HK-T250 uit!

Is de CopterX 450ME echt beter dan de HK450?

Ja; veel beter - meer alloyparts en betere kwaliteit. Geen uitgesproken zwakke punten zoals de HK die wel heeft.

De CopterX 450ME wordt qua prijs niet mee gestunt en waarschijnlijk ook niet/nauwelijks verkocht. De DragonSky is exact de zelfde heli (nee; geen kloon - gewoon 't zelfde ding).
Grote verschil met de HK450 zijn meer metalparts (o.a. in de kop en ook een alu motorplaat).

DragonSky DS-450 V2 3D Helicopter Kit HobbyDaddy Store

Dit is de CopterX AE V2 van 59,= usd wat eigenlijk een nog betere aanbieding is:

CopterX 450AE V2 Kit Align 450SA Trex T-REX 450S HobbyDaddy Store

Ik heb de Dragonsky met daar inmiddels de metalhead/tail van CopterX op; ik heb dus bijna de AE V2 zegmaar (ik mis alleen de alloy tussenblokken in het frame en heb een staartboom waar Dragonsky op staat).
Als je vragen hebt, p.m. ze gerust!

En nu back on topic!

Ik heb sindskort een Align 250SE met daarin een CSM SL720 gyro (wat dacht je anders ;-) ) en een 3500G staartservo van JR. De CSM gyro past echt super mooi tussen de frames als je het receiver plaatje een trapje omhoog zet. Daar gaat dan vervolgens heel mooi de Spektrum 6110E aan de onderkant tegenaan en je hebt een super clean setup.

Het vlieggedrag is behoorlijk goed, de pirorate is zo straks als ik gewent ben van mijn grotere machines, dit alles dankzij de CSM icm de JR. Wat betreft de cyclic precisie, deze is wat minder als ik gewent ben, maar dit is grotendeels te wijten aan de Align servo's, zoals wel vaker met goedkope servo's is de centreer nauwkeurigheid niet goed. Dit veroorzaakt het niet nauwkeurig stoppen van het model en dat ie telkens naar een verschillende kant drift afhankelijk van welke kan je als laatste op hebt gestuurd. Ik wacht dus met smart op dit formaat servo's van JR of Futaba. Als die er eenmaal zijn heb je een snaar strak vliegende 3D heli!

Zolang de servo's er nog niet zijn moeten we roeien met de beschikbare riemen en die volstaan zeker voor de fun maar ik zou het niet aanbevelen voor een beginner, koop dan liever een 500 size, of als je perse indoor wil vliegen een 450 (alhoewel ik daar zelf geen voorstander van ben: te klein voor buiten, te groot voor binnen)

Wat betreft de Align gyro en tailservo, die heb ik er bij Fast-Lad gewoon uit laten halen en daarvoor 90 pond reductie gekregen. Dus als je niet de supercombo wil mail ze eens, er is wat mee te regelen.

Greetz,

Michiel.

De hitecs 5056 zijn een zeer leuke vervanger voor de standaard align servo's! Geen slop en snel/sterk zat.

Passen in de 250 en 450.

... 1.000 berichten ... wtf

Idd, alle servo's die in een 450 passen kunnen ook zo in de 250. Zelf heb ik futaba 3157's erin.

Cool!
Ik wacht nog een tijdje, wil gelijk alles bestellen en ik denk toch aan een goede setup erin...

Hoi Barrrrrrrrrrt,

Hitecs hebben van nature al een grote deadband, daar staan ze om bekent. Die wil ik er dus zeker niet in hebben, die zullen niet beter zijn dan de Align. De Futaba's zijn wellicht een betere optie. Maar ik ga eerst maar eens met de Aligns aan de slag.

Greetz,

Michiel.

gisteren binnen gekregen ziet er erg goed uit is wel erg klein, meschien wel iets te klein voor mij maar we gaan het beleven, heb helaas alleen de servo's en motor, regelaar nog niet binnen. dus daar moet ik nog even op wachten.

SL737679.jpg

stef

Laatst bewerkt:
kruis had ik er even onder gehangen om dat ik niet zeker wist of de gyro goed werkte :P maar beter het zekere voor het onzekeren.

stef

Hoi Barrrrrrrrrrt,

Hitecs hebben van nature al een grote deadband, daar staan ze om bekent. Die wil ik er dus zeker niet in hebben, die zullen niet beter zijn dan de Align. De Futaba's zijn wellicht een betere optie. Maar ik ga eerst maar eens met de Aligns aan de slag.

Greetz,

Michiel.

heej Michiel,

Dan zal ik wel een 9tal zeer slechte align servootjes hebben gehad. Had er toch een zooi slop op. Nu na wat meer vluchtjes zijn de hitecs nog zo goed als nieuw. Een vriend van me gaat ze ook op de 450 zetten met mini-v. Futaba zal wel iets beter zijn, maar ook ander prijskaartje helaas.

Lijkt me dat de servo hier niks mee te maken heeft. Soort van metaalmoeheid? Of gewoon zacht materiaal?

Heli heeft wat tikken gehad?

Back