HK 450 canope: welke verf ?

Hoi

Ik wil de witte canope schilderen/spuiten. Het materiaal zou PET zijn.

wie weet welke primer en welke verf geschikt is ?

grtjs
Snans

Je kunt beter een gespoten HK kapje bestellen voor een paar dollar, of gewoon een originele T-Rex kap. Er is niks wat op dat vettige spul blijft zitten behalve stickers.

wie weet welke primer en welke verf geschikt is ?

Voor zover ik weet houd echt niks op dat spul behalve stickers.
Als je 'm toch spuit bladert de verf er zo weer vanaf.
Een glasvezel gespoten kapje van Hobbycity kost trouwens minder dan een spuitbus verf en primer dus waarom zou je ;)

Spuiten.

Voor zover ik weet houd echt niks op dat spul behalve stickers.
Als je 'm toch spuit bladert de verf er zo weer vanaf.
Een glasvezel gespoten kapje van Hobbycity kost trouwens minder dan een spuitbus verf en primer dus waarom zou je ;)
Ik zou wel een goede kunststof primer gebruiken,en lak op waterbasis met blanke lak erover, wel blanke lak op 2 compenente basis met weekmaker er in, dus toch een heel gedoe.
Mvg Ger, Autospuiter in de vut.

Ik gebruik primer van Revell, en acryl lak van de Karwei. Over vettigheid heb je met een HK450 weinig zorgen; 't is een electro heli.

Hugo

op de vraag waarom spuiten terwijl je voor enkele dollar een gespoten hebt:

waarom nieuwe kopen als er bij de bouwdoos ééntje zit :mrgreen:

ene... toch niets zo leuk als iets personaliseren ;)

PE en PP

Polyethyleen (PE) en Polypropyleen (PP) zijn niet overspuitbaar.
PET is een PE variant die zich evenmin laat overspuiten.

Lak wil gewoon niet hechten op dit materiaal.
Als foefje wordt als redmiddel wel eens geprobeerd het materiaal met een vlam aan te roeten, dus erlangs wapperen met een vlam, zo ontstaat er een laagje wat verf enigzins laat hechten.
Maar erg succesvol lijkt het niet te zijn.

Greetz,
Frank

foto`s van hk canopie

p1020888.jpg
p1020889f.jpg
p1020683.jpg

ik heb eerst goed geschuurt en daarnaar goed ontvet(dit heb ik gedaan met een koud ontvetter die je gebruikt voor remmen van de auto werkt supper goed van motip http://www.motip.nl/?page=23&id=1122 ) dit is zeer belangrijk doe je dit niet dan lukt het niet
hier op het forum zijn meerder mensen dit hun kapie geverfd/spotten hebben succes

Laatst bewerkt:
Polyethyleen (PE) en Polypropyleen (PP) zijn niet overspuitbaar.
PET is een PE variant die zich evenmin laat overspuiten.

Lak wil gewoon niet hechten op dit materiaal.
Als foefje wordt als redmiddel wel eens geprobeerd het materiaal met een vlam aan te roeten, dus erlangs wapperen met een vlam, zo ontstaat er een laagje wat verf enigzins laat hechten.Maar erg succesvol lijkt het niet te zijn.

Greetz,
Frank
weet je het zeker . er worden pet body verkocht die wel te verven zijn.
ps: ik zit in de kunstof industrie.
tegenwoordig zijn er verf soorten in de handel die voor alle soorten materiaal geschikt zijn.alleen je moet goed de etiket lezen .of de verf geschikt is. kunstoffen autobumper is ook gemaakt van Polypropyleen.als ik het goed heb zijn de modellen van multipex ook van ppe gemaakt(elapor foam dit is geexpandeerd polypropyleen(ppe) ) deze modellen zijn goed te verven als dit niet klop verbeter dan mijn ik kan adbuis hebben:???:.alleen het bekende piepschuim niet deze wordt leterlijk weg gevreten door de verf. alleen het gevaar is er dat je niet weet wat de samen stelling is van het geen wat je wil gaan verfen dus altijd eerst uit probeeren .op een stuk je wat niet opvalt. dit heb ik ook gedaan, zie mijn foto`s (binnen kant) succes met het spuiten van je kapje.
Sp: het is een half jaar geleden dat ik deze heb gespoten .en de foto heb ik van ochten gemaakt.zo als je ziet.ziet het nog goed uit. al zeg ik het zelf:rolleyes:.
gr pierre

Laatst bewerkt:
PP en PE

hoi Pierre,

Als er een PE of PP overspuitbaar blijkt is het een aangepaste variant.
Voorbeeld is PP/EPDM, een overspuitbare variant.
Daar worden bijvoorbeeld sommige kunststofdelen in de automotive industrie van gemaakt.

Een volle PP of PE is niet overspuitbaar en daar zullen autobumpers uiteraard nooit van worden geproduceerd.

Greetz,
Frank

hoi Pierre,

Als er een PE of PP overspuitbaar blijkt is het een aangepaste variant.
Voorbeeld is PP/EPDM, een overspuitbare variant.
Daar worden bijvoorbeeld sommige kunststofdelen in de automotive industrie van gemaakt.

Een volle PP of PE is niet overspuitbaar en daar zullen autobumpers uiteraard nooit van worden geproduceerd.

Greetz,
Frank
dat klop .men gebruikt in de auto industrie vaak ABS. maar daarom kan je het kappie wel spuiten .epdm word vaak voor vijverfolie gebruikt .ik kan hier wel verder op in gaan maar dan word het erg off topik.

Laatst bewerkt:
Back