Omdat er nog geen draadje over is, dacht ik laat ik er maar een beginnen Vanmiddag keek ik op facebook, en zag dat HK foto's van een hk700 TT DFC had geplaatst! https://pbs.twimg.com/media/BFN3zJCCYAIb1Nz.jpg:large https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/602043_538556482855065_233527857_n.jpg Sorry dat ik het ff snel op zn jan-boeren-fluitjes heb gedaan maar had problemen met uploaden:? Ik ben benieuwd wanneer de eerste verkocht zullen worden
Dat zeiden ze ook toen de HK600 uitkwam : hier gaan doden vallen. Vliegen er veel mensen met een HK600 ?, of meer alleen voor schaalvluchten ( kwijl ).
Waarom zo negatief? HK lijkt een prima optie als je geen groot budget hebt voor deze hobby (athans, geen 'align' budget). En ook als je geen 3d doet, behalve dan af en toe een flip, zijn deze heli's een redelijke keuze. Natuurlijk; het is een kloon, nooit helemaal 100%, maar dat weet je van te voren. Desondanks de kleine foutjes, is het vervangen van een paar onderdelen altijd nog goedkoper dan een 'echte' align helikopter -Kevin
Daar is IMHO waar ik tegenaan stuiter..mensen met n krap budget eindigen net zo duur als met n 'align' oid. Ellende is dat HK een belabberde quality check heeft. Zacht metaal en nog erger: zacht staal. De bouten die bijv. de mainblade en tailbladehouders op zn plek houden zijn van n slechte en poreuze kwaliteit en kunnen zomaar breken. Dat is sneu voor iemand met n krap budget en met n beetje mazzel is alleen de heli naar de knoppen (zie je het voor je wat er KAN gebeuren met 700 size???!!). Ja natuurlijk is het niet duur om de bouten te vervangen maar je moet het maar weten....bovendien zit t grootste prijsverschil m uiteindelijk in de electro, bij HK moet je ook daar de balletjes uit de soep vissen.
Afscheurende bouten in bladhouders van 700 size staartrotors zijn helaas ook bij Align een niet geheel onbekend fenomeen die menig vlieger een flinke schadepost ( soms zelfs nagenoeg total loss ) heeft opgeleverd...
Deze discussie is al vaak gevoerd, in de praktijk blijkt het mee te vallen Laten we eerst de praktijk ff afwachten En laten we niet vergeten dat align ditzelfde pad heeft doorlopen, en align is eigenlijk de onderste uit de kwaliteitskoker waar je een beetje van kan verwachten dat het heel blijft origineel De volkswagen onder de heli's, voor iedereen, kan alles Maar align zijn ook zat puntjes van aandacht te benoemen. Het gaat ook niet zozeer om vliegstijl, het gaat meer om de piloot Hij moet zijn pre flight checks goed doen...
Inderdaad, als je kijkt wat redelijke: motor, esc, servo's, ontvanger, lipo's, fbl gyro en laadapparatuur kost dan kan je net zo goed ook meteen een goede kit kopen, zeker met 550 en groter. Wat dat betreft bied align toch prima setjes voor het geld.
Het is net als met garages: bij een vakgarage betaal je voor een jaarlijkse beurt zeg, 1000 Euro. Dan ben je er (als je een goede garage bezoekt) vrijwel zeker van dat je een jaar zonder extra kosten rijd, je auto loopt optimaal etc etc. Ga je naar Beun de Haas, dan loop je een heel goede kans, dat je voor diezelfde beurt 700 Euro betaalt, en tussendoor nog een keer of twee terug kunt voor een reparatie van een paar honderd Euro per keer. Ofwel, op jaarbasis duurder. Je auto loopt mischien niet optimaal vanwege niet originele onderdelen (ik heb praktijkvoorbeelden gezien van Kwikfit-uitlaten die een auto een km per liter minder zuinig maakten) en dus rij je uiteindelijk duurder. Het KAN.... je kunt ook mazzel hebben, en dan ben je goedkoper uit, maar dat is, helaas, in de praktijk domweg een uitzondering. Zo is dat ook met "budget-heli's".... Domme duimen crashes daargelaten (die vallen domweg niet in te calculeren) durf ik redelijk stellig te beweren, dat je met een A-merk heli goedkoper vliegt, omdat je veel minder slijtage hebt, en met minder slijtage vermindert ook de kans op crashes of andere nevenschade. Je vliegt ook meer en sleutelt minder, en je clubgenoten hebben er ook een veiliger gevoel bij. Na dertig jaar, en begonnen met budget-heli's (en zeker tien jaar ermee doorgetobt wegens dat ik dacht iets beters niet te kunnen betalen) durf ik dat wel te stellen.... Ik heb nooit zo goedkoop gevlogen als nadat ik mijn eerste Vario kocht.... Nou zeg ik A-merk heli, dan bedoel ik gewoon de bewezen allround heli's zoals Align T-rex, Vario SkyFox, Hirobo etc, niet de exoten zoals Henseleit en dergelijke. En zijn die duur? Een SkyFox is tegenwoordig al bijna een budget-heli in de .60 klasse, en je bouwt hem bij wijze van spreken voor een paar tientjes om naar electro. Groet, Bert
Dit, Toen ik aan een HK500GT begon, werd het me afgeraden, ik weet tot aan de dag van vandaag nog steeds niet waarom (!?), aangezien ik erg veel plezier met bouwen(ja, zaten wel wat Align delen in)/maiden/vliegen heb gehad , en heb de heli nog voor een leuk prijs weten te verkopen ook... net wat Student al opmerkt laten we het afwachten , ik heb bijna zin om er een (later) te gaan bestellen gewoon om het tegen deel te bewijzen gelukkig ben ik nu quadcopter gek geworden .. Groeten, Ray.........
Heerlijk al die persoonlijke meningen Je komt er gewoon niet uit..... Daarom zijn er ook zoveel merken en type auto's. Ieder zijn keuzes, meningen en ervaringen..... Belangrijkste: wat wil je met de heli doen en wat verwacht je dan van het product. Kwaliteit is niet anders dan de verwachting van de klant Maar laat je door mij zeker niet afremmen..... Ik pak even mijn popcorn erbij
Bekijk alleen die prijs van die accus al, als je tog al duizend euro uit gaat geven aan een 700, ken er vast nog wel 200 voor een merkje bij, als kleine verzekering tegen eventuele fabrieksfouten / crashes.