Hitec HS-785HB

Ik heb een vraagje :

Ik heb de Hitec-785HB (3.5 rotation )

Als ik deze aansluit op mijn 3kanaalszender(Zebra 3kanaals) en ik gebruik mijn sticks dan maakt de servo maar 1.5 rotation.

Sluit ik hem aan op het 3de kanaal(AAN/UIT) dan maakt hij zijn 3.5 rotations.

Besluit :slechte zender.

Volgens het bijgeleverd briefje kan dit inderdaad met sommige zenders gebeuren.
Alleen met een Hitec zender gaat dit niet gebeuren.

Nu dacht ik als volgende zender een "Boat & TRuck" van Robbe aan te schaffen. Meer kanalen,degelijker en alles is digitaal instelbaar.

Ga ik met deze zender hetzelfde aan de hand krijgen ??

Alvast bedankt

mvg Luc

ik denk dat dat komt omdat de 3,5 omw. alleen kan als de stick naar voren of naar achter gaat inclusief de fijn afstelling naast de stick.

hoi luc

ik heb zelf meerdere Hitec-785HB winches, deze geven op een robbe fc-16 (versie 1)
4 rotaties, dus zelfs wat meer dan hitec zelf opgeeft.

de trim geeft nog wat extra omwenteling, ong een 1/3 omwenteling zowel links als rechtsom.
totaal dus 4en2/3 omwenteling

ik neem aan dat dit op de nieuwe fc16 boat en truck hetzelfde is

groeten johan

Laatst bewerkt:
ik heb zelf meerdere Hitec-785HB winches, deze geven op een robbe fc-16 (versie 1)
4 rotaties, dus zelfs wat meer dan hitec zelf opgeeft.

de trim geeft nog wat extra omwenteling, ong een 1/3 omwenteling zowel links als rechtsom.
totaal dus 4en2/3 omwenteling

ik neem aan dat dit op de nieuwe fc16 boat en truck hetzelfde is

bedankt Johan voor dit allesverklarend antwoord.

Ik wil de "boat& truck" kopen omdat ik dan het aantal omwentelingen digitaal kan begrenzen op 2 of bv 2.5 omwentelingen.

ik denk dat dat komt omdat de 3,5 omw. alleen kan als de stick naar voren of naar achter gaat inclusief de fijn afstelling naast de stick.

Bedankt Jan maar dit heb ik allemaal geprobeerd maar helpt niks.

Ik heb als eerste zender zo'n low budget zender gekocht voor 50 euro.
Had beter direct iets meer geld gegeven,dan waren er veel problemen voorkomen.

de fc 16 heeft inderdaad de mogelijkheid om de servoweg in te stellen in het programma ATV, (heeft bij de Boatntruck volgens mij een andere naam)

let alleen wel op dat als je meerdere modellen hebt geprogrameerd dat je ook het model selecteerd waarmee je zeilt/vaart, als de winch mechanisch beperkt
en je bijvoorbeeld 60% ATV geprogrameerd hebt in het modelgeheugen en je hebt het verkeerde model geselecteerd met 100% ATV , dan trekt de winch er
met de volle kracht doorheen:rolleyes:

groeten johan

Ik heb de FC-16 "Boat and Truck" versie en al meermaals met de Hitec zeilwinch gebruikt.

Geeft standaard inderdaad zo'n 4 omwentelingen, maar vermits de zender over een computer beschikt is deze perfect instelbaar (ATV)

wel even opletten zoals johan zegt als je verschillende modellen gebruikt ;)

Maar kan perfect, prima zender, werkt echt lekker voor boten!

Back