HJK Pilf x 1.1, Mega 16/40/1 setup

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door joeribar, 4 aug 2020.

  1. joeribar

    joeribar

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    610
    Locatie:
    Ellikom
    Hallo iedereen ik ben nieuw in de pylon/hotliner wereld. Heb er al heel wat verschillende gevlogen maar telkens 2dehands gekocht dus ze waren vliegend. Nu ben ik vanplan mijn Pilf x 1.1 te voorzien van 2 setups. De setup die er nu in zit pylonrace/speed setup en een 2de setup als hotliner. Ik heb nog een mega 16/40/1 liggen waar ik een reductie op wil gaan zetten. Maar wie kan me helpen/bevestigen dat volgende onderdelen correct gekozen zijn voor de motor die ik heb.

    Ik wil het volgende bestellen

    - KPG27-Getriebe 5,2:1 · Kontronik

    - Adapterflansch 3500 · KIRA 400/480 · KPG25 · KPG27 · Kontronik

    - Kontronik KK 480 - Alu-Kühlkörper für Ø 28 mm Motoren

    Prop
    - CFK Klappluftschraube 15" x 16" · 8 mm Hals · RFM Freudenthaler

    Klopt dit allemaal

    En wat voor een propadaptor zou ik best nemen voor deze setup?

    Bedankt alvast! [​IMG]
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb het idee dat die prop wel heel erg positief is.. 15 inch diameter lijkt mij erg groot als pylonaandrijving.
    Dan zou ik eerder denken aan een 7x21 of zo.
    En die Kühlkörper zal niet heel veel helpen, is alleen maar extra gewicht en ruimte.
    Volgens mij heeft @H.B.Busking ooit een HETmotor van een vertraging voorzien, dat is dezelfde maat.
    Die weet het wel.
    Als hotliner setup (dus bursts van 2-3 seconden) kan je er een RFM 16x16 opzetten.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. joeribar

    joeribar

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    610
    Locatie:
    Ellikom
    Die prop is ook de bedoeling als hotliner. Een pylon setup heb ik er nu al inzitten