hk 500 gt

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door andreprins96, 2 dec 2012.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Doorgaans als je verbindingsproblemen hebt, moet je gewoon ff kijken waar het vandaan komt...
    Ook in het 2.4 tijdperk zijn erg gewoon storingen, waar zenders soms niks mee kunnen.

    Een andere zender gaat anders met storing om, dat kan dan de "oplossing" bieden..

    Over kuddes gesproken, enorme aantalle mensen hebben een dx 6, en zweren erbij. Dus geen storing. Zegt iets over het ding, aangezien een negatief verhaal vaak 10 keer vaker verteld wordt.

    Meestal raad ik mensen aan even bij de mensen die hun gaan helpen te rade te gaan.
    Een futaba club instappen met een devo zender, kan er op uitkomen dat je weinig echte hulp met de heli krijgt, omdat simpelweg niemand weet hoe de zender werkt.

    Zelf heb ik echt helemaal niets met de walkera zenders, ik vind ze altijd een beetje tegendraads werken, overal precies tegen mn gevoel in
    Alles zit net waar ik het niet verwacht

    Maar ik ben dan ook futaba gewend.
    Een ander merk is altijd een erg grote overstap. En zeker walkera staat niet echt bekend om de duidelijke menustructuur

    Zenders zijn persoonlijk, zelf denken, zelf kijken, meningen van de mensen meewegen en gewoon kiezen.
     
  2. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Zoals ik dus ook al zei: het is allemaal persoonlijk;)

    Maar de Devo-serie van Walkera is niet meer te vergelijken met de WK-serie:)
    Alles is tegenwoordig netjes gelagerd en de schakelaars van de Devo vind ik beter dan die van de DX6i.
    Maar nogmaals het is persoonlijk en je moet doen waar jij jezelf het prettigste bij voelt!
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zoals gezegt: alles is dus helemaal persoonlijk.
    Gebruik zelf al een tijd een Spektrum DX6i DSM2.Met volle tevredenheid en....geheel storingsvrij.
    Let wel: dat is de allereerste versie, dus de DSM2.
    Daarna een 2e Spektrum DX6i DSM2-X erbij gehaald.
    Heeft me de nodige toestellen gekost die door zenderstoringen de grond ingingen.(Nee. lag niet aan de ontvangers)
    Die zender heeft mijn vertrouwen verloren en heb ik buiten gebruik gesteld.Vergelijkbaar met je partner die vreemd is gegaan en ook DAT zal dan nooit meer 100% goed komen ook al kom je weer nader bij elkaar en ga je weer lekker door op de oude voet alsof er niets is gebeurd.
    Mijn eerste DX6i met DSM2 binnenwerk vertrouw ik voor 99,9% en die gebruik ik dagelijks.
    Mijn Walkera Devo 8-s zender heb ik reeds een aantal maanden in gebruik.
    Vlieg er veel modellen mee waaronder een Align Trex450Pro V2 met BeastX Gyro.
    Tot op heden totaal geen last van een storing gehad en ik vlieg erg veel en ver weg met mijn modellen.
    Ook bij deze Devo 8-s zit het vertrouwen wel goed.
    Niet om Walkera een hart onder de riem te steken, maar ze hebben de laatste tijd wel een behoorlijke inhaalslag gemaakt op kwalitatief gebied.
    Het is toch echt niet meer het merk Walkera van vroeger.
    Blijf ik er wel bij om Andre toch een Spektrum DX6i aan te raden.
    Kost je bij RCTwente in Enschede slechts 100 euro inclusief verzendkosten en garantie.
    Voor dat geld koop je echt een goede zender waarbij Andre ook nog eens de Bind and Fly modellen van Horizon Hobby mee kan binden.
    Daar schiet een Walkera zender helaas mee tekort want die heeft de mogelijkheid daartoe niet. (mede daarom gebruik ik er een Spektrum bij)
    Ook de cheapy Orange ontvangers werken goed en kosten de hoofdprijs niet.
    Voor Andre lijkt me daarom een Spektrum zender de betere keuze.
    Vr Gr D
     
  4. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    maar waarom zou ik nou een nieuwe zender willen opeens? ik weet het, het komt niet heel betrouwbaar over maar ik denk dat het gewoon een foutje is van de fabriek. ik ga niet nog eens 100 euro uitgeven aan NOG een zender terwijl deze het prima doet. ik snap dat jullie allemaal rijk genoeg zijn om dat te kopen maar ik kan mijn geld wel ergens anders aan besteden.
     
  5. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    We kunnen elkaar de hand schudden, ik moet ook sparen om mijn hobby uit te kunnen voeren ;) Maar inderdaad moet je niet zomaar iets weg gooien als je zelf de ervaring hebt dat iets goed is. En soms mag je best een beetje eigenwijs zijn..... dat bespaart je een hoop centen :D

    Ik vlieg met een eenvoudige zender en heb echt niet de intentie om iets anders aan te schaffen omdat andere daar ook mee vliegen. Dat geld besteed ik liever aan andere dingen :proost:
    P.S. Succes met vliegen, ik zie dat je het hoveren al goed onder de knie hebt:thumbsup:
     
  6. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    +1 het is gewoon een wanna have situatie :D
    ik vlieg zelf met de DX7SE van spectrum dat is ook al een vrij oude zender en ook ik heb niet de intentie om een nieuwe te kopen omdat er nu nieuwere zenders zijn.
    zie het maar zo met een vishengel van 150euro vang je niet meer dan met een hengel van 25euro
    al zijn er wel een paar dingen voor mij die de zender moet hebben :p

    gr Nick
     
  7. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    de antenna van mijn ontvanger kan toch wel aan de binnenkant van het frame gemonteerd worden, in verband met verstoring van de signalen?
     
  8. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Nee, liever erachter uit laten steken, ook zorgen dat de antenne niet tegen het frame aankomt.
     
  9. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    waarom mag hij niet tegen het frame aan dan?
     
  10. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Omdat de bananen krom zijn ?, sorry ik ben niet alwetend.

    Zoiezo moet er altijd 1 antenne zichtbaar zijn, ook mag je niet achter objecten heenvliegen.
    En als het antennetje tegen het alu framepje komt, vloeit het signaal weg mischien?, zoiezo kans op storing,
    helaas ben ik nogsteeds geen professor in de radiotechniek, mischien iemand die het beter kan vertellen ?
    Zoiezo is er vast wel iets over te vinden hoe en waarom 2,4 gigahertz rc werkt.
     
  11. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    ooh ja maar ik heb carbon frame en het zit nergens tegen aan. en volgens bronnen heb ik 2.3 km bereik en met 200 meter ben ik ook tevreden, dan zie ik hem allang niet meer
     
  12. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Andre,

    Het is het verstandigst om de ontvanger zo te plaatsten dat de antennes vrij zijn van het frame. Of dit nu carbon of aluminium is maakt niet zo veel uit. Wat je met deze raad doet moet je zelf weten, ik zou elk advies, dat een mogelijkheid tot crashen voorkomen kan, gewoon opvolgen.

    [​IMG]
     
  13. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
  14. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Sommige onderdelen kunnen de radiogolven beïnvloeden. Zowel negatief als positief. Bij sommige antennes (Yagi) maken ze daar juist gebruik van. Door extra materiaal toe te voegen wordt het signaal gericht en versterkt. Maar dit kan bij verkeerde uitlijning ook een heel negatief effect hebben. Daarom zie je de meeste antennes vrij opgesteld.

    In ieder geval weg van de ESC en motorkabels :D

    Ze hoeven niet perse aan de buitenkant te zitten en er hoeft ook niet continu een antenne zichtbaar te zijn. Bij mijn Logo 700 heb ik ze aan de staartbuis vastgezet met een kabelband. Als ik met de neus naar mij toe vlieg zitten de antennes achter het frame en canopy. Gaat prima, zelf bij grote afstanden. Bij mijn T-rex 700 zit de ontvanger voorin. Ook geen probleem. Zoals je zelf al aangaf, je hebt een behoorlijk groot bereik met 2,4GHz.

    En in vliegtuigen zitten ze in de romp. Zie je ze ook niet. En dat gaat ook prima ;)

    In jouw geval zou ik hem aan de onderkant tussen de ontvanger en de witte kabelband steken. Is iedereen gelukkig ;)

    Wat wel belangrijk is is de stand van je zender antenne. Zorg dat de punt of onderkant van de antenne niet naar het toestel wijst. Dit in verband met de uitstralingsrichting (dBi) van de antenne. Dit is een donut vorm rondom de antenne. Recht omhoog, naar de zijkant, schuin..... maakt niet uit. Maar niet richting of weg van je toestel.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2013
  15. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Glasfiber gaat het wel doorheen, en mag die ook rustig tegenaan komen dacht ik.
    Canopy is dus ook geen probleem.
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Het "tegenaan" komen kan beter voorkomen worden in het geval van het frame
    Dit ivm trilling en doorslijten

    Better safe than sorry
    Een heli is gewoon een heel erg compact ding, waar veel stroomgeleidende zaken klem op elkaar zitten.
    En in de regel beinvloeden deze zaken signalen
    2.4 heeft er niet zoveel last van, maar je moet er wel rekening mee houden.

    Mooiste is overal zo ver mogelijk vandaan, zodat de punten van de antennes zo min mogelijk beinvloed worden door kabels/motor/servo etc

    Ook een leuke, veel mensen richten de antenne van de zender recht op het toestel.
    Maar, een antenne straalt naar alle kanten uit, behalve in de richting van het puntje
    Oftewel, je verkort het bereik extreem als je dit doet ....
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    En daarom is het juist verstandig om de antenne op het model te richten: mocht je dan een keer rijkweidte-problemen of signaalsterkte problemen hebben, dan hoef je alleen maar 90 graden te draaien en je hebt (met een beetje mazzel) weer wat controle.

    Als je de antenne NIET op het model richt, dan is er ook geen speelruimte meer om het signaal beter op het model te richten: je bent al maximaal....

    Groet, Bert
     
  18. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    ja dat slaat nergens op, eerst zonder banden gaan rijden, en als je velgen bijna versleten zijn dan doe je er eens een keer banden op????!
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je mag dat best een beetje anders onder woorden brengen hoor, ik vlieg nog maar 30+ jaar RC heli's.... da's twee keer zo lang als jij überhaupt op deze wereld rondloopt....

    Natuurlijk slaat dat WEL ergens op: Het is bepaald niet zo dat je bijna geen bereik hebt als je met je antenne naar je model wijst, maar je hebt in elk geval nog wat signaalsterkte achter de hand voor het geval dat nodig is. En je hoeft er geen schakelaars voor om te draaien, geen batterijen voor te wisselen, niks van dat alles. Je hoeft alleen maar even een kwart slag te draaien.
    Als je je zenderantenne NIET op het model richt, heb je ook die extra signaalsterkte niet meer achter de hand.

    Dit soort grappen heb je alleen nodig als er wat aan de hand is, want onder normale omstandigheden heb je ook met de antenne op het model gericht, MEER DAN VOLDOENDE bereik. Maar er kan bijvoorbeeld een ontstoringscondensator doorbranden waardoor je opeens even wat extra's nodig hebt, of er trilt een schroef los (knakpuls storing) of er schuurt een isolator door of wat dan ook maar, je ontvangstantenne beschadigt om wat voor reden dan ook, you name it..... Want was jij niet laatst degene die vroeg:
    Het is gewoon altijd verstandig iets achter de hand te hebben....

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2013
  20. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    leuk, verschil van mening :D

    Zelf kom ik liever niet in de situatie dat ik er achter moet komen dat mn ontvangst hapert.
    2.4 en resets etc, ik wil het liever niet testen.
    Dus ik wijs de antenne van de zender een beetje scheef omhoog, om gewoon niet achter het bereik aan de slechte kant van de antenne te komen...

    kom ik dan eens buiten bereik, hoef ik niet te twijfelen dat er iets ernstig mis is met de zender/ontvangerset..
     

Deel Deze Pagina