hk 500 gt

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door andreprins96, 2 dec 2012.

  1. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    beste modelbouwers,

    Ik heb al bijna een jaar mijn micro helicopter honeybee king 2. ik ben op zoek naar wat groters en ben uitgekomen bij een hk 500 gt van hobbyking uit duitsland.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._Kit_incl_blades_and_extras_DE_Warehouse.html

    ik moet dus zelf alles erbij kopen wat er onder staat. heeft iemand verstand van wat er allemaal bij elkaar kan? ik zal even linkjes zetten van wat ik er allemaal bij wil.

    Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV (DE Warehouse)

    Turnigy S3317B Servo 19g / 2.5kg / .14sec (DE Warehouse)

    Hobbyking SS Series 90-100A ESC (DE Warehouse)

    Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack (DE Warehouse)

    Turnigy 9X 9Ch Transmitter without Module (Mode 1) (v2 Firmware) (DE Warehouse)

    En dan wil ik nog een bijpassende ontvanger uit honkong laten komen. dan heb ik nog een gyro nodig, en wilde weten of dat met een 450 serie gyro kan, zoals deze:

    G210HL Micro Heading Lock MEMS Gyro - EFLRG210HL

    Ik denk dat ik dan alles heb. weet iemand of ik iets vergeten ben?? bedankt voor de hulp alvast!
     
  2. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    312
    Locatie:
    spijkenisse
    Je heb een PBtje.;)
     
  3. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    een 500 size vliegt op 6S dus die lipo 3s 2200 gaat niet werken.

    minimaal een 6s 2650 40 C nemen is mijn advies.

    Nog beter advies;

    FF doorsparen voor een Align 500, evt gebruikt hier op het forum, die HK heli's zijn leuk in het begin maar worden een bron van irritatie op den duur.

    Kijk eens in het te koop gedeelte, daar staan 2 Compass Atom 500 FBL te koop, een Trex 500 killer!!! Low parts count build like a tank and very very powerful!!!

    Just my 2cts
     
  4. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    @gehavo: oo okee ja dat wist ik niet haha maar onder de heli stond wat je minimaal nodig had en die batterij stond erbij dus dacht die dan maar heh XD maar dankje voor het advies. en een trex is toch veel duurder? waarom is deze zo slecht dan, gaat ie snel kapot ofzo?

    groetenn..
     
  5. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    aluminium is mindere kwaliteit, snel veel speling, assen en tandwielen vaak krom, om hem echt lekker te laten vliegen heb je al snel veel upgrades van align nodig.

    Doe maar eens een zoek opdracht hier op het forum, er is heel veel info over deze heli te vinden.
     
  6. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Niet doen en doorsparen
     
  7. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    Ik zou even rustig kijken of je alles goed hebt. Ik heb aan de hand van jouw lijstje het idee dat jij even snel een 500 heli wilt regelen.
    Met betrekking tot de zender kies je bijvoorbeeld voor een mode1 zender.
    Het merendeel van de heli vliegers vliegt mode 2.
    Er is geen goed of fout in de keuze van de mode. Welke mode heeft je zender van de KING?

    Met betrekking tot de kwaliteit van de HK.
    Zelf vlieg ik naast Align ook HK heli's. (450&500)
    Ik ben zelf wel onder de indruk hoe deze heli's het houden ten opzichte van de Align heli's.
    Wellicht dat je het verschil merkt als je harde 3D gaat vliegen.
    Op dit moment zul je vooral merken dat HK parts veel goedkoper zijn dan originele align.

    Ik heb het vermoeden dat het budget niet beschikbaar is om een align te kopen.
     
  8. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Ohja HK NL verkoopt de 500 ook gewoon ;)
     
  9. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    Als ik je lijstje verder doorloop kom ik op het volgende:
    - Je servo heeft niet de maat die je er zo in kunt plaatsen.Ik heb de Turnigy MG930 er in zitten. Werkt geod maar is al heel lang in backorder. Maar kun je wel gebruiken om de specificaties te vergelijken.
    - De ESC die jij kiest heeft geen BEC. Hoe ga je je ontvanger voorzien van stroom? Persoonlijk zou ik de Plush 80A kiezen.
    TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller (DE Warehouse)
    - De lipo is al besproken. Mij bevalt de Turnigy 6s 3000Mah 20C uitstekend.
    Turnigy 3000mAh 3S 20C Lipo Pack (DE Warehouse)
    - Je Gyro is altijd een lastige keuze. In mijn optiek is een goede gyro servo combinatie wenselijk. Een slechte giro maakt het vliegen veel moeilijker.
    Ik heb wel het één en ander geëxperimenteerd met goedkope giro's in combinatie met goedkope servo's. Daarom heb ik hier nu diverse gyro's op de plank liggen.....Op de meeste heli's vlieg ik uiteindelijk met een futaba GY401 met de bijbehorende futaba servo. Deze combi is al wat gedateerd maar werkt goed.
     
  10. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    +1

    mvg. Freddie
     
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Doorsparen en een kwalitatief betere heli kiezen zoals de Align.
    Echt, het is de centen meer dan waard.
    Vr Gr D
     
  12. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    oke ik hoor hier allemaal negatieve reacties :) ik zal het nu zeker beter overwegen. maar ik was eigenlijk op zoek naar een goedkope kit, gewoon als een soort beginners heli in de grote 3d helicopters. als ik het zo bekijk dan gaat een align me ongeveer 500-600 euro kosten als ik in europa zoek. als ik deze hk samenstel zit ik aan 230 euro. ik snap dat er verschil is in kwaliteit, maar als jullie zeggen dat de onderdelen enzo ook goedkoper zijn dat lijkt me dit toch wel een goede beginnersheli.

    even op een rijtje voor als ik het wel doe:

    - Grotere batterij (minimaal 6s 2650 40 C)
    - mode 2 remote
    - servo op maat
    - andere esc met bec
    - goede gyro

    Ben ik nu nog wat vergeten?

    En heb nog een vraag: STEL dus dat ik het doe, ik heb al jullie slechte reacties gelezen, maar stel, kan ik dan een 2650 mah batterij op laden met mijn esky 800 mah lader? ik weet het, dat duurt lang maar kan het?

    Groetjes
     
  13. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Hoi Andre.
    Ik blijf bij mijn eerdere melding om het niet te doen. Een vliegkennis van mij heeft ook een HK 500 gekocht en heeft daar niet dan problemen mee.
    Ik zie dat je uit Kampen komt, ik vlieg samen met mijn vliegmaatjes in Apeldoorn. Ik zelf vlieg met een T-Rex500 Pro. Kampen naar Apeldoorn is te doen, dus als je een keer langs wilt komen voor info ben je meer dan welkom.

    mvg. Freddie
     
  14. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Je zegt ook niet of je er al fatsoenlijk mee kan vliegen.
    Binnen een jaar was die bij mij al lang geprakt.

    Duur grapje om op te oefenen, zon 500 size.
    Ik heb nu ook een Atom 500, en ik kan je vertellen : 500 size is niet voor beginners, hoe stabiel dan ook.
    Ik bedoel : je bent 16 jaar, hoeveel krantenwijken heb je ?

    Als je hulp hebt van ervaren piloten met bouwen is er geen probleem,
    als je zelf wat gaat proberen, heb je kans dat het misgaat, en met een 500 size wil je niet dat het misgaat.
    Een 450 verwond je, met een 500 lig je in het ziekenhuis.

    Hoe dan ook je koopt hem tog wel, veel plezier ermee,
    tog zou ik eerst nog een 450 halen als ik jouw was, en nog een jaartje oefenen.
    Dan zie je mischien het nut van kwalieteit ook wel in.
     
  15. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
  16. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Oh, zo te zien op dat filmpje in je onderschrift kun je er al fatsoenlijk mee vliegen.

    Gewoon kopen dus, maar bereken wel even hoe duur een echte is in verhouding.
    Volgens topics op het forum hier, zijn er aardig wat dure Align parts nog nodig, zoals tandwiel enzo.
    Mischien dat je op 80% van de kosten van een Align uit gaat komen, voor een heli die niet eens half zo goed is.
     
  17. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    o misschien wel een goed plan ja een 450. zat een beetje te twijfelen maar het scheelde zo weinig dat ik dacht: dan toch maar de 500. maar kan je me een beetje helpen met het samenstellen dan?
     
  18. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Natuurlijk, als er een probleem is : laat maar horen.
    Ik zou zeggen minimaal 40A ESC.
    Ik heb zelf de Plush 40, maar er zijn genoeg anderen.
    Het schijn dat de K-Force betere softstart heeft, die ga ik zelf nog een keertje halen.

    Voor een staart servo : haal je de beste die er is, van het merk Futaba ofzo.
    Daarvan heb ik de s9257, kost wel gelijk 70 euro+.

    Motortje : tussen 3500 en 4000kv, 13 tands pinion erop, niet voor minder gaan, lekker veel power!
    Ik heb zelf de 2215H 3550kv, en dat vliegt goed.

    Als gyro raad ik absoluut een Spartan Quark aan!, kosten ook nog maar 75 euro tegenwoordig!
    Zo komen die HK500 centjes ook wel op.

    Geen nood, een staartservo en gyro gaan meestal niet kapot bij een crash,
    als je een goede servo hebt tenminste, anders gaan ze ook stuk zonder crash.
     
  19. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    ff een link als tip: HK 500GT information and build guide
    Die Marc 'nuttcaze' is veel bezig geweest met HK heli's en daarover ook veel informatie geschreven en video's gemaakt. Bij de build video's geeft ie ook wel aan welke onderdelen je beter meteen kan vervangen door onderdelen van align.

    Je zal zeker een andere lader nodig hebben want voor zover ik weet kan die esky lader kan geen 6s accu's laden. Voor de voeding van je lader kan je evt een pc-voeding gebruiken; is hier op het forum wel meer over te vinden.
    Tijdens het laden van lipo's kan je voor de veiligheid beter een oogje in het zeil houden maar als het laden uren duurt is dat niet echt te doen.
    Verder vind je hier ontzettend veel info Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak

    Ik zal je verder niet aanraden voor een HK-heli te gaan ;) een goede heli met goede elektronica, goede zender en dat hoeft dan echt nog niet het beste te zijn maar dat vliegt gewoon een stuk beter.
    Zo is align ook zeker niet het beste zowel qua ontwerp als materiaal maar 't is wel oke, 'overal' te koop en daarom denk ik ook wel populair.
     
  20. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Ook voor een 450 size zeg ik geen HK. Kijk hier eens op het forum bij heli's te koop, staan ook een paar Align heli's tussen en nog FBL ook.

    mvg. Freddie
     

Deel Deze Pagina