Hk 700tt dfc

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Chloronium, 13 mrt 2013.

  1. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
  2. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Is nog niet veel te zien, jammer.........

    Groet, Ray.......
     
  3. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Behalve een matig afgewerkte rotorkop :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  4. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Ook weer klakkelooa gekopieerd..
     
  5. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Opkopen en meteen in de kliko...zodat niemand anders zich kan bezeren.
     
  6. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Dat zeiden ze ook toen de HK600 uitkwam : hier gaan doden vallen.
    Vliegen er veel mensen met een HK600 ?, of meer alleen voor schaalvluchten ( kwijl ).
     
  7. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
    Waarom zo negatief?

    HK lijkt een prima optie als je geen groot budget hebt voor deze hobby (athans, geen 'align' budget). En ook als je geen 3d doet, behalve dan af en toe een flip, zijn deze heli's een redelijke keuze. Natuurlijk; het is een kloon, nooit helemaal 100%, maar dat weet je van te voren. Desondanks de kleine foutjes, is het vervangen van een paar onderdelen altijd nog goedkoper dan een 'echte' align helikopter

    -Kevin
     
  8. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Daar is IMHO waar ik tegenaan stuiter..mensen met n krap budget eindigen net zo duur als met n 'align' oid. Ellende is dat HK een belabberde quality check heeft. Zacht metaal en nog erger: zacht staal. De bouten die bijv. de mainblade en tailbladehouders op zn plek houden zijn van n slechte en poreuze kwaliteit en kunnen zomaar breken. Dat is sneu voor iemand met n krap budget en met n beetje mazzel is alleen de heli naar de knoppen (zie je het voor je wat er KAN gebeuren met 700 size???!!). Ja natuurlijk is het niet duur om de bouten te vervangen maar je moet het maar weten....bovendien zit t grootste prijsverschil m uiteindelijk in de electro, bij HK moet je ook daar de balletjes uit de soep vissen.
     
  9. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Afscheurende bouten in bladhouders van 700 size staartrotors zijn helaas ook bij Align een niet geheel onbekend fenomeen die menig vlieger een flinke schadepost ( soms zelfs nagenoeg total loss ) heeft opgeleverd...
     
  10. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
    risico's blijf je altijd houden, ook met align.
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Deze discussie is al vaak gevoerd, in de praktijk blijkt het mee te vallen
    Laten we eerst de praktijk ff afwachten

    En laten we niet vergeten dat align ditzelfde pad heeft doorlopen, en align is eigenlijk de onderste uit de kwaliteitskoker waar je een beetje van kan verwachten dat het heel blijft origineel
    De volkswagen onder de heli's, voor iedereen, kan alles
    Maar align zijn ook zat puntjes van aandacht te benoemen.

    Het gaat ook niet zozeer om vliegstijl, het gaat meer om de piloot
    Hij moet zijn pre flight checks goed doen...
     
  12. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Inderdaad, als je kijkt wat redelijke: motor, esc, servo's, ontvanger, lipo's, fbl gyro en laadapparatuur kost dan kan je net zo goed ook meteen een goede kit kopen, zeker met 550 en groter. Wat dat betreft bied align toch prima setjes voor het geld.
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het is net als met garages: bij een vakgarage betaal je voor een jaarlijkse beurt zeg, 1000 Euro. Dan ben je er (als je een goede garage bezoekt) vrijwel zeker van dat je een jaar zonder extra kosten rijd, je auto loopt optimaal etc etc.
    Ga je naar Beun de Haas, dan loop je een heel goede kans, dat je voor diezelfde beurt 700 Euro betaalt, en tussendoor nog een keer of twee terug kunt voor een reparatie van een paar honderd Euro per keer. Ofwel, op jaarbasis duurder. Je auto loopt mischien niet optimaal vanwege niet originele onderdelen (ik heb praktijkvoorbeelden gezien van Kwikfit-uitlaten die een auto een km per liter minder zuinig maakten) en dus rij je uiteindelijk duurder.

    Het KAN.... je kunt ook mazzel hebben, en dan ben je goedkoper uit, maar dat is, helaas, in de praktijk domweg een uitzondering.

    Zo is dat ook met "budget-heli's"....
    Domme duimen crashes daargelaten (die vallen domweg niet in te calculeren) durf ik redelijk stellig te beweren, dat je met een A-merk heli goedkoper vliegt, omdat je veel minder slijtage hebt, en met minder slijtage vermindert ook de kans op crashes of andere nevenschade.
    Je vliegt ook meer en sleutelt minder, en je clubgenoten hebben er ook een veiliger gevoel bij.

    Na dertig jaar, en begonnen met budget-heli's (en zeker tien jaar ermee doorgetobt wegens dat ik dacht iets beters niet te kunnen betalen) durf ik dat wel te stellen.... Ik heb nooit zo goedkoop gevlogen als nadat ik mijn eerste Vario kocht....

    Nou zeg ik A-merk heli, dan bedoel ik gewoon de bewezen allround heli's zoals Align T-rex, Vario SkyFox, Hirobo etc, niet de exoten zoals Henseleit en dergelijke.

    En zijn die duur? Een SkyFox is tegenwoordig al bijna een budget-heli in de .60 klasse, en je bouwt hem bij wijze van spreken voor een paar tientjes om naar electro.

    Groet, Bert
     
  14. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Dit,
    Toen ik aan een HK500GT begon, werd het me afgeraden,
    ik weet tot aan de dag van vandaag nog steeds niet waarom (!?),
    aangezien ik erg veel plezier met bouwen(ja, zaten wel wat Align delen in)/maiden/vliegen heb gehad ,

    en heb de heli nog voor een leuk prijs weten te verkopen ook...:cool:
    net wat Student al opmerkt laten we het afwachten ,
    ik heb bijna zin om er een (later) te gaan bestellen gewoon om het tegen deel te bewijzen
    :p

    gelukkig ben ik nu quadcopter gek geworden ..

    Groeten, Ray.........
     
  15. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Heerlijk al die persoonlijke meningen ;) Je komt er gewoon niet uit..... Daarom zijn er ook zoveel merken en type auto's. Ieder zijn keuzes, meningen en ervaringen.....

    Belangrijkste: wat wil je met de heli doen en wat verwacht je dan van het product. Kwaliteit is niet anders dan de verwachting van de klant :rolleyes:

    Maar laat je door mij zeker niet afremmen..... Ik pak even mijn popcorn erbij :D
     
  16. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Bekijk alleen die prijs van die accus al,
    als je tog al duizend euro uit gaat geven aan een 700, ken er vast nog wel 200 voor een merkje bij, als kleine verzekering tegen eventuele fabrieksfouten / crashes.
     

Deel Deze Pagina