecht ben gekomen Jan maar ik was een foto aan het nemen en zag toen dat je het reeds min of meer uit de doeken had gedaan.

    Greetzzz

    Stevo
     
  10. kieskes

    kieskes Guest

    Super! hier heb ik wat aan.
    Mijn probleem is ook dat de batterijhouder er niet meer is, zoals ik kan zien moet deze ook een speciale vorm hebben, datzelfde probleem zal ik met een batterypack gaan krijgen..... Maar ik ben al blij om te horen dat er gewoon een Futaba connector aanwezig is voor de voeding, ben benieuwd of pk racing hier een oplossing voor heeft.

    Allebei hartelijk bedankt voor de antwoorden!
     
  11. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Da's natuurlijk flauwekul Stevo, met een fraai plaatje erbij is Kieskes uiteraard het best geholpen!
     
  12. kieskes

    kieskes Guest

    Hey stevo, nog ff een vraagje; is dit ook de Flash zender?
    het lijkt erop of dat accupack gewoon 2 rijen van 4 penlites zijn?? of is het toch een soort V vorm??? als dat eerste het geval is is er natuurlijk heel makkelijk aan te komen, alvast bedankt voor je antwoord!

    [edit gerard, nu heb ik al diverse keren die berg quotes moeten verwijderen, je kan ook gewoon een reactie plaatsen zonder de quote en bijbehorende foto bende :wink: ]
     
  13. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    kieskes,

    Het antwoord van jou is juist, het is een houder voor 2x4 cellen (AA-Penlite etc.) Geen V vorm of zo. Een gewone recht toe recht aan houder waarvan ze er in een ordinaire winkel massa's hebben.

    Het is de achterzijde van een Eclipse 7 die het zelfde batterijsysteem gebruikt als jou zender. (Ik heb ook nog een Flash 5 (x) liggen wat een Flash 4 is maar met een kanaal meer, dus kon ik de vergelijking maken - De achterzijde is identiek).

    PS : zoom de foto van mijn batterij eens in en lees eens voor hoeveel Hitec zenders die al kan gebruikt worden.

    Stevo
     
  14. kieskes

    kieskes Guest

    Super super! Dat gaat dus geen problemen geven, toch nog een laatste vraag :)

    Aan dat pack zit een zogenaamde Fubata plug/connector?

    Gr!

    Sorry, hier had je het antwoord al op gegeven!
     

Deel Deze Pagina