HK Quanum complete FPV bundle set

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door DutchRC, 5 feb 2015.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Hallo people :)

    na Lang wachten kreeg ik deze vandaag eindelijk binnen! Mijn eerste FPV systeem.. Ik ben uiteraard zeer benieuwd naar hoe me dat gaat bevallen :)
    Het is eigelijk een FPV starters-kit met alles (behalve accu's) om met FPV aan de slag te kunnen..

    Bij deze eerst m'n unboxing ervan!


    En wat opbouw tips ervoor ook:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2015
  2. DutchRC

    DutchRC Guest

    ps: ik heb een vraag!

    Alles functioneerd so-far.. maar de video-zender wordt wel behoorlijk warm (met de antenne er op natuurlijk.. Is dat normaal?
     
  3. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Ja, dat is normaal ;)

    Als het eenmaal op je vliegtuig zit dan koelt ie voldoende af door de luchtstroom. Hij wordt in ieder geval niet zo warm dat je 'm niet meer kunt gebruiken.

    Keep in mind, warm is niet per se warm. Met 80 graden doet ie het nog wel denk ik, maar dan durf jij er niet meer met je vingers aan te zitten :p
     
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ah nee ZO warm wordt hij inderdaad niet ;)
    Maar ik was van plan de zender In mijn vliegtuig te bouwen.. Nu ik dit zo voel lijkt het me verstandiger hem ergens aan de buitenkant te bevestigen...
     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    EN.. ik heb naar aanleiding van mijn bouw een paar tips in een filmpje gestopt:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2015
  6. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Is de kwaliteit van de beelden wat?
    Want voor die prijs is het wel leuk!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik vind het eigelijk verre van slecht! :) Ik heb er nog niet mee gevlogen, maar dit moet zonder meer bruikbaar zijn voor FPV :)
     
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ik heb dezelfde bril.
    Werkt voor mij super.
    Heb het op een TBS Quadcopter zitten en zit wat FPV vliegen nog in de leerfase.
    Ik bouw het stap voor stap op.
    Babystapjes zeg maar.
    Kan niet wachten totdat deze rottige knake winterperiode voorbij is en ik heerlijk relaxed in de stoel buiten met de Quad FPV kan gaan vliegen van de lente en zomer.
    Vr Gr E
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Hier het zelfde inderdaad ;) Ik denk dat dit een redelijke start-set is.. En stapje voor stapje wat verder.. ALS ik FPV vliegen leuk vind uiteraard ;)
    En ja.. Ik zal ook blij zijn als het weer wat warmer is!

    mvg
    Roeland
     
  10. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Ik dacht me eigenlijk de Fatshark Attitude FPV-kit aan te schaffen. Daar vind je veel goeds over (mag wel voor die prijs).

    Alleen twijfel ik nog of ik als brildrager wel zo goed af ben met een FPV-bril. Telkens speciaal de contactlenzen in om te gaan FPV-vliegen is niet handig. Dus grote twijfel tussen bril en scherm. Echter, bij een scherm is de angst er om enerzijds niet voldoende zicht bij fel zonlicht te hebben en anderzijds het FPV-gevoel niet helemaal te beleven. Wil toch graag het gevoel hebben "in" mijn toestel te zitten.

    Nu lees ik dat die Quanum FPV vaak ook werkt voor brildragers. Dat samen voor een prijs onder de €100 wil ik wel eens proberen.
    Gaat natuurlijk niet de beeldkwaliteit van een Attitude geven, maar als de hobby dan serieuzer naar FPV gaat kan ik alsnog een Attitude kopen.

    Vanavond eens een bestelling plaatsen bij HK! Alleen spijtig dat dit bij de international warehouse moet...
    Zijn er nog zaken die ik best mee bestel van kabels of lipo's of antennes of ... ?
    En iemand ervaring met deze set + OSD? Deze is wel goedkoop: Hobbyking G-OSD 3 Mini OSD System w/GPS Module
     
  11. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik ben zelf ook brildrager, dus die twijfels had ik inderdaad ook!
    Bij deze Quanum set zitten 3 verschillende focus-vergroot-glazen. Zoals het nu lijkt, kom ik daar mee weg. OF dat voor jou ook geldt, kan ik uiteraard niet zeggen :)

    En ja.. je kunt de set uitbreiden met een OSD.. Bijvoormeeld die mini-osd set.. Voor nu heb Ik dat niet gedaan, maar wellicht in de toekomst :)
    De set is verder kompleet, afgezien van de lipo's.. Als je vliegtuig/quad vliegt op 3S, dan zitten daar de benodigde kabels voor in de verpakking..
    Je kunt de camera+zender ook voeden met een kleine 2S lipo (JST connector).. daarvoor zitten ook de benodigde kabels in de verpakking.

    Aan de ontvanger+scherm kant gebruik ik nu een 1000mah 3S lipo..
     
  12. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Oh fijn! 3S lipo's heb ik genoeg liggen. 2200mAh, 4000mAh en zelfs 5800mAh.
    Voor de camera + zender kan ik toch gewoon inpluggen op mijn powerbord van de quadcopter? (vlieg met 3S 5800mAh)

    Jaja, ik weet al wat ik straks ga bestellen! ;-)
     
  13. DutchRC

    DutchRC Guest

    Er zit een kabeltje bij, om de cam+zender aan te sluiten op de balans-kabel van je lipo :)
    Maar een connector op je powerboard maken kan inderdaad ook :)
     
  14. DutchRC

    DutchRC Guest

    ps: die hoofdband werkt goed! :) Ik heb em gemaakt van 2 lagen duckt-tape met een beetje foam er tussen.. Op die manier zit hij comfortabel..
    Je kunt em uiteraard ook van leder maken..
     
  15. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Zonet ook op HK een Quanum FPV kit besteld. Ben benieuwd!
     
  16. DutchRC

    DutchRC Guest

    Haha gefeliciteerd! Laat nog even weten wat je er van vindt, als ie binnen is :)
     
  17. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Bedankt!
    Je hoort zeker iets van me ALS hij binnen is... Want hoe blij ik vanmorgen was dat hij reeds op shipped stond... zo ongerust ben ik nu. Collega liet me weten dat zendapparatuur wordt tegengehouden op de douane. Zonder CE keurmerk komt het blijkbaar België niet in... Geloof nooit dat die HK stuff ook CE keurmerk zal dragen.
    Spannend dus!

    Wordt alles eigenlijk door de douane gecontroleerd? Of slechts steekproeven?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  18. DutchRC

    DutchRC Guest

    Oeps.. daar had ik geen idee van. Hopelijk komt ie gewoon de douane door!
    Het pakketje is wel Snel in België aangekomen trouwens..
     
  19. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Pakketje is nog niet in België hoor.
    Men waarschuuwde mij er enkel voor dat het pakket bij aankomst in België wel eens kan tegengehouden worden door de douane.
    We zien het wel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  20. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ah oeps.. ik las het even verkeerd.. Nou.. vingers crossed dan maar! Ben benieuwd :)
     

Deel Deze Pagina