Nee.
De staartrotor van een heli zal, zeker in hoover, naar rechts blazen, dus de heli naar links verplaatsen. In hoover, als de heli echt stilhangt is dit terug te zien als een iets scheefhangende heli.
De reden dat de esc (motorregelaar) en de motor doorgebrand zijn zal ergens anders gezocht moeten worden.
Zo moet je beiden aan kunnen raken zonder de handen te verbranden na het vliegen (komt neer op ong 60 graden, ze mogen iets van 80 graden worden).
Er is ook nog een reden waarom hij zo warm wordt.
- draait de heli wel soepel, als je de rotor een zet geeft, met deze gewoon 7 a 8 rondes maken, zonder problemen. Zo niet, kijken wat er aanloopt.
- staat de gascurve wel goed? brushless motoren vinden het niet leuk om bij weinig toeren veel kracht te moeten leveren (dus hoover, toch een hele intensieve bezigheid, ook voor helicomponenten). Misschien moet deze omhoog, maar eerst kijken naar de temperaturen na een vlucht.
- een motorregelaar zorgt vaak ook voor de stroomvoorziening van de servo's en ontvanger. dit zorgt ook voor een stevige toename van warmte op je regelaar. Hier kan het probleem ook liggen.
Maar zoek eerst de eerste 2 uit, de laatste zal pas opspelen als je wat vordert met vliegen.