Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
wie weet welke primer en welke verf geschikt is ?
Ik zou wel een goede kunststof primer gebruiken,en lak op waterbasis met blanke lak erover, wel blanke lak op 2 compenente basis met weekmaker er in, dus toch een heel gedoe.Voor zover ik weet houd echt niks op dat spul behalve stickers.
Als je 'm toch spuit bladert de verf er zo weer vanaf.
Een glasvezel gespoten kapje van Hobbycity kost trouwens minder dan een spuitbus verf en primer dus waarom zou je![]()
waarom nieuwe kopen als er bij de bouwdoos ééntje zit![]()
Omdat je die niet kan spuiten![]()
die kan je wel spuiten.Omdat je die niet kan spuiten![]()
weet je het zeker . er worden pet body verkocht die wel te verven zijn.Polyethyleen (PE) en Polypropyleen (PP) zijn niet overspuitbaar.
PET is een PE variant die zich evenmin laat overspuiten.
Lak wil gewoon niet hechten op dit materiaal.
Als foefje wordt als redmiddel wel eens geprobeerd het materiaal met een vlam aan te roeten, dus erlangs wapperen met een vlam, zo ontstaat er een laagje wat verf enigzins laat hechten.Maar erg succesvol lijkt het niet te zijn.
Greetz,
Frank
dat klop .men gebruikt in de auto industrie vaak ABS. maar daarom kan je het kappie wel spuiten .epdm word vaak voor vijverfolie gebruikt .ik kan hier wel verder op in gaan maar dan word het erg off topik.hoi Pierre,
Als er een PE of PP overspuitbaar blijkt is het een aangepaste variant.
Voorbeeld is PP/EPDM, een overspuitbare variant.
Daar worden bijvoorbeeld sommige kunststofdelen in de automotive industrie van gemaakt.
Een volle PP of PE is niet overspuitbaar en daar zullen autobumpers uiteraard nooit van worden geproduceerd.
Greetz,
Frank