HK heeft een nieuwe sloper

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door eric_laermans, 22 jan 2015.

  1. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Lijkt me absoluut de moeite van aanschaffen waard ook voor Nederlandse hellinkjes, vandaar even een kort filmpje van de presentatie. HK heeft volgens mij de wensen van de helling-community aardig in het snotje :):

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik durf mijzelf wel in dat hoekje te zetten maar ik word niet warm van weer een schuimvleugeltje hoor.
    Houten funkistjes blijven langer mooi en vliegen strakker en (semi)schaalzwevers zijn juist op hun mooist op de helling omdat je ze dan eens van lekker dichtbij kan zien.
    (Als ze nou hun Habicht van een goede vleugel zouden voorzien!.....dan is het niet zo'n gemeen klereding om mee te vliegen)
     
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Is er een 'houten funkistje' dat je zou kunnen aanbevelen voor de wat kleinere helling? Het leuke aan dit schuimvleugeltje vind ik dat er geen gedoe is met tape en het ballastkamertje. Praktisch in gebruik.
     
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.550
    Locatie:
    Ede
    Inderdaad die zou ik zo slopen ....
    .
    .....


    Maar er zijn ook houten kistjes bij hk die het goed doen hoor .
     
  5. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Zou dit 'houtje' het beter doen aan de helling?


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    ik vind van wel.

    Elke model heeft zijn eigen voordelen, met een schuimwafel kan je elkaar makkelijker uit de lucht beuken....dat is m.i. het enige voordeel.

    Elke zwever met rolroeren geeft fun op de helling. 2 assers ook maar dan moet je je afvragen wat je wilt.

    Willen je rammen en beuken en zo min mogelijk zelf hoeven bouwen? => verpakkingsmateriaal

    Ik vind schuimvleugeltjes flapperbakken........ik zal altijd een houten kist kiezen (schuim met balsaindekking en GfK romp valt daar ook onder)

    In het pre GfK tijdperk kwam je om in het mooie helling spul: Talon, Ninja, RidgeRunt....ik ken ze niet allemaal bij naam maar er zijn er zat. Alleen niet bij HK.......misschien dat ik daarom daar ook zelden iets koop.

    Die guppy ziet er overigens wel precies uit als iets wat je met veel lol van een duin of dijk kan gooien.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2015
  7. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Oh....nu pas het filmpje gekeken maar die is niet echt representatief hoor.
    Je hebt het over een leuk kistje voor een kleine helling en in die film staan ze me op een partij een pracht berg......daar vliegt alles goed!

    Met mijn MiniMax (houten vliegende vleugel van Schweissgut) zou ik daar ook wel zo uit de voeten kunnen denk ik.
     
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.418
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Deze vind ik idd ook mooi en al naar gekeken alleen snap ik het advies van 3 servo's niet. Gaan de aileronservo's niet in de vleugel?
     
  10. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Dit is een kopie van de Speedo. Een prima kist!
    Jawel hoor, maar de v-tail wordt alleen als hoogteroer gebruikt. Een rudderless v-tail dus :rolleyes:
     
  11. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.418
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Aha, en hoe werkt dat dan (specifiek voor V-tail)?
    Zit net dit draadje te lezen maar kan er geen voorstelling van maken.

    Edit: ah, iets gevonden:
    Maak je twee koppelingen aan een stuurstang, eng ;-)?
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2015
  12. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Ja, zoiets.

    In ieder geval: hoogte via de v-Tail en richting met de rolroeren
     
  13. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Het is natuurlijk niet zo aardig om als iemand enthousiast post '' kijk eens wat een leuk vliegtuigje'' maar ik sta hier helemaal achter Justus.

    Er is een wereld van verschil in beleving van vliegen met een kistje, hoe eenvoudig ook als die echt''van jouw, dus met een aandeel eigen initiatief aan bouw en gedachtengang, is, zelfs als ie ''slecht'' zou zijn: dan ben je in ieder geval geïnspireerd voor een betere en leer je nog eens wat.

    Niets tegen Hobby King zolang je je maar realiseert wat hun motivatie (en van de meeste arf handelaren) is: verkopen van spul of het nu goed of slecht is maakt niet uit, als het maar commercieel is.
    Dat betekend dat je altijd kritisch moet blijven en niet alles wat ze aanbieden voor zoete koek moet slikken.
    Mooi filmpje (mooi landschap) hoor met een compleet symfonie-orkest op de achtergrond en een paar waggelende totaal niet bijzondere, in niets excellerende schuimpjes in beeld, maar wat is de boodschap nu eigenlijk?
    Wat betekend de tekst: the Wraith uses a V-tail configuration for excellent speed and handling: totale flauwe kul, maar je krijgt er wel een ''carbon fiber canopy'' bij; jottem!
    Hobby King (en nogal wat anderen) interesseren zich helemaal niet voor de wensen van bijvoorbeeld de helling community zolang die niet samenvallen met een low cost/max profit doelstelling.

    Over de bird plane vind je bij HK het comment: This bird plane looks very nice on display in the house but in the air it is a "cow plane" to fly. On simple (no lift) launches I can only get 18 seconds tops. Where I would get more than a minute from my HK Mini DLG. Up an down are easy to control by steering is very slow to respond so it is not at all safe to fly near trees (where I normally get some lift from). I took it slope soaring to see if it was good at that but again it was very hard to control and eventually ended up in 2 parts after a rough landing. I could repair it but I don't think I will waist my time on this one.

    Over de Wraith (stoere naam hoor) : poor wing joint, poor design.

    Die Guppy is wel aardig, maar een doodeenvoudig kistje als zelfbouwer: om dit nu aan te prijzen als ''to get into slope soaring without the hassle of building a traditional kit'' (hoe vreselijk moet het dan zijn om scratch te bouwen); commercieel gelul en die T staart slaat ook nergens op en is een bron van problemen die niets oplevert.
     
  14. fagotje

    fagotje

    Lid geworden:
    26 apr 2007
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Delft
  15. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb het origineel van de Wraith zien vliegen (Lyckele heeft er een, en inmiddels Sietse ook, die maakt ze gewoon na).
    Echt een prima kist! Kan niet anders zeggen.
     
  16. DutchRC

    DutchRC Guest

    Dat HK vleugeltje kan wellicht een beetje drempel-verlagend zijn? Hij kost weinig, en je hoeft niet te bouwen.. (hebben veel mensen tegenwoordig geen zin in schijnt).
    Ik heb verder geen idee of hij goed, of slecht is.. Ik ga em ook niet testen. Wellicht een leuke combat wing (die ik liever in foam, dan hout zou hebben)
    M'n wing-bouw filmpje wordt er trouwens Wel veel vaker door bekeken. Haha :)
     
  17. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Het is niet veel geld en met die ballastmogelijkheden kan hij wellicht ook nog een beetje wind hebben.
    Ik reageerde meer op de opmerking dat HK goed aan de hellingvliegers denkt en dat schuimvleugels in het algemeen niet mijn ding zijn. Ik wil deze niet afkraken ofzo, en er ze hebben ook echt wel goede eigenschappen hoor!
    Ik stond afgelopen zomer in oostenrijk met mijn Alula naast een paar echte zelfbouwzagi's en ik kon van geen kant meekomen. Het beetje wind dat er stond kon ik niet tegenin komen en een Alula rolt beroerd dus ik kon niets leuks doen. Terwijl zij volop aan het rollen, Loopen, duiken en combatten waren
     
  18. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.080
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
  19. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Hele dikke +1 van mijn kant! Die zijn echt leuk zeg!
     
  20. Eric R

    Eric R

    Lid geworden:
    29 apr 2013
    Berichten:
    567
    Locatie:
    Drunen
    Als we toch wat slopers op een rijtje gaan zetten, zal ik mijn steentje ook ff bijdragen.

    De Z22 van Zaerotech, met een vast stabilo dus alle besturing via de vleugel, goed betaalbaar en verschilende versies

    AR Flugmodelle :: Z22
     

Deel Deze Pagina