hitech eclips 7

• Topicstarter Topicstarter sitting duck
  • Startdatum Startdatum
S

sitting duck

Guest
bij de hitech zender is het zo dat wanneer het gasknuppeltje onderaan is je kan trimmen en de trottle cut werkt ,wanneer hij bovenaan is kan je niets meer doen,dit wil dus zeggen dat je voor gas te geven moet duwen .
Ik vlieg liever met gas geven -> naar onder trekken omdat dit mij logischer lijkt en dit relaxer vliegt :D
Ik heb dan mijn servo omgepoold maar de trim en de trottle cut wil niet mee.
Ik vind nergens hoe ik dit kan veranderen :?

ben je al lid van een club?
zo niet ga dan EERST kijken hoe hun allemaal vliegen, anders kan straks niemand je helpen daar !!

ja ik ben al lid van een club en mag zaterdag zelfs al mijn test gaan doen :lol:
zij vliegen allemaal met gas trekken ,he dat ik het wil dus.

Volgens mij moet je dat in een menu ergens in kunnen stellen. Ik ken de Hitec zenders niet maar dezelfde functie zit ook op m'n Futaba FC18. Bij deze zender kan ik het instellen zoals ik het wil, uitzetten kan ook dan werkt je trim zowel boven als onder.
Even zoeken dus in de gebruiksaanwijzing of anders iemand zien te vinden die een gebruiksaanwijzing voor je hebt.

Volgens mij kan je de "travel" negatief zetten..
Dus -100%
Ik moet anders even op mijn eigen zender gaan kijken.
Maar zoek het daar even in, anders zou je evt de draadjes van de potmeter nog om kunnen solderen. De middelste laten zitten en de 2 buitenste omdraaien.
Succes!

Ik meen gelezen te hebbben dat dit nu juist een van de tekortkomingen is van Hitec zenders. Bij ieder ander merk kan je de gas trimming bovenin of ondaraan zetten maar bij Hitec is van fabriekswege vastgelegd hoe het zit. Dit is overigens wel zeer begrijpelijk omdat in ieder echt vliegtuig gas geven throttle naar voren duwen is en in de begin tijd van de proportionele modelbesturing werd de stick indeling gemaakt naar analogie van de werkelijkheid. Om die zelfde reden was ailleron ook altijd gekoppeld aan hoogte.

Hans Delemarre

"travel" omkeren maakt alleen maar dat de servo de andere kant uitloopt en niet dat de sticktrimming omkeerd. Helaas dus....

De info over de trim op het gas heb ik uit een recent nummer van Model Airplane News

Hans Delemarre

In de software van de Eclipse 7 is deze voorziening niet aanwezig. Zowel de gaspotmeter als de digitale trim moeten dus hardwarematig worden omgedraaid. Met de potmeter gaat dit, zoals hierboven staat beschreven. De trim levert een probleem: hiervoor moet de trimprint worden gemodificeerd, waarbij de functie van beide trimschakelaartjes moet worden verwisseld. Geen werkje om dus zo maar even zelf uit te voeren.

Ik had precies hetzelfde voor met mijn Hitec zender. Omdat de trims digitaal zijn, kan je er niets aan doen. Ik had ook mijn throttle potmeter omgepoold.
Ik vond het echter geen probleem, de trim en throttle cut werken wel, alleen zitten ze 'aan de verkeerde kant'. Kwestie van gewoon te worden.
Ik heb toen ook contact genomen met Hitec België, maar ook daar geen oplossing gevonden. Ik heb zo leren vliegen, en eigenlijk nooit problemen gehad.

Na 2 jaar heb ik de stick nu terug gezet in 'gas duwen' positie, omdat dit logischer is, en ook in echte vliegtuigen is dit zo.

Good luck
WVL

Ik heb nu ondertussen ook leren vliegen met gas duwen ,denk er nu niet echt meer bij na,toch vind ik gas trekken logischer dan gas duwen ,om de reden dat up(trekken)=omhoog down(duwen)=omlaag en met gas is het nu net anders om ,duwen om te stijgen ,trekken om te dalen. Maar ja nu maakt het al niet zoveel meer uit ,ik denk er toch niet meer bij na.

Back