T
tigermoth
Guest
Hoi mensen,.. ik heb een probleem
meer een compleet raadsel
zondag 15 juni.. vrolijk vliegen met geelding. accus netjes geladen enz enz.
veilige landing, kist in de pits.. en gezellig kletsen..
na een poosje weer een rondje vliegen? kist voltanken, zender aan. (voltmeter springt netjes naar 100%
) vliegtuig aan, servo's springen vrolijk naar de 0 positie..
gas vol.. gebeurt niets.. roeren testen. gebeurt nog niets..
ik vond dit nogal vreemd, maar vermoedde dat de accu van het vliegtuig leeg kon zijn.. (misschien aan laten staan, wist ik niet meer..)
dus ff die accu aan de snellader, en na een poosje. toen het piepje afging dat ie vol is.. weer testen..
zelfde.
voltage 100%, servos verspringen bij het aanzetten van de zender, maar reageren niet op de sticks..
even lex er bij geroepen. op zijn frequentie met zijn zender de ontvanger ff getest.. dat werkte allemaal prima. dus de ontvanger is heel..
thuis met andere krystallen geprobeerd.. niets werkt..
andere ontvanger geprobeerd,.. geen verschil..
antenne zit niet los..
dus de zender is stuk
heeft iemand dit vaker mee gemaakt? weet wat het zou kunnen zijn en hoe dat evt verholpen kan worden?
( ps, ik was van plan om een nieuwe zender te kopen.. misschien heeft ie het gehoord? )
iig..
:help:
mvg
Rico.
meer een compleet raadsel
zondag 15 juni.. vrolijk vliegen met geelding. accus netjes geladen enz enz.
veilige landing, kist in de pits.. en gezellig kletsen..
na een poosje weer een rondje vliegen? kist voltanken, zender aan. (voltmeter springt netjes naar 100%

gas vol.. gebeurt niets.. roeren testen. gebeurt nog niets..
ik vond dit nogal vreemd, maar vermoedde dat de accu van het vliegtuig leeg kon zijn.. (misschien aan laten staan, wist ik niet meer..)
dus ff die accu aan de snellader, en na een poosje. toen het piepje afging dat ie vol is.. weer testen..
zelfde.
voltage 100%, servos verspringen bij het aanzetten van de zender, maar reageren niet op de sticks..
even lex er bij geroepen. op zijn frequentie met zijn zender de ontvanger ff getest.. dat werkte allemaal prima. dus de ontvanger is heel..
thuis met andere krystallen geprobeerd.. niets werkt..
andere ontvanger geprobeerd,.. geen verschil..
antenne zit niet los..
dus de zender is stuk
heeft iemand dit vaker mee gemaakt? weet wat het zou kunnen zijn en hoe dat evt verholpen kan worden?
( ps, ik was van plan om een nieuwe zender te kopen.. misschien heeft ie het gehoord? )
iig..

mvg
Rico.